Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

C-23 Sherpa

Go down

C-23 Sherpa Empty C-23 Sherpa

Indlæg af Thomas Fre Jul 29, 2016 6:25 pm

Det er måske dødsstødet for den.

Nu ved jeg så ikke, hvordan vedligeholdsudgifterne er sammensat; men ja, jetfly (herunder turboprop) er dyre i vedligehold sammenlignet med andre almenfly.

Nu får Flyverhjemmeværnet at se om det kan være en mulighed, for i Estland skal man til at bygge et flyvevåben op fra bunden (meget kan ikke lade sig gøre rent flyveteknisk i Estland). Så nu får vi se om det er en mulighed i Danmark. Flyet er i det mindste blevet klargjort.

Også om der er et muligt behov?

The two Sherpa C-23B+-s were originally built by British aerospace company Short Brothers, now a division of Bombardier Aerospace. The US armed forces have been using Sherpa C-23B+-type planes since 1985.

På Ålborg har de erfaring med Bombardier som leverandør - formentlig både gode og mindre gode. Noget andet er, at Bombardier er faktisk valgt som leverandør på Challenger, andre muligheder har jo været afprøvet.

Nu får vi se.

Det pædagogisk korrekte er så også, at USAF får en realistisk vurdering af, hvad flyene faktisk er værd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

C-23 Sherpa Empty Nu har Estland fundet en løsning!

Indlæg af Thomas Tors Aug 10, 2017 7:43 pm

C-145 Skytruck

Egentlig en polsk udvikling af af Cash. Polakkerne fandt åbenbart ud af, at det hjalp at sætte en motor på det russiske design.

Der er så nok det argument mod Sherpa'en, at reservedele til flystellet ikke er til at skaffe. Hvorvidt Islander er så meget bedre, ved jeg ikke.

Det interessante er imidlertid, at ideen med at have lette fly til at piloter kan holde status, samt, at man kan øve - uden at skulle have et skrummel som Hercules i luften, det er en interessant idé.

Det kunne være en af begrundelserne for at beholde Fennec.

Det, jeg imidlertid vil have er en decideret transportkapacitet til meget korte baner, som på Færøerne og Grønland - her tror jeg ikke, man kommer uden om Spartan.

Hvorom alting er, så er det en tanke, der lever blandt planlæggerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

C-23 Sherpa Empty Opendag på Volkel 2019 Spartan.....

Indlæg af Thomas Søn Jul 07, 2019 5:30 am

Ser man det?

Tja.... Holland står i et lignende problem med 2 brigader, der skal forsynes udenom trafikkaos. Ikke at de skal bruge særlig meget; men....

Det kunne jo være, at man kunne få en bedre forhandlingsposition ved at gå sammen? Det er set før.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

C-23 Sherpa Empty Sv: C-23 Sherpa

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum