Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

NYT fra PISSIMISTEN!

2 deltagere

Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af doctor Lør Jan 09, 2016 12:36 pm

Sort på hvidt har  husejerne nu fået læst og påskrevet deres pligter via Danmarks (Stats)radio:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/saadan-er-reglerne-snerydning

og det fik mig til at melde mig i koret af klynkere som det hedder i moderne sprog, når folk påpeger at grænsen er nået for hvad de kan nå og kan overholde:

Du skal rydde fortovet og vejen.     check  V   (jeg er ikke husejer)
Du skal aflevere dit barn mellem 07.30 og 08.00 og hente det igen kl. 15.00 i skolen.   check V  (jeg har gudskelov ikke børn)
Du skal arbejde mindst 7,5 time og er forpligtet til at blive ved overarbejde  check check check VVV   (jeg arbejder 55 timer om ugen)
Du skal checke dine digitale postkasser. Ja ja ja. Det bipper adskillige gange dagligt med fuldstændig ligegyldige meddelelser - og så ind i mellem enkelte supervigtige beskeder  som jeg har overset  og fået  bøde for.
Du må ikke tale i telefon, når du kører bil ellers får du en bøde . check V  (kollidere dog med alle de bipper mobilen afsender, men  som jeg heldigvis i denne sammenhæng er blevet immun overfor.)
Du skal betale for parkering ellers får du en bøde. (I know - fik bøde da jeg skulle aflevere brev i kiosken, som er det nye posthus)
Du må ikke køre for hurtigt. Nej det ved jeg squ godt, men jeg skal jo nå kiosken efter overarbejde før den lukker. Det nåede jeg så ikke.

Hvor fanden er postkasserne blevet af?????

Siden nytår har adskillige postkasser lukket lemmen og jeg kører nu rundt i timevis for at finde et sted jeg kan aflevere analyseprøver til laboratoriet alt imens jeg er i fare for at overse digital postkasses meddelelser og får den ene parkeringsbøde efter den anden.

GOdt jeg ikke også har hus og børn.

Åh nej - åh nej . Nu har jeg indbetalt B-skat  til den forkerte konto - og fået pengene retur -  Man kan ikke ringe til skat - eller rettere - det kan man godt - men de tager ikke telefonen. Men man kan skrive en e-mail som man så får svar på flere månder efter med et bip fra telefonen om at nu er der endnu en besked i min digitale postkasse. De ved ikke at jeg er blev immun overfor alle de bip.

Måske skulle jeg skrive et fysisk brev - det kunne jo være at det blev taget mere højtideligt.
Nå nej der er ingen postkasser mere, og hvis jeg skal betale alle de bøder må jeg tage mere overarbejde og så når jeg da slet i kiosken.

Nå jeg checker lig på POST Danmarks hjemmeside for at se hvor de få resterende fysiske postkaser skulle befinde sig.  Ingen servicemeddelelse der om ændringerne og deres digitale kort over postkasserne er ikke opdateret.

Så er det jeg ringer til Servicetelefonen Post Danmark. Der er ventetone som aldrig afløses af en menneskestemme. Har prøvet mange gange og ventet lang tid.

Hvor lang tid kan man bruge på ingen ting og så oven i købet indhøste bøder.

Hvor fanden blev servicesamfundet af?


Sidst rettet af doctor Lør Jan 09, 2016 1:11 pm, rettet 1 gang

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af Thomas Lør Jan 09, 2016 12:57 pm

doctor skrev:Sort på hvidt har  husejerne nu fået læst og påskrevet deres pligter via Danmarks (Stats)radio:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/saadan-er-reglerne-snerydning

og det fik mig til at melde mig i koret af klynkere som det hedder i moderne sprog, når folk påpeger at grænsen er nået for hvad de kan nå og kan overholde:

Du skal rydde fortovet og vejen.     check  V   (jeg er ikke husejer)
Du skal aflevere dit barn mellem 07.30 og 08.00 og hente det igen kl. 15.00 i skolen.   check V  (jeg har gudskelov ikke børn)
Du skal arbejde mindst 7,5 time og er forpligtet til at blive ved overarbejde  check check check VVV   (jeg arbejder 55 timer om ugen)
Du skal checke dine digitale postkasser. Ja ja ja. Det bipper adskillige gange dagligt med fuldstændig ligegyldige meddelelser - og så ind i mellem enkelte supervigtige beskeder  som jeg har overset  og fået  bøde for.
Du må ikke tale i telefon, når du kører bil ellers får du en bøde . check V  (kollidere dog med alle de bipper mobilen afsender, men  som jeg heldigvis i denne sammenhæng er blevet immun overfor.)
Du skal betale for parkering ellers får du en bøde. (I know - fik bøde da jeg skulle aflevere brev i kiosken, som er det nye posthus)
Du må ikke køre for hurtigt. Nej det ved jeg squ godt, men jeg skal jo nå kiosken efter overarbejde før den lukker. Det nåede jeg så ikke.

Hvor fanden er postkasserne blevet af?????

Siden nytår har adskillige postkasser lukket lemmen og jeg kører nu rundt i timevis for at finde et sted jeg kan aflevere analyseprøver til laboratoriet alt imens jeg er i fare for at overse digital postkasses meddelelser og får den ene parkeringsbøde efter den anden.

GOdt jeg ikke også har hus og børn.

Åh nej - åh nej . Nu har jeg indbetalt B-skat  til den forkerte konto - og fået pengene retur -  Man kan ikke ringe til skat - eller rettere - det kan man godt - men de tager ikke telefonen. Men man kan skrive en e-mail som man så får svar på flere månder efter med et bip fra telefonen om at nu er der endnu en besked i min digitale postkasse. De ved ikke at jeg er blev immun overfor alle de bip.

Måske skulle jeg skrive et fysisk brev - det kunne jo være at det blev taget mere højtideligt.
Nå nej der er ingen postkasser mere, og hvis jeg skal betale alle de bøder må jeg tage mere overarbejde og så når jeg da slet i kiosken.

Nå jeg checker lig på POST Danmarks hjemmeside for at se hvor de få resterende fysiske postkaser skulle befinde sig.  Ingen servicemeddelelse der om ændringerne og deres digitale kort over postkasserne er ikke opdateret.

Hvor fanden blev servicesamfundet af?

Ja, det må Du sgu nok sige. Det har travlt med at lave service, som ingen har brug for!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af doctor Lør Jan 09, 2016 1:14 pm

Har lige rettet lidt i det oprindelige indlæg. Jeg kom til at sende indlægget FOR TIDLIGT, da min mobil midt i det hele ringede og jeg hørte den og jeg tog den, men kom til at klikke på "send" i ren befippelse over effektiviteten - altså min egen.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af Thomas Lør Jan 09, 2016 1:39 pm

doctor skrev:Har lige rettet lidt i det oprindelige indlæg. Jeg kom til at sende indlægget FOR TIDLIGT, da min mobil midt i det hele ringede og jeg hørte den og jeg tog den, men kom til at klikke på "send" i ren befippelse over effektiviteten - altså min egen.

pirat
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af doctor Tors Jan 14, 2016 3:52 pm

VELKOMMEN
i klynkekoret kære kommuner.


Idag er det så Berlingske Tidende der annoncerer  nye tenorer og mezzosopraner i klynkekoret.

http://www.politiko.dk/nyheder/claus-hjort-jeg-er-traet-af-kommunernes-jammer

rendeer Hjorten udtaler: rendeer

"Kommunerne skal holde op med at klage og udlægge det som om, at tilstrømningen af flygtninge til Danmark vil trække velfærdsniveauet ned på de øvrige kommunale opgaver.

Sådan siger finansminister Claus Hjort Frederiksen (V) fra talerstolen på kongressen Kommunaløkonomisk Forum i Aalborg, hvor han torsdag debatterer kommunernes økonomiske situation med KL's formand, Martin Damm (KL).

- Det piner mig at høre den her klagesang om, hvorvidt det er de syge, de halte eller de etbenede, der skal holde for denne gang. For det er en usaglig måde at gå til det, siger ministeren."

Nu har der fra kommunernes side været meget tale om, at vi praktiserende læger har placeret os selv på en ø og nægter at løse velfærdssamfundet opgaver. Nu er KL så kommet med i båden og sidder også og klynker på en ø.

Men så var det at jeg fandt det her billede fra Slotsholmen, og det gik op for mig at der store øer, -
og så er der som her - meget bitte, bitte små øer - og det er på sådan een lille ø Hjorten holder til.

http://www.arnemagnussen.dk/indhold/Koebenhavn%20og%20omegn/ppages/ppage97.htm

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af doctor Fre Jan 15, 2016 11:54 am

Men nu er det min tur til at sige, at politikerne gennem mange år har isoleret sig på en ø, for fremtidsperspektiverne for folkevandringer som følge af klimaforandringer og krige og alm. fattigdom er næsten uoverskuelige. Det var sådan set det argument jeg kom med for mange år siden da vi debatterede. Vores lille land og befolkningsantal kan slet ikke løfte den ekstremt store opgave - selom vi ville.

http://www.business.dk/global/venter-den-perfekte-oekonomiske-storm-i-2016

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af doctor Ons Jan 20, 2016 3:37 am

http://www.theguardian.com/cities/gallery/2016/jan/19/most-colourful-cities-neighbourhoods-world-in-pictures#img-8

Lige i øjeblikket kunne vi godt undvære de kulørte billeder af hvor dejlig Danmark er.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af Thomas Ons Jan 20, 2016 6:41 am

doctor skrev:Men nu er det min tur til at sige, at politikerne gennem mange år har isoleret sig på en ø, for fremtidsperspektiverne for folkevandringer som følge af klimaforandringer og krige og alm. fattigdom er næsten uoverskuelige. Det var sådan set det argument jeg kom med for mange år siden da vi debatterede. Vores lille land og befolkningsantal kan slet ikke løfte den ekstremt store opgave - selom vi ville.

http://www.business.dk/global/venter-den-perfekte-oekonomiske-storm-i-2016

Det er meget, meget enklere: Det er sammenbruddet i oliepriserne. Miljøtosserne får jo heller ikke et ben til jorden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af doctor Fre Jan 22, 2016 1:01 am

doctor skrev:http://www.theguardian.com/cities/gallery/2016/jan/19/most-colourful-cities-neighbourhoods-world-in-pictures#img-8

Lige i øjeblikket kunne vi godt undvære de kulørte billeder af hvor dejlig Danmark er.

Den sibiriske kulde har historisk slået mange invasioner tilbage.

http://www.b.dk/nationalt/skuffede-flygtninge-nu-rejser-vi-hjem-igen

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af Thomas Fre Jan 22, 2016 1:36 am

doctor skrev:
doctor skrev:http://www.theguardian.com/cities/gallery/2016/jan/19/most-colourful-cities-neighbourhoods-world-in-pictures#img-8

Lige i øjeblikket kunne vi godt undvære de kulørte billeder af hvor dejlig Danmark er.

Den sibiriske kulde har historisk slået mange invasioner tilbage.

http://www.b.dk/nationalt/skuffede-flygtninge-nu-rejser-vi-hjem-igen

Nu er det ikke engang nødvendigt at bælterne fryser til.
Jeg tror ikke på den tilstrømning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

NYT fra PISSIMISTEN! Empty Sv: NYT fra PISSIMISTEN!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum