Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Folkemødet på Bornholm

Go down

Folkemødet på Bornholm Empty Folkemødet på Bornholm

Indlæg af Thomas Man Maj 25, 2015 10:00 am

Hmmm..... normalt ville jeg være bekymret, hvis det ikke var fordi, jeg tror, at man har tænkt sig om.

Det er lidt risikabelt med et meget aggressivt Rusland der kunne finde på at smide en atombombe dér - bare for at være nogle dumme svin. De ville så også få både statsminister og oppositionsleder ud af spillet.

Det tror jeg så man har tænkt på.

Luftforsvarsmæssigt er det nok det bedst beskyttede område i Nordeuropa. Man skal faktisk udenom både Danmark, Tyskland og Polens luftforsvar.

Bornholm har så den fordel, at man kan bevogte på øen. At kontrollere adgangen er bemærkelsesværdigt let. Der er ikke mange kommunistiske terrorister bosiddende på øen. Jeg kan ikke komme mig over svigtet i tilfældet med Omar. Mit spørgsmål er egentlig: Hvad var det politiet passede på, da det ikke var jøderne? Noget må de da have gang i?
Der var jo tale om en klar nedprioritering - angrebet var langt fra overraskende.

Nu kan Wilders evt. tjene som lokkedue - så et angreb rettes mod ham, hvilket er den sikreste for Wilders - og andre. Når terrorister mm. kommer ud af skjulet, så er de mest sårbare.
Det mest påfaldende er, at SF/Enhedslisten også er til stede - der er kun Venstre og Socialdemokratiet på Bornholm. Bornholm er jo i valgloven en undtagelse idet der altid er to kredsmandater på Bornholm - uanset antallet af de afgivne stemmer.
Bornholm er faktisk fantastisk, fordi man kan gennem lang tid holde et særdeles højt beredskab. Faste styrker kan kaldes sammen i løbet af ingen tid - alle véd, hvem, der sover med hvem og hvor.

Jeg kan heller ikke komme fra en sidebemærkning fra (var det statsministeren?) i anledning af nogle besparelser på forsvaret for 1-2 år siden, hvor der ville blive nedlagt nogle stillinger. Der blev dog lovet at disse ville blive kompenseret.
Ret beset kan Bornholm være det sikreste sted i Riget.

Jeg ved det ikke.....

Jeg har så på fornemmelsen, at der skal træffes nogle lokumsaftaler, der roder på rimelig højt plan. Der er jo unægtelig nogle ret væsentlige emner, der står lige overfor en beslutning. Det kunne man sige, at det er der altid; men jeg synes, der er så mange ting, man har trukket gevaldigt i halen:
Udskiftning af jagere, koordination af Østersø og Nordatlant - man kan planlægge så og så langt; men på et tidspunkt skal der træffes en beslutning.
Bankunionen - skal gerne på plads inden et folketingsvalg. Det betyder at Dansk Folkeparti skal gevaldigt i benlås - det kunne godt lade sig gøre, nu da stormløbet på kronen er ovre og tingene for Sverrig (og Norge) er nogenlunde genoprettet til deres sædvanlige skæve gang.
Nordea har tilsyneladende fået kniven - og man har formentlig i store træk hold på de kriminelle i de ledelser. Det gør så, at Danske Bank kan komme på blokken. Der er jo ikke nogen grund til at hugge hovedet af Danske Bank, hvis det alene betyder, at Nordea får frit løb.

Pressen er jo også passiviseret - de interesserer sig ikke noget videre for politik; men kun for ørkesløse personsager. Det er den perfekte scene for en stak studehandler. Her kan politikere tale sammen uden, at der bliver stukket en mikrofon i fjæset, når de går på lokum eller sætter sig på et værtshus.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum