Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

3 deltagere

Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 20, 2015 3:56 am

Ministre vil have deltidsmødre til at arbejde mere
http://politik.tv2.dk/2015-10-20-ministre-vil-have-deltidsmoedre-til-at-arbejde-mere

Det er jo MINDRE arbejde børnefamilier har brug for hvis man vil have fødselstallet op! (TID, OG IKKE MINDST OVERSKUD/ENERGI TIL FAMILIELIV!)


Ja...klokken er lort om natten, men jeg vågner tit med ømme hænder, og må op og spise nogle smertestillende piller så jeg kan klare endnu en arbejdsdag, og så kan jeg godt lide lige at se nyheder...men at idioten Jørn Neergaard Larsen skulle spolere min nattesøvn yderligere havde jeg ikke lige regnet med.

Han har så ekstrem en idioti at han er direkte farlig....

Det ender med at børn der bliver født bliver kørt ind i indlærings kuvøse, og spyttet ud 16 år senere. Her møder de "måske" deres forældre for første gang...hvis de lever, eller overhovedet har tid....de skal jo arbejde, arbejde, og arbejde.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Det skal da ramme de narkokriminelle indvandrere.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 20, 2015 4:46 pm

Lars Løkke.

Det Gorrion snakker om - og her har han ret - er, at man skal have tævet kommunerne til at give dem førtidspension, der vitterlig har det behov: "Kummerne" har jo skudt mange, der skulle have haft førtidspension over på dagpenge, for dem betaler staten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af doctor Ons Okt 21, 2015 9:51 am

Når jeg en dag går til de evige jagtmarker, og skal se på mit liv, så vil min væsentligste anke over mit eget virke være, at jeg havde for lidt tid til at være mor. Sådan en mor som min egen mor var og som dusinvis af generationer af kvinder før mig har været.

Jeg er den første generation af udearbejdende kvinder i en familiehistorie der strækker sig over 600 år. Personer der kan sættes navn og stilling på.

Jeg er den første generation af kvinder der ikke fik alle de børn jeg godt ville have haft - alene fordi karrieren skulle passes og udfra en logisk analyse af om det var muligt at overleve med flere børn, hvis sikkerheden for mig og mit afkom skulle tilgodeses.  

Hvordan i alverden kan det være at vi får så lidt ud af de teknologiske fremskridt, som de sidste 200 år har frembragt.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af doctor Ons Okt 21, 2015 10:38 am

Hr. Neergaard kan godt pakke sine regneark sammen. De har ikke bragt os videre.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af Thomas Ons Okt 21, 2015 12:46 pm

doctor skrev:Når jeg en dag går til de evige jagtmarker, og skal se på mit liv, så vil min væsentligste anke over mit eget virke være, at jeg havde for lidt tid til at være mor. Sådan en mor som min egen mor var og som dusinvis af generationer af kvinder før mig har været.

Jeg er den første generation af udearbejdende kvinder i en familiehistorie der strækker sig over 600 år. Personer der kan sættes navn og stilling på.

Jeg er den første generation af kvinder der ikke fik alle de børn jeg godt ville have haft - alene fordi karrieren skulle passes og  udfra en logisk analyse af om det var muligt at overleve med flere børn, hvis sikkerheden for mig og mit afkom skulle tilgodeses.  

Hvordan i alverden kan det være at vi får så lidt ud af de teknologiske fremskridt, som de sidste 200 år har frembragt.

Tjaa.... men der var flere af børnene, der overlevede.

Men det er rigtigt, at den uafhængighed for kvinder - den har sin pris.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af Thomas Ons Okt 21, 2015 12:48 pm

doctor skrev:Hr. Neergaard kan godt pakke sine regneark sammen. De har ikke bragt os videre.

Tjaa.... det hænger altså ikke sammen, at man skal betale for både at passe folks uvorne unger og betale dem for at gå hjemme og passe dem.

Sandheden er, at de udvidede "tilbud" ikke frigør arbejdskraft - den reducerede børnepasning af forældrene mere end opsuges af forbruget af arbejdskraft på pædagoger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af doctor Tors Okt 22, 2015 12:42 pm

I KINA er børnene underlagt et tungt åg fra tidlig alder. Så slemt er det da heldigvis ikke herhjemme.

http://www.b.dk/globalt/tapper-3-aarig-pige-tager-sig-af-sin-indlagte-mor

Nå som plaster på såret fik de lige 800.000 ned i foret til regninger til hospitalsvæsnet. Mon ikke moren kunne få lidt kaffe og lakridschokolade i stedet for det der gennemtyggede tyrkish delight.

I virkeligheden har Berlingske bare hugget min taktik. Man skal altid bare forestille sig noget der er meget værre - så synes man pludseligt man har det så godt. ALT er relativt.

Ja det virkede.




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af Thomas Tors Okt 22, 2015 2:03 pm

doctor skrev:I KINA er  børnene underlagt et tungt åg fra tidlig alder. Så slemt er det da heldigvis ikke herhjemme.

http://www.b.dk/globalt/tapper-3-aarig-pige-tager-sig-af-sin-indlagte-mor

Nå som plaster på såret fik de lige 800.000 ned i foret til regninger til hospitalsvæsnet. Mon ikke moren kunne få lidt kaffe og lakridschokolade i stedet for det der gennemtyggede tyrkish delight.

I virkeligheden har Berlingske bare hugget min taktik. Man skal altid bare forestille sig noget der er meget værre - så synes man pludseligt man har det så godt. ALT er relativt.  

Ja det virkede.

Sentimentalitet sælger aviser - specielt når man er talentløs journalist.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af doctor Tors Okt 22, 2015 10:58 pm

Tak fordi du mindede mig om det ord. Sentimentalitet. Er det egentlig en af de 7 dødssynder?

Hmmm Mennesket har da egentlig ikke ændret sig ret meget de 2500 år vi har kendt til deres tanker. Heldigvis. Ellers ville det saftsuseme da være superkedeligt. Sentimentaliteten har bare forskellige udtryksformer.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af doctor Tors Okt 22, 2015 11:00 pm

Du er da selv et topsentimentalt menneske. - eller ville du ikke kunne lide musik.
Er det ikke snart tid til et nyt musikindlæg.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af Thomas Fre Okt 23, 2015 10:25 am

doctor skrev:Du er da selv et topsentimentalt menneske. - eller ville du ikke kunne lide musik.
Er det ikke snart tid til et nyt musikindlæg.

Nu kan jeg prøve at se..... men der sker så meget lige præcis nu - ikke uventet.

Forsvarministeren er muligvis i Canada - der er i hvert fald stort røre om den F-35 kontrakt, som de har skrevet under på.
Nu får vi se.....

Dansk Folkeparti er i fuld forvirting i færd med at ændre alt. Den klassiske Amos Langsoms ledelsesstil: "Forvir dem!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde Empty Sv: Arbejde Arbejde Arbejde og så lige lidt mere Arbejde

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum