Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

17/12

Go down

17/12 Empty 17/12

Indlæg af Thomas Ons Dec 16, 2015 11:03 pm

Yellen hæver renten fra 1/4% til ½%

Jeg har svært ved at se, at det skulle betyde andet end at kursen på USD stiger - eller rettere kursen på alt andet falder. Nu får vi se.

Udenrigshandlen mellem USA og resten af verden er ikke ret stor.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

17/12 Empty Udglatter Yellen???

Indlæg af Thomas Tors Dec 17, 2015 3:16 am

Thomas skrev:Yellen hæver renten fra 1/4% til ½%

Jeg har svært ved at se, at det skulle betyde andet end at kursen på USD stiger - eller rettere kursen på alt andet falder. Nu får vi se.

Udenrigshandlen mellem USA og resten af verden er ikke ret stor.

Ikke udpræget efter min opfattelse

Det, der jo svæver uafklaret i baggrunden er om en renteforhøjelse vil betyde yderligere kapitalindstrømning til USA - til sådanne grader, at USD bliver hævdet? Det hjælper så ikke amerikansk eksport; men på den anden side, så skal fødevarepriserne på verdensplan stige! En måde at få dem til at gøre det er at opskrive den valuta, som stort set alt noteres i.

Modsat virker, at med den kurs på USD, så er det rimelig klart, at hvad der kan flygte ind i USD - det er der allerede. Endelig skal man ikke frakende gevinsten ved at amerikanske statspapirer formentlig går over pari - hvilket betyder en honnet gevinst i det omfang de er korte og snarligt indfries.

Jeg tror sådan set ikke at interne amerikanske forhold spiller den store rolle.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum