Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

HIMARS

Go down

HIMARS Empty HIMARS

Indlæg af Thomas Tors Jun 08, 2017 1:21 pm

Jeg HAVDE undret mig over, hvorfor vi skulle have Hercules nr. 4
The launcher is C-130 transportable.
Læg mærke til, at ham i venstre sæde er major.Jeg havde undret mig over, hvorfor man solgte dem til finnerne - og så så billigt.
Wingspan 55 inches (1.4 m)
Maximum firing range 300 km (190 mi)
Launch platform M270, HIMARS

Jamen Putin? Er det virkelig afgørende, at vi ikke rammer Din urtehave?
Accuracy tens of meters, depending on model

Nu er det jo ikke bare i Nordjylland, at man har badestrande.

Jeg hæftede mig ved, at det "ikke kunne lade sig gøre" at lande på en strand i Nordjylland med en Hercules, hvilket undrede en seniorsergeant - fordi han vidste da udmærket, at det kan lade sig gøre. Man skal evt. jævne for sandslotte o.lign. med en palle trukket efter en lastbil; men NEJ, det kunne ikke lade sig gøre.Jeg tror vi skal se på hvilken ammunition den kan bruge.

In March 2016, Lockheed Martin, Boeing, and Raytheon announced they would offer a missile to meet the U.S. Army's Long Range Precision Fires (LRPF) requirement to replace the ATACMS. The missile will use advanced propulsion to fly faster and further, out to 500 kilometres (310 mi) (limited by the Intermediate-Range Nuclear Forces Treaty), while also being thinner and sleeker, increasing loadout to two per pod, doubling the number able to be carried by M270 MLRS and M142 HIMARS launchers. One contractor is to be downselected in 2018-19 to begin production in 2021-22.

Skal vi gætte på, at sådan en kan sende en atombombe af sted? Bare en lille én?
Så Putin: Jeg tror ikke, det betyder særlig meget om Du gemmer Dig ude på toilettet.....

USA affyrer ikke atomvåben (af sikkerhedsgrunde) uden, at der er to andre Nato-lande involveret.

Øhhh.... hvem kommer med tændsatsen?

For at være ærlig, så må jeg sige, at jeg kan ikke forstå, at disse provokationer og protester kan være i Ruslands interesse - eller Putins rent personligt for den sags skyld. Det med Iskander i Königsberg - giver ikke nogen mening.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HIMARS Empty Med udtræden af våbenbegrænsningsaftalen

Indlæg af Thomas Tirs Okt 19, 2021 1:39 pm

Så tager man nogle af de gamle systemer og øger rækkevidden. Den rækkevidde, som blev kunstigt nedsat.

Konsekvensen er, at Moskva nu ligger indenfor rækkevidde af de missiler. Præcisionen er nok ikke nødvendigvis en af de bedste; men det skulle heller ikke være nødvendigt.

Nu er det såmænd ikke storbyerne, der er hovedproblemet. Det er, at russerne nu ikke mere kan samle troppestyrker på grænsen og regne med at støde frem. T-90 kampvognen har en Wikipedia-rækkevidde på 550 km. Dermed kan kampvogne ikke rykke operativt mere end 550 km - inden de skal have benzin på. En kampvogn, der ikke kan bevæge sig er en kanonstilling.

Det er noget, man kan holde øje med med U-2 - om ikke andet.

Det spændende bliver nu om der kommer Tomahawk på Huitfeldt'erne. De er forberedt til at kunne tage det.

Men det forklarer en del om, hvorfor Lavrov så så sur ud. Selvfølgelig har russerne svindlet med traktaten - og nu får de konsekvenserne.

Pointen er, at de middelsvære 8*8 hjulpanser - der har en rækkevidde på 1000 km - kan køre udenom de russiske tanks - fordi tanks uden brændsel flytter sig IKKE. Det andet er, at som en tommelfingerregel skal man nok regne med dobbelt brændselsforbrug i terræn. Dvs. hjulpanserne kan ikke alene køre udenom; de kan gøre det i terræn.

Putin og Lavrov har sat sig selv mat! Derfor den overordentlige lattermildhed hos Stoltenberg: Lavrov har skudt sig selv i foden!

Det andet grinemorsomme er, at USA nu snakker med Australien og Canada om skydefaciliteter disse steder. Fidusen med at sende spioner ind for at glo på ting og sager, der ikke kommer dem ved - slet, slet ikke - den VIRKER ikke mere.
Det med at luske sig igennem adskillige hundrede kilometre af Australsk ørken - med en rig fauna af irritable giftslanger - for ikke at tale om en nuttet plantage af Gimpy-Gimpy træer.
Det er varianten - meget brugt af Luftmeldekorpset: Beplantning med berberis. Jeg giver ikke fem flade øre for et hegn - men et berberis-krat - det er ikke noget almindelige psykopatiske skolelærere kan forcere. Skal eventuelt suppleres og vandes; men ikke noget videre vedligehold. Evt. en plastikmine under udvalgte planter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HIMARS Empty Himars i Sverrig.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 26, 2021 12:32 am

Fidusen er: De kan affyre atomvåben.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HIMARS Empty Sv: HIMARS

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum