Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Belgien risikerer nedgradering

2 deltagere

Go down

Belgien risikerer nedgradering Empty Belgien risikerer nedgradering

Indlæg af Shintai Lør Okt 08, 2011 1:55 pm

http://epn.dk/tema/gaeldskrise/article2571625.ece

Ratingbureauet Moody's truer med at nedgradere Belgiens økonomi.

Det skriver flere internationale medier.

Truslen kommer, efter at den belgiske stat har valgt at redde storbanken Dexia fra en truende konkurs.

Moody's vurderer, at flere belgiske banker kan have behov for hjælp, og at Belgien kan blive ramt at lavere vækst og højere renter.

Den belgiske statsgæld har i dag ratingen Aa1.

En lille forsmag på hvad der sker senere i Danmark når f.eks. DB krakker. Så er det ikke et spørgsmål om vi taber vores AAA rating. Men blot om hvornår. Flex bliver dyrt!
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Belgien risikerer nedgradering Empty Sv: Belgien risikerer nedgradering

Indlæg af Thomas Lør Okt 08, 2011 5:31 pm

Shintai skrev:

En lille forsmag på hvad der sker senere i Danmark når f.eks. DB krakker. Så er det ikke et spørgsmål om vi taber vores AAA rating. Men blot om hvornår. Flex bliver dyrt!

Nu har jeg ikke den store respekt for Moody's.

Jeg tror ikke DB vil influere på kreditvurderingen af Danmark - skønt jeg aner ikke hvordan de når frem til deres opfattelser.
Hvis flexerne - som er af elendig kvalitet - erstattes af statsobligationer, så erstattes en dårlig debitor (bankerne) med en udmærket debitor.
Dernæst er det lidt vanskeligt at nedgradere kreditten på en nation, der rimelig konsekvent har overskud på betalingsbalancen.
Du kan se hvordan renten på statsobligationerne falder. Det er bankernes rente, der stiger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum