Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

S er klar: Tag kontanthjælp fra hjemmegående indvandrerkvinder

Go down

S er klar: Tag kontanthjælp fra hjemmegående indvandrerkvinder Empty S er klar: Tag kontanthjælp fra hjemmegående indvandrerkvinder

Indlæg af Gorrion Lør Dec 03, 2016 11:32 am

http://www.dr.dk/nyheder/politik/s-er-klar-tag-kontanthjaelp-fra-hjemmegaaende-indvandrerkvinder

Hvis indvandrerkvinder ikke uddanner sig, er Socialdemokratiets formand klar til at tage kontanthjælpen.

Jeg er helt enig med Mette!.....dog er jeg lidt overrasket over at det ikke var en selvfølgelighed at man skal forsøge at gøre sig til gavn for samfundet når man modtager kontanthjælp. For mig er kontanthjælpen til folk som er arbejdsparate men i en midlertidig periode er er trådt lidt ved siden af og står i en nødsituation.

Det er også derfor at jeg er så meget modstander af at syge borgere bliver lagt over i kontanthjælps systemet hvor de ikke høre til! de skal have sygeløn i en periode imens deres evt. behandling foregår hvis de altså ikke stadig har lønindkomst via alm. sygemelding. (her kan arbejdsgivere søge kompensation ved kommunen)
På sigt kan disse måske vende tilbage til job, men samfundet må være langt bedre til at tilbyde den førtidspension som kan være nødvendig, og ikke skubbe dem rundt i nedværdigende og tåbelige jobprøvninger.
Anerkendelsen skal ske langt hurtigere og det gælder også en mulig tildeling af et flexjob.

Regeringen mener dog ikke, at et pålæg om at tage en uddannelse er det rette værktøj at bruge over for de pågældende kvinder.
- Vi har ikke brug for uddannelse her, vi har brug for, at de kommer ud på arbejdsmarkedet, siger beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) til Fyens.dk.

Det er her vi har et kæmpe problem med vores regering, og det er blevet langt værre nu hvor det landsskadelige parti LA leger med i regeringen. De vil med alt sandsynlighed tvinge dem ud på arbejdsmarkedet og tage jobs hvor der er indgået overenskomst....men dog kun modtage kontanthjælps ydelse for at udføre disse funktioner.
Derved mister vi de lavtlønsjobs (på overenskomst) som trods alt bæres hjem af mennesker på arbejdsmarkedet.
Men fred være med det hvis disse kvinder får FULD overenskomstmæssig løn....de har vel ret til at byde sig til på arbejdsmarkedet.

Men vi skal ikke have en ny ala UBER ordning i "rengøringsbranchen" hvor disse kvinder udlejes via en delejobs ordning som underbetalt rengøring på kommunale skoler, institutioner, mv. på kontanthjælps ydelse....De SKAL ANSÆTTES! med overenskomst, pension, feriepenge, mv!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum