Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Financielt stabilitet

3 deltagere

Go down

Financielt stabilitet Empty Financielt stabilitet

Indlæg af klogeaage 35 Fre Nov 04, 2011 10:38 am

Aktieemission
Aktieemissionen kommer i kølvandet på, at Bank of Americas administrerende direktør Brian Moynihan tilbage i august sagde, at man ikke ville rejse yderligere kapital, da det ville udvande værdien af de nuværende investorers aktier.

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2597248.ece

--------------------------------

Her er et ,nok håbløst spørgsmål ,fra en med bar marks lignende uddannelse i økonomi . Embarassed scratch


Hvis Vi vender øjnene hjem,og tænker på vores egne kernesunde banker med deres manglende kapital og financielt stabilitets kvartalsvise brutale fremfærd.


Hvad forhindrer FS i at forlange en form for hollandsk auktion i luknings truede banker,altså noget før deres entre i banken for beslaglæggelse af nøglerne?

Jeg tænker:
Tvungen aktie emission x antal til y pris.
Banken aktionærer får førsteret,derefter udbudt til menigmand.

Alt efter hvor mange aktier der er solgt,og hvor langt der er op til y pris,udbydes nu et nyt sæt aktier svarende y pris og den nye kurs.
Banken aktionærer får førsteret,derefter udbudt til menigmand.

Alt efter hvor mange aktier der er solgt,og..........

Hvem tør vente



Håbløst ??

mvh





klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Financielt stabilitet Empty Sv: Financielt stabilitet

Indlæg af Thomas Fre Nov 04, 2011 11:47 am

klogeaage 35 skrev:Aktieemission
Aktieemissionen kommer i kølvandet på, at Bank of Americas administrerende direktør Brian Moynihan tilbage i august sagde, at man ikke ville rejse yderligere kapital, da det ville udvande værdien af de nuværende investorers aktier.

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2597248.ece

--------------------------------

Her er et ,nok håbløst spørgsmål ,fra en med bar marks lignende uddannelse i økonomi . Embarassed scratch


Hvis Vi vender øjnene hjem,og tænker på vores egne kernesunde banker med deres manglende kapital og financielt stabilitets kvartalsvise brutale fremfærd.


Hvad forhindrer FS i at forlange en form for hollandsk auktion i luknings truede banker,altså noget før deres entre i banken for beslaglæggelse af nøglerne?

Jeg tænker:
Tvungen aktie emission x antal til y pris.
Banken aktionærer får førsteret,derefter udbudt til menigmand.

Alt efter hvor mange aktier der er solgt,og hvor langt der er op til y pris,udbydes nu et nyt sæt aktier svarende y pris og den nye kurs.
Banken aktionærer får førsteret,derefter udbudt til menigmand.

Alt efter hvor mange aktier der er solgt,og..........

Hvem tør vente



Håbløst ??

mvh



Det er såmænd ikke så dumt endda - det er faktisk nogenlunde sådan det foregår.

Problemet er bare at de banker, der skal have tilført kapital er i så dårlig forfatning, at ingen har lyst til at købe de aktier (Hr. Møller er så bitter over at blive presset til at skyde flere penge ind, at han satte sin personlige øksesvinger ind som bestyrelsesformand).
I Amagerbankens tilfælde advarede man direkte mod at købe lortet.

Havde der været en nogenlunde rimelig forretning bag ved brevpapiret, så er der masser af penge, der mangler lødig beskæftigelse. Hvorfor tror du ATP gik ind i FIH? Det er da fordi de ikke har tillid til at de nuværende banker kan bruges til noget - så tager man et par lussinger - i stedet for at hælde penge i det bundløse hul.

Hvorfor tror du, jeg hele tiden siger, at egenkapitalerne i bankerne er tabt 2-3-4 gange?

Twisted Evil

Sværere er det heller ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Financielt stabilitet Empty Set i lyset af

Indlæg af klogeaage 35 Fre Nov 04, 2011 1:16 pm

Thomas skrev:

Det er såmænd ikke så dumt endda - det er faktisk nogenlunde sådan det foregår.

Problemet er bare at de banker, der skal have tilført kapital er i så dårlig forfatning, at ingen har lyst til at købe de aktier (Hr. Møller er så bitter over at blive presset til at skyde flere penge ind, at han satte sin personlige øksesvinger ind som bestyrelsesformand).
I Amagerbankens tilfælde advarede man direkte mod at købe lortet.

Havde der været en nogenlunde rimelig forretning bag ved brevpapiret, så er der masser af penge, der mangler lødig beskæftigelse. Hvorfor tror du ATP gik ind i FIH? Det er da fordi de ikke har tillid til at de nuværende banker kan bruges til noget - så tager man et par lussinger - i stedet for at hælde penge i det bundløse hul.

Hvorfor tror du, jeg hele tiden siger, at egenkapitalerne i bankerne er tabt 2-3-4 gange?

Twisted Evil

Sværere er det heller ikke.
læsning på diverse sites ,kan konstateres, at ikke alle er så oplyste ,som Vi heldige herinde Cool
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Financielt stabilitet Empty Sv: Financielt stabilitet

Indlæg af Thomas Fre Nov 04, 2011 5:26 pm

klogeaage 35 skrev:
læsning på diverse sites ,kan konstateres, at ikke alle er så oplyste ,som Vi heldige herinde Cool

Jeg vil nok sige, at aktiedebatten har kunne få en fremtrædende placering i TV GLAD's maratonserie: Kernefysik for knaldperler!
Nu er TV GLAD ganske udmærket og holder sig til ting, de har en indføling med.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Financielt stabilitet Empty Sv: Financielt stabilitet

Indlæg af nordravn Fre Nov 04, 2011 10:17 pm

Thomas af ren interesse, har du selv været/er ansat et sted i bankverdenen?, eller har du tilegnet din viden andetsteds?

nordravn

Antal indlæg : 19
Join date : 08/09/11

Tilbage til toppen Go down

Financielt stabilitet Empty Sv: Financielt stabilitet

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2011 4:04 pm

nordravn skrev:Thomas af ren interesse, har du selv været/er ansat et sted i bankverdenen?, eller har du tilegnet din viden andetsteds?

Mig ansat i en bank? Altså én ting er, at jeg har fået det "Hvide Snit"; men jeg har sgu ikke lagt mig i en pålægsmaskine!

Jeg er faktisk ikke særlig avanceret: Det er ganske almindelig økonomisk teori og en evne til at læse tal - videnskabelig metode. Alle kunne/burde have nået de samme resultater. Det er faktisk ikke svært - og med Danmarks Statistik, så har man alle tallene.

Der har været folk, der har spurgt om jeg var officer.
Der var en tidligere forsvarschef med baggrund fra Jægerkorpset om hvem jeg sagde: "Når det dreje sig om at forvandle birkebark og snegle til et - omend ikke velsmagende - så dog spiseligt måltid, så vil jeg til enhver tid konsultere ham. Forskellen på os er, at han er general; men ikke strateg. Jeg er lige omvendt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Financielt stabilitet Empty Sv: Financielt stabilitet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum