Storstrømsbroen
Side 1 af 1
Storstrømsbroen
Selvfølgelig betaler det offentlige ikke for entreprenørens fallit!
Hele ideen med at lave en kæmpe mestergris for at redde banken - ikke på vilkår. Der er kun en måde: Banksvinene tager tabet. Pengene er tabt og kan ikke - selv med anvendelse af svindel og bestikkelse - tjenes hjem igen.
Italienerne er da i samme situation; men her er deres banker måske bare en smule mere realistiske. De kan tjene en lille smule; men ikke noget videre.
Det er faktisk derfor, man har konkurrence på området - og i EU!
Nu værende bygget i 1935, så 90-100 år...... det er vel sådan set det, man kan regne med at en bro kan holde.
Det passer også meget godt med tilstanden i USA. Der er sådan set også der tale om en udskiftning fra 1930'erne.
Det spændende er bare om det vil presse priserne på Femarn-forbindelsen? Og i givet fald: I hvilken retning?
Resultatet er, at entreprenørerne til Femarn og Storstrømmen har konkurreret sig ihjel - og bankerne få et sviende tab. Det kan jo kun glæde én.
De er sikkert i samme situation på den anden side af Bæltet.
Der bliver lidt strækning forkortelse på Fyn; men ellers bliver der ikke meget ud af den transportplan. Med lidt held og realisme hos entreprenører og banker, så kommer man til Århus - men det forudsætter kvalifikationer i bankerne, hvilket ikke er sandsynligt. Med lidt fornuft får man en dobbeltsporet bane til Hamborg - men igen: Begavelse og overblik er ikke fremtrædende egenskaber hos banker.
»Det vindende joint venture leverede imidlertid det bedste projekt baseret på pris og kvalitet, så valget faldt på dem,« siger Niels Gottlieb, der er projektchef i Vejdirektoratet, i en pressemeddelelse.
Hele ideen med at lave en kæmpe mestergris for at redde banken - ikke på vilkår. Der er kun en måde: Banksvinene tager tabet. Pengene er tabt og kan ikke - selv med anvendelse af svindel og bestikkelse - tjenes hjem igen.
Italienerne er da i samme situation; men her er deres banker måske bare en smule mere realistiske. De kan tjene en lille smule; men ikke noget videre.
Det er faktisk derfor, man har konkurrence på området - og i EU!
Nu værende bygget i 1935, så 90-100 år...... det er vel sådan set det, man kan regne med at en bro kan holde.
Det passer også meget godt med tilstanden i USA. Der er sådan set også der tale om en udskiftning fra 1930'erne.
Det spændende er bare om det vil presse priserne på Femarn-forbindelsen? Og i givet fald: I hvilken retning?
Resultatet er, at entreprenørerne til Femarn og Storstrømmen har konkurreret sig ihjel - og bankerne få et sviende tab. Det kan jo kun glæde én.
De er sikkert i samme situation på den anden side af Bæltet.
Der bliver lidt strækning forkortelse på Fyn; men ellers bliver der ikke meget ud af den transportplan. Med lidt held og realisme hos entreprenører og banker, så kommer man til Århus - men det forudsætter kvalifikationer i bankerne, hvilket ikke er sandsynligt. Med lidt fornuft får man en dobbeltsporet bane til Hamborg - men igen: Begavelse og overblik er ikke fremtrædende egenskaber hos banker.
Thomas- Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|