Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

RAF Mildenhall

Go down

RAF Mildenhall Empty RAF Mildenhall

Indlæg af Thomas Man Dec 18, 2017 8:37 pm

Skyderier ved Mildenhall

Wikepedia.

Despite its status as a Royal Air Force station, it primarily supports United States Air Force (USAF) operations, and is currently the home of the 100th Air Refueling Wing (100 ARW).

On 8 January 2015, the United States Department of Defense announced that operations at RAF Mildenhall would end (along with those at RAF Molesworth and RAF Alconbury), and be relocated to Germany (Spangdahlem Air Base) and also elsewhere within the UK.

Jeg tror det korte af det lange er: Der er ikke brug for så mange tankere mere. Det vil i hvert fald passe fint med min antagelse om, at Sdr. Strøm og Keflavik skal komme med den tankning, der er brug for.
  1. Dels er det nok nemmere (og frem for alt: Billigere) at lande transportfly på Keflavik og tanke dem dér.
  2. Når F-35 kan deployere uden brug af tankere, så er der ikke nogen grund til at bibeholde en decideret tanker-base i England.
  3. On 12 August 2016, the KC-46 program received Milestone C approval from the undersecretary of defense for acquisition, technology, and logistics, indicating that it is ready to enter production. Boeing was expected to receive initial contracts for two lots of 19 aircraft total in the next 30 days. 18 aircraft are scheduled to be delivered to the air force by early 2018.
    Så vidt, jeg kan gennemskue er der ikke vundet noget ved at centralisere lufttankerne i Europa. Spandalem eller Ørland kan være udmærkede til at have tankerberedskab.


I forbindelse med sådanne omlægninger er der altid personale-problemer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum