Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

En guddommelig pen

2 deltagere

Go down

En guddommelig pen  Empty En guddommelig pen

Indlæg af doctor Søn Mar 13, 2016 11:27 am

Hvis der er nogen der kan skrive en god historie, så er det Poul Høi.  Jeg var næsten ved at skrive, at han har en guddommelig pen, men i samme moment var jeg klar over at det var »intentionalitetsbias«. - men Ok det er vel i orden at konstatere, at manden kan sit kram. Her er en meget spændende krimi, som har en helt anden løsning end i traditionelle krimier.

http://www.politiko.dk/nyheder/og-den-doede-dommer-laa-med-en-pude-over-hovedet

Der er grund til at frygte præsidentvalget , hvis Trump bliver valgt. affraid affraid affraid

Hvorfor er der ikke snart nogle demokrater der fortæller befolkningen at Trump var med til at skabe boligboblen med hans bøger om, hvordan man investerede i "real estate" og blev rig.  Bøgerne lå i stakkevis i lufthavnsboghandlen i Kastrup. Jeg købte selv en - og da det var eneste litteratur jeg havde med på ferie blev den grundigt læst.  Her startede pyramidespillet , hvor få rige vandt  og blev styrtende rige - mens rigtig mange fattige blev ludfattige. og tabte såvel investeret ejendomskapital som pensioner og job.


Sidst rettet af doctor Man Mar 14, 2016 7:06 pm, rettet 1 gang

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af Thomas Søn Mar 13, 2016 1:25 pm

doctor skrev: Hvis der er nogen der kan skrive en god historie, så er det Poul Høi.  Jeg var næsten ved at skrive, at han har en guddommelig pen, men i samme moment var jeg klar over at det var »intentionalitetsbias«. - men Ok det er vel i orden at konstatere, at manden kan sit kram. Her er en meget spændende krimi, som har en helt anden løsning end i traditionelle krimier.

http://www.politiko.dk/nyheder/og-den-doede-dommer-laa-med-en-pude-over-hovedet

Der er grund til at frygte præsidentvalget , hvis Trump bliver valgt. affraid affraid affraid

Hvorfor er der ikke snart nogle demokrater der fortæller befolkningen at Trump var med til at skabe boligboblen med hans bøger om, hvordan man investerede i "real estate" og blev rig.  Bøgerne lå i stakkevis i lufthavnsboghandlen i Kastrup. Jeg købte selv en - og da det var eneste litteratur jeg havde med på ferie blev den grundigt læst.  Her startede pyramidespillet , hvor få rige vandt  og blev styrtende rige - mens rigtig mange fattige blev ludfattige. og tabte såvel investeret ejendomskapital som pensioner og job.

Jeg er heller ikke overbevist om Trumps rigdom. Det kan da godt være, at han har en masse fast ejendom, som han så bogfører til en eller anden fiktiv værdi; men hvis de ejendomme ikke kan sælges, så kan han da skrive, hvad pokker han vil. Igen hvad koster Peterskirken i Rom?
Problemet er, at han formentlig har lånt pengene til finansieringen af disse ejendomme - helt fint; men.... det kunne jo være, at banken på et tidspunkt gerne ville se nogle af dem igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af doctor Fre Mar 18, 2016 2:38 am

Manden er jo den største egocentriker i USA. Hvordan kan de dog have tilligd til en sådan superegoist. 50 % af befolkningen af USA s befokning er kvinder. Han er den største mandschauvinist i mand minde. Stop den lunatic. Hurtigst muligt. Om han så er rig eller fattig rager mig en høstblomst - han er en disaster. - ikke alene for USA - men for hele verden med ham ved roret.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af Thomas Fre Mar 18, 2016 2:53 am

doctor skrev:Manden er jo den største egocentriker i USA. Hvordan kan de dog have tilligd til en sådan superegoist. 50 % af befolkningen af USA s befokning er kvinder. Han er den største mandschauvinist i mand minde. Stop den lunatic. Hurtigst muligt. Om han så er rig eller fattig rager mig en høstblomst - han er en disaster. - ikke alene for USA - men for hele verden med ham ved roret.


ja, det sikrer nok Hillary Clinton's sejr....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af doctor Fre Okt 14, 2016 12:09 am

doctor skrev:Manden er jo den største egocentriker i USA. Hvordan kan de dog have tilligd til en sådan superegoist. 50 % af befolkningen af USA s befokning er kvinder. Han er den største mandschauvinist i mand minde. Stop den lunatic. Hurtigst muligt. Om han så er rig eller fattig rager mig en høstblomst - han er en disaster. - ikke alene for USA - men for hele verden med ham ved roret.

Tænk at det skulle tage så lang tid før der gik hul på bylden.
Den mands karakter er lige så farlig for verden, som de personer befolkningerne valgte efter den store depression i Europa.

- og alligevel er der folk der fortsat sidder og fortaber sig i mellemregningerne. (selv her på siden)

SE på bundlinjen- der står psykopat. Ud af lemmen.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af Thomas Fre Okt 14, 2016 3:12 am

doctor skrev:
doctor skrev:Manden er jo den største egocentriker i USA. Hvordan kan de dog have tilligd til en sådan superegoist. 50 % af befolkningen af USA s befokning er kvinder. Han er den største mandschauvinist i mand minde. Stop den lunatic. Hurtigst muligt. Om han så er rig eller fattig rager mig en høstblomst - han er en disaster. - ikke alene for USA - men for hele verden med ham ved roret.

Tænk at det skulle tage så lang tid før der gik hul på bylden.
Den mands  karakter er lige så farlig for verden, som de personer befolkningerne valgte efter den store depression i Europa.

- og alligevel er der folk der fortsat sidder og fortaber sig i mellemregningerne. (selv her på siden)

SE på bundlinjen- der står psykopat. Ud af lemmen.  

Selvfølgelig er Trump psykopat. "Vi har en math, en math - en rigtig psykopat - her lejren, hvor vi bor."

En ting er, at jeg stadig mener, at kvindelig valgret var en beklagelig fejl begået under første verdenskrig, der førte til det uheldige salg af de Dansk-Vestindiske Øer; men nu er dumheden begået, så det med at skrue tiden tilbage går nok galt - også - det er altid i forsøgene på at rette fejl og dumheder, de deciderede katastrofer begås. Se bare på Dansk Folkeparti!

At småprostituerede klager over prisen efterfølgende optager mig nu ikke så meget som hvad det røgslør dækker over. Noget tyder på, at det er alvorligt: Jeg hæftede mig ved, at i den 2. debat så nævnte Trump, at Nato var i orden. Der er nogen, der lægger sig på ham - og Clinton lod det svæve i luften, at Trump ville gøre "forretninger" med russerne. Det er naturligvis ikke noget, man kan sige åbent - og det vil være klassificeret: Derfor påpeger Clinton også, at Trump er ukvalificeret og temperamentsmæssigt ukvalificeret.
Trumps udbrud om, at han vil have en "special prosecutor" til at smide Clinton i fængsel. Disse sexrygter kommer jo i en tit-for-tat (Clinton har naturligvis været klar over, at Bills eskapader ville dukke op igen) - og Clinton ved præcis hvilke knapper hun skal trykke på for at få Trump til at forløbe sig - igen og igen - så derfor stamper hun videre (på knapperne altså).
En ting er, at idioten eksploderer (hun ved udmærket, at han er psykopat og utilregnelig); men hun kender også måden, han gør det på - så det er en retningsbestemt eksplosion. Vi er ikke kommet så langt, at Trump skal have en kugle i nakken; men det kan blive aktuelt, fordi han er en trussel mod USA's sikkerhed - man håber også, at kunne smide ham væk længe inden.
Det er så en fordom - eller teori om man vil - fra min side, at den, der betaler Trump er Putin. Det er så helt fint, at Putin taber penge på den måde.
Der er også en terroristforbindelse i Trumps forretningsforbindelser med Aserbajan, som hænger i luften - al forretning i det område er involveret i terror.

Derfor kan vi få et skævt indblik i, hvad der formentlig foregår i kulisserne. Det er sådan trusler afleveres i et politisk system: Man nævner ikke direkte, hvad man har på folk; men lader det hænge i luften - så f.eks. Trump ved, hvad man taler om; men uindviede læsere skal være mere end almindeligt vakse for at fange finten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af doctor Man Okt 17, 2016 2:40 pm

Jeg siger ikke mere for jeg vil ikke give Trumf nogle fjer i hatten.
FACIT ER: Han er utilregnelig - og for uintelligent.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af Thomas Man Okt 17, 2016 9:55 pm

doctor skrev:Jeg siger ikke mere for jeg vil ikke give Trumf nogle fjer i hatten.
FACIT ER: Han er utilregnelig - og for uintelligent.  

Nu tvivler jeg på, at Trump læser økonomidebatten. Jeg mener: Jeg betvivler, han i det hele taget kan læse.

Jeg så så en interessant statistik: Nemlig den, at specielt demografien "ugifte kvinder" som den komplementære til "gifte kvinder" er væsentligt mindre tilbøjelige til at stemme på republikanere.
Eftersom alderen ved 1. ægteskabs indgåelse er stigende for både mænd og kvinder, så vil der blive flere ugifte kvinder - uanset årsagen til, at de ikke er gift. Det passer også med en stigende alder for førstegangsfødende.

At Trump er skingrende psykopat anser jeg som godtgjort ud over enhver rimelig tvivl. Det nærmeste jeg kommer det er Claus Riskjær, der har et noget tilsvarende karriereforløb. Han havde også nogle spektakulære konkurser (pænt på den grimme side af straffeloven) - han forsøgte også med at køre en osteforretning, som ingen har hørt noget til siden (det er simpelt hen ikke muligt ved ærligt arbejde at tjene så mange penge, som han havde svindlet for). Tilsvarende er Trumps indtægter efter konkursen ude af proportion med hans gæld.
En af de få ting vi ved er skattebilletten fra 1995, hvor han tjente 3-4 mio. USD ifht. til en gæld på knap 1 milliard. Naturligvis betaler han ikke indkomstskat (hvilken besparelse så også er småpenge ifht. gældens størrelse).
Årsagen til, at jeg bringer det ind er: Vi har en tilsvarende situation med flextumperne, der har en boliggæld, som hverken kan forrente eller afdrages af en normal indtægt.
At man så i USA kan regulere skattepligtig indtægt 3 år bagud og 15 år frem (hvorved vi kommer til de 18 år) er noget andet, hvor det i Danmark (så vidt jeg husker - og jeg kan huske galt) er 5 år.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af doctor Tors Okt 20, 2016 12:42 pm

Så står man op - sent - efter at have set nattens valgdebat fra USA.

Halvvågen læser man så overskriften i New York Times

Trump Won

sikke et shock. Heldigvis medførte denne alert meddelelse at jeg fik spærret begge øjne op og fik læst hele overskriften.

Trump Won’t Say if He Will Accept Election Results

http://www.nytimes.com/

Jeg håber at de amerikanske vælgere går igennem samme opvågning de næste dage inden valget. Hillary Clinton fremstod intelligent og velovervejet. Hun kom igennem med sine budskaber om Trumps psykopatiske personlighed, samt hendes eget forsvar for de fattige, de syge, de arbejdsløse,  og de unge under uddannelse. Hun fik gjort rede for sundhed og  velfærd som en borgersikret rettighed.  Udenrigspolitikken kom hun også flot igennem set med en europæisk vinkel. Indvandrer politikken blev  et trumfkort for hende. De amerikanske borgere kunne forstå at kriminelle vil blive sendt hjem, men alle de hårdt arbejdende ikke hvide borgere vil blive værdsat og have samme rettigheder som resten.

"Nobody is perfect! er lige en indskudt sætning, som står tilbage og flimrer et kort sekund men det lykkedes ikke Trumf at hive hende ned i muddergrøften.

Nu lukker jeg øjnene bag en vaskeklud indtil dette nervepirrende valg,som har så store konsekvenser for Europas sikkerhed, er overstået.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af Thomas Tors Okt 20, 2016 7:09 pm

doctor skrev:Så står man op - sent - efter at have set nattens valgdebat fra USA.

Halvvågen læser man så overskriften i New York Times

Trump Won

sikke et shock. Heldigvis medførte denne alert meddelelse at jeg fik spærret begge øjne op og fik læst hele overskriften.

Trump Won’t Say if He Will Accept Election Results

http://www.nytimes.com/

Jeg håber at de amerikanske vælgere går igennem samme opvågning de næste dage inden valget. Hillary Clinton fremstod intelligent og velovervejet. Hun kom igennem med sine budskaber om Trumps psykopatiske personlighed, samt hendes eget forsvar for de fattige, de syge, de arbejdsløse,  og de unge under uddannelse. Hun fik gjort rede for sundhed og  velfærd som en borgersikret rettighed.  Udenrigspolitikken kom hun også flot igennem set med en europæisk vinkel. Indvandrer politikken blev  et trumfkort for hende. De amerikanske borgere kunne forstå at kriminelle vil blive sendt hjem, men alle de hårdt arbejdende ikke hvide borgere vil blive værdsat og have samme rettigheder som resten.

"Nobody is perfect! er lige en indskudt sætning, som står tilbage og flimrer et kort sekund  men det lykkedes ikke Trumf at hive hende ned i muddergrøften.

Nu lukker jeg øjnene bag en vaskeklud indtil dette nervepirrende valg,som har så store konsekvenser for Europas sikkerhed, er overstået.

Tja.... i den forbindelse er sagen nok så meget om senatet også bliver blåt, hvilket vil gøre, at højesteret ikke bliver et sted, hvor lovgivning kan blive blokeret. Det vil nemlig gøre at fri abort og våbenlovgivning ikke de næste 30 år kan blive rullet tilbage.
Det næste bliver præsidentens muligheder for at handle i selvforsvar. Præsidenten kan nemlig ikke erklære krig, det kan kun kongressen, hvilket tvinger præsidenten til kun at handle i selvforsvar (hvad det er har vide rammer for fortolkning).

Set fra et amerikansk synspunkt er der ikke noget galt med indvandring som sådan, fordi det retter op på den skæve alderspyramide.

Pointen omkring kinesernes unfair konkurrence og prisdumpning er: Når nu råvarepriserne kommer ned, så har kineserne tilkæmpet sig markedsandele, som de ikke kan fastholde under lige konkurrencevilkår.

Miljøvrøvlet dækker over en modernisering af infrastrukturen. Problemerne med f.eks. vandforsyningen til Californien er ikke at kloden er blevet for varm; men at Los Angeles og San Francisco er blevet for store, så den mængde vand, der er til rådighed ikke rækker - derfor tørrer søerne ud (hvis I husker filmen med Jack Nicholson i Chinatown?).
Men nu får vi se, hvordan spinmaskineriet virker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af doctor Ons Okt 26, 2016 9:29 am

Det har ligget i kortene i mange år, at det her ville ske igen.

http://www.b.dk/globalt/video-afsloerer-uhyggelige-roedder-hos-trump-stoetter

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

En guddommelig pen  Empty Sv: En guddommelig pen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum