Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

3 deltagere

Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Thomas Man Okt 31, 2011 1:31 pm

Realkreditforeningen
"Tilgangen af overtagne ejendomme er nu faldet betydeligt for andet kvartal i træk. Det er bemærkelsesværdigt, at realkreditinstitutterne har solgt en tredjedel af primobeholdningen i en situation, hvor antallet af handler på boligmarkedet er beskedent. Realkreditinstitutternes salg bidrager til, at realkreditsektoren har knækket kurven, og har færre overtagne ejendomme end i sidste periode," udtaler Reakreditforeningens direktør Karsten Beltoft.

Den overraskende gode nyhed kunne have en sammenhæng med at den formentlig dækker over fup.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Shintai Man Okt 31, 2011 2:13 pm

Helt enig. Måske de har fået gang i udlejning. Vi ser flere og flere ejerboliger der udlejes af selskaber. Ofte relativt nye ApS koblinger der har 117 versioner af sig selv. Fusk og Klamp I ApS, Fusk og Klamp II ApS osv.

Men solgt er de fandme ikke.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Newfido Man Okt 31, 2011 2:47 pm

Jeg må råde jer til at henvende jer på nærmeste politistation.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Det leder nok op til ganske fæle tvangsauktionstal

Indlæg af Thomas Man Okt 31, 2011 2:52 pm

restancer, tvangsauktioner og overtagne

Det er en af grundene til, at jeg laver denne graf.
Hvis blot én ejendom købt på tvang splittes op i 50 ejerlejligheder, som så sælges samlet til en platugleudlejer - så går der lige pludselig et ordenlig hug nedad i overtagene ejendomme - målt i antal.
Restancerne er jo ikke faldet.

Det leder op til - om et par dage - nogle grimme tal for tvangsauktioner (tabene på privatkunder stiger i de store banker).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Thomas Man Okt 31, 2011 3:27 pm

Newfido skrev:Jeg må råde jer til at henvende jer på nærmeste politistation.

Årh hold op! Det er ikke ulovligt at sælge til en platugle med forbehold - det er blot misvisende. Det vil blive gemt i en fodnote til en fodnote.

Det, der er uvederhæftigt er, at det ikke fremgår, at de forpligtigelser som banken/kreditforeningen har reelt er uændrede, da det er begravet i en fodnote til salgsaftalen.

Hvis man sælger en ejendom til en platugle - mod garanti for, at man på anfordring vil købe den tilbage til salgsprisen - hvordan bogfører du så det salg? Som ethvert andet salg.
Giver det en retvisende fremstilling af kreditforeningens stilling? Hvordan vil du overhovedet opgøre en markedspris - på udlejningsejendomme - der handles så få, at det begreb er hvad man nu synes.
Selv i DST kommer de ind under alm. fri handel.

RKRs lille nummer

Hvis du ser på handler og priser for ejerlejligheder i Hovedstaden, så så de i 3-4 kvartal 2010 nogenlunde ud.
Hvad du så IKKE har gjort er at kikke i BRF's årsregnskab 2010 og fundet den fodnote, hvor det angives at BRF havde solgt ejendomme i midlertidig besiddelse for godt 1 milliard til bedre pris end den de havde overtaget dem til.

Det har du så ikke gjort inden du kom med dit hånlige indlæg. Du kan evt. gå tilbage på boligdebatten og finde indlæggene.

Men man kører ikke sådan en sag ved at melde det til politiet.
Det, jeg gjorde da de penge politiske udlån blev misbrugt i 2008-9 stykker var, at påpege, at flexlortet var stampet i Nationalbanken.
Det medførte så her i det tidlige forår en reaktion fra Nationalbankdirektøren - da en journalist tog sagen op:

Onkel Nils er knotten og sagde:

Hvis vi oplever, at systemet misbruges i den forstand, at belåningsmuligheden bruges til at holde hånden under markedet, vil vi gribe ind, og i givet fald tage en kammeratlig snak med instituttet. Det har vi gjort før.

Denne utvetydige røffel blev så ordret gentaget på Realkreditforeningens Årsmøde - så vidste vi jo godt, hvem, der stod bag svineriet.

Jo tak - jeg ER tør bag ørerne.

Din belæring er ganske overflødig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Newfido Man Okt 31, 2011 3:43 pm

Ingen belæring her - blot en konstatering af, hvor man henvender sig, hvis man opdager fup (=ulovligheder).

Du er jo som regel ganske veldokumenteret, så sagen burde være lige til.

Din forbavselse over, at det er lykkedes BRF at sælge nogle af deres overtagne ejendomme til en højere pris, end de er overtaget til, har jeg godt lagt mærke til tidligere. Jeg deler blot ikke din forbavselse.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Thomas Man Okt 31, 2011 3:52 pm

Newfido skrev:Ingen belæring her - blot en konstatering af, hvor man henvender sig, hvis man opdager fup (=ulovligheder).

Du er jo som regel ganske veldokumenteret, så sagen burde være lige til.

Din forbavselse over, at det er lykkedes BRF at sælge nogle af deres overtagne ejendomme til en højere pris, end de er overtaget til, har jeg godt lagt mærke til tidligere. Jeg deler blot ikke din forbavselse.

Hvad du deler og ikke deler - det er mig ligegyldigt.

Der er tale om, at det er en handskedukke fra Realkreditforeningen, der udtaler sig. Så ved vi, hvem der kan være tale om.

Der er jo ingen tvivl om, at Finanstilsynet er klar over transaktionerne - det burde ellers være noget, de af egen drift fandt ud af.

Dit tårevædede forsvar for Danske Bank kan du godt glemme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Newfido Man Okt 31, 2011 5:33 pm

Jamen, jeg forsvarer ikke DB. Hvis de begår ulovligheder, synes jeg da, at de skal straffes for det.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Thomas Man Okt 31, 2011 5:43 pm

Newfido skrev:Jamen, jeg forsvarer ikke DB. Hvis de begår ulovligheder, synes jeg da, at de skal straffes for det.

Det sker jo ikke - vel!

Erfaringer fra tilsvarende sager: Der trækkes om ikke andet ud, så de falder for forældelsesfristen.

Det jeg hæfter mig mest ved er, dels at der hviler en økse over Straarups hoved, dels at der tilsyneladende ikke kan findes en intern efterfølger. Der er med andre ord ikke blandt aktionærerne nogen tillid til ledelsen.
Nu skal enhver chef jo have sin efterfølger på plads - det har Straarup uden tvivl også haft; men det er blevet underkendt.
Det bemærkelsesværdige er, at det er offentlig kendt og tilkendegivet at der ledes efter en efterfølger. Noget sådan melder man ikke ud - inden efterfølgeren er udnævnt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne! Empty Sv: Så har Danske Bank åbenbart også fået gang i parkeringsaftalerne!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum