Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Dmitry Donskoy

Go down

Dmitry Donskoy Empty Dmitry Donskoy

Indlæg af Thomas Søn Jul 23, 2017 12:49 am

Russerne kan lige så godt lade være!

Russerne har længe vidst, at deres bombefly ikke kan nå USA - det kan godt være, at de kan flyve strækningen; men de vil blive plaffet ned længe inden de kan affyre våben.

Vi kan nu regnet som et veldokumenteret faktum, at Tomahawk-angrebet på Syrien også fjernede flyene på den russiske base i Latakya.
Vi kan endog regne ud, hvordan!

Der blev leveret 3 F-35 til Israel ca. en måned før. Det supplerede de to, som Israel allerede har. Disse bombere har fjernet de russiske luftværnsmissiler.

Der er således intet til hinder for, at Norge kan gøre det samme mod Murmansk. Hvis vi kikker på den ubåd? Mon ikke en nordmand kan ramme den i havnen (selv i en alvorlig brandert?)? Selvfølgelig kan Norge det!

Russerne har ikke noget valg! De er nødt til at fjerne deres strategiske ubåde. Nu kommer den så til Skt. Petersborg. Det er bare tvivlsomt om den kommer derfra! Men i Murmansk kan den ikke blive - Norge kan bare smadre dem og så bagefter sige: Ubåde? Hvilke ubåde?? Kender vi ikke noget til!
Helt som USA og Israel sagde i tilfældet med Tyrkiet - nemlig: Lige præcis ingenting!

Noget tilsvarende gør sig gældende med Königsberg: Hvis ikke russerne flytter deres atomvåben, så tager Danmark dem fra dem. Det er derfor, at jeg tror, man har en luftbåren kampgruppe. Man har ikke fået leveret F-35 endnu - officielt. Men er luftværnet pillet ned, så skulle de par jagere russerne kommer med ikke være noget problem for de britiske (og tyske) Typhoon. Kan Danmark bare gøre det? Øhhh.... jeg kan ikke se, hvad der skulle hindre det.

Det kan godt være, at Putin har bestukket Trump; men det er så bare de penge, der er spildt.

Jeg venter stadig på de Condor!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Dmitry Donskoy Empty Hvad så med kineserne?

Indlæg af Thomas Søn Jul 23, 2017 6:06 am

Der er så også en kinesisk destroyer og fregat i Østersøen. Det har så fået alle konspirationsteorierne i gang.

Det er nu nok ikke sådan, at de kan udelukkes; men det er nok mere sandsynligt, at kineserne - som os andre ønsker at følge med i, hvad russerne egentlig foretager sig!
Man skal slet ikke være blind for, at kineserne har et lille problem på den anden side af Nordkorea, der hedder Vladivostok. Naturligvis vil det altid interessere kineserne, når russerne flytter rundt på atomarsenalet.

Igen: Kineserne har nok også regnet ud - ganske som jeg - at russerne har fået en "tandrensning" af de alvorlige i Syrien.

Med den stærkt labile Flæskedreng i Nordkorea, så skal der ikke megen fantasi til at forestille sig, at et af deres missiler kunne finde på at smutte i sommerhuset i Vladivostok.
Spørgsmålet er imidlertid om amerikanerne kunne finde på at bruge det til et dække for at rydde bulen i Vladivostok?
Det er nok troligt, da Assads mindre giftgasangreb på sine modstandere var alt, der skulle til for at brække fingrene på Putin.

Der kunne så også ligge den advarsel til Kina, at konsekvensen af ikke at være samarbejdsvillig mhp. Nordkorea har smertefulde konsekvenser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Dmitry Donskoy Empty Hvad er konsekvensen for Danmark?

Indlæg af Thomas Man Jul 24, 2017 12:51 am

For så vidt som nogen gider kommentere, så vil det gå på, at jeg er knald i låget. Det får være: Jeg er såmænd så vant til skolelærere og banksvins perverse nonsens, så det kan ikke afficere.

Betydningen for Danmark er faktisk afgørende - Danmark er den centrale magt!
Den russiske flåde er under skrotning.


  1. Nedkæmpningen af russerne i Latakya har for praktiske fjernet Ruslands muligheder i Middelhavet. Metoden var: Fjernelse af luftværnsbatterierne med F-35 og udslettelse med langtrækkende missiler. Egne jagerfly kunne ikke operere, fordi områderne var beskyttet med luftværnsmissiler - der så ikke virkede. Jeg tror ikke et sekund på, at russiske piloter tør operere i egen missilzone.
  2. Nordkorea med Vladivostok er i overhængende fare for at få samme tur som Latakya. USA vil bare kunne sige, at man har beskudt Nordkoreanske mål og blankt benægte, at have gjort noget ved Vladivostok. Jeg tror så ikke, man vil benægte - man vil bare undlade at omtale. Russerne vil ikke kunne sige noget - der er allerede nordkoreanske missiler, der er slået ned 40-50 sømil fra Vladivostok.
    Det vil betyde, at den russiske Stillehavsflåde bliver fjernet - helt enkelt.
  3. Der skal intet til for at Sevastopol på Krim og flyvestationerne deromkring får et  "Latakya-gok". Jeg tror man skal hæfte sig ved, at destroyeren Fitzgerald, der officielt kolliderede med et fragtskib i det sydkinesiske hav. Noget tilsvarende kunne ske med de russiske flådefartøjer i Sortehavet.
  4. Det var så 3 ud af 6 flåder, som den russiske flåde officielt består af (indtil videre kan vi se bort fra den Kaspiske Flotille - selvom Tyrkiet næppe er begejstret for tanken om at blive beskudt derfra?
    De Mistral-klasser kommer ikke ind i Sortehavet. Tyrkiet er i en position til at blokere adgangen - og vil formentlig gøre det.
  5. Den Nordlige Flåde i det Arktiske Ocean kan nordmændene ikke alene pille luftværnet fra; men de kan sænke - også ubådene.
    Det peger på, at kontrollen over Nordatlanten bliver en sag for Danmark, Norge og Island. Her ville jeg gerne have canadierne om bord. Jeg tror nemlig ikke på briterne, fordi Storbritannien har mistet for mange penge på Island. Det er så godt nok de britiske banker; men dem, der kommer til at sidde med smerten er de britiske skatteborgere: Underbalancerne er helt enkelt for store og det vil tage tid, at klemme pengene ud af indskyderne.
    Det vil være en ordning alle vil kunne leve med: Besparelsen er helt enkelt for stor til, at man ikke vil lade Danmark og Norge stå for det problem.
    Det er et spørgsmål om at vide, hvad man foretager sig. Mattis marines fik jo kulden at føle her i vinter. Sandheden er, at marines ikke kan slås i arktisk terræn - slet ikke om vinteren.
    Pointen er også: Efter at Norge har fået F-35, så er den russiske flåde forsvundet, hvorfor den eskadrille eller to som Norge afsætter til formålet - de vil være rigelige. Det er ikke noget, der koster de store penge. Slet ikke for Danmark, fordi vi i forvejen har det meste operativt. Det er helt enkelt problemet, der er blevet mindre.
  6. Østersøen og den Baltiske Flåde er ikke længere et problem. Det, der derimod er et problem, er de russiske Iskander missiler i Königsberg.
    Russiske spilfægterier om at bryde igennem Suwalski-hullet er ikke rigtigt troværdige - bl.a. fordi de skal igennem Hviderusland først. Det er en forsyningslinje, som kan afbrydes, når det skal være.
    Hvis ikke russerne kommer med en absolut genial forsvarsplan for Königsberg, så er det svært at se, at danske F-35 ikke kan neutralisere luftværnet uden de store problemer. Er luftværnet først væk, så er det svært at se, hvad der skulle kunne afskrække en dansk helikopterbåren kampgruppe fra bare at lande på flyvestationerne. Vi skal nok så have gang i Lynx med TOW (evt. kanon/maskingevær) for at pille eventuelle manuelle luftværns kanoner ud af spillet.
    De 3 eskadriller F-16 Polen har er det svært at se noget andet formål med end at bombe i Königsberg - eventuelt Hviderusland. Det vil imidlertid ikke blive gjort - ikke hvis et kirurgisk angreb alene på missilerne kan foretages.
    Taler vi om, at atomtruslen i Königsberg er fjernet - fordi luftværnet er sat ud af spillet: Ja, så bliver fremtiden en hel del lettere.
    Under aktionen i Libyen fik vi jo at se, at man fra flyvevåbnets side så udmærket kunne fælde våben med så stor præcision, at sekundære skader ikke er en nævneværdig faktor.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Dmitry Donskoy Empty August 2020

Indlæg af Thomas Man Aug 31, 2020 4:47 am

Jeg ved heller ikke, hvad der sker.

Men er russerne i færd med at forlægge deres operative ubåde til Stillehavet?

Den med ubåden ved Alaska? Hmm... så vidt jeg kan regne ud, så kom CVN-68 Nimitz via Alaska til det Sydkinesiske Hav - hvilket kunne være så god en lejlighed som nogen til at russerne ville have en ubåd til at følge dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Dmitry Donskoy Empty Kazan.

Indlæg af Thomas Man Aug 08, 2022 9:27 pm

Det er ikke klart, hvad der skete.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Dmitry Donskoy Empty Losharik.

Indlæg af Thomas Man Aug 08, 2022 9:31 pm

Brand om bord ved den russiske kyst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Dmitry Donskoy Empty Afventer skrotning.

Indlæg af Thomas Søn Feb 19, 2023 6:59 pm

En budget beslutning.

Den sidste Akula-klasse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Dmitry Donskoy Empty Sv: Dmitry Donskoy

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum