Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

+5
Thomas
Pluto
klogeaage 35
ren_øko
pibetobak
9 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Thomas Ons Feb 18, 2015 3:43 am

donkstar skrev:Mpkbh's aktuelle pengesituation rager mig en papand. Jeg er interesseret i en saglig debat, som der er mange andre herinde, der søger. Svinske vendinger prøver jeg på at ignorere. Jeg tror ikke mpkbh regner med at han kan tale markedet op?

Det ved jeg ikke: For de ejerlejlighedsprisstigninger vi har set er klart helt ude i hampen. Det har ikke noget at gøre med handler: Det har noget at gøre med dækningen af flexlortet. Efter Danske Bank blev afsløret med deres nummer på Cayman Islands, så blev løgnen om de likvide realkreditter afsløret på det grusomste. Det sludder med at flextumperne kan og vil betale - det lever man med - ingen tror på det alligevel: Det gør heller ikke noget, for andet er vigtigere.

Vi ser også, at Nationalbanken og DKK er under angreb, som Rohde tager meget afslappet. Der er 200 mia. DKK mere på indskudsbeviser end der skulle være. Noget er formentlig feset til amerikanske statsobligationer, for USD står generelt højt - ikke bare ifht. EUR; men ifht. alt. Her betyder Danmark ikke det fjerneste.

De 200 mia. må komme et sted fra! Evt. flere steder. En ting er investorer, der regner med en kursgevinst ved en kroneopskrivning; men det er næppe så store beløb. 200 mia. DKK er ca. 30 mia. EUR - og Spanien, der gik i knæ var ca. 100 mia. EUR. Grækenland betyder intet i denne sammenhæng.
Det er heller ikke CHF, for det skulle have betydet et salg af CHF, som skulle have bragt kursen i orden nedad - CHF røg op med 20-25% og af dem er kun under halvdelen komme ned igen.

Det er noget andet: Vi ser hvordan NOK og SEK begge stiger ifht. DKK. Der er "nogen", der har forsøgt at tvinge DKK op ifht. EUR - det lykkes ikke! Det er i stedet SEK, der kommer til at give sig - meget. Det vi ser ellers er, at NOK stiger og SEK falder ifht. DKK - det er som det skal være. NOK fik et gok ned ved juletid. Olieprisfaldet skal give noget; men ikke 7%: Det er NOK alt for stærk til - NOK er også på vej op til de 88 DKK/100 NOK.

Disse barnagtige udbrud fra bankerne herinde er formentlig et forsøg på at kamuflere noget meget værre. Den eneste grund til, at man sender klakører ind for at komme med den slags tåbeligheder er, at det nok er det eneste sted, der ikke ukritisk skriver af efter bankernes pladespiller. Typisk nok er det dumme bemærkninger om noget komplet uvæsentligt.
De tør ikke kommentere det væsentlige, dels fordi jeg betvivler de personligt har indsigt - og har de, så er det ansvarspådragende: Derfor min bemærkning om deres vanskelige situation. Der er stadig nogle bankansatte med rebet om halsen, der står og vakler på skamlen:
Dels er der den uafgjorte sag om Tys-tys manden. Dels er der sagerne om kursmanipulation, hvor de ledende i Danske Bank og Realkredit Danmark ikke får rejst sag mod sig, men småfiskene bliver stegt. Det vil typisk skyldes, at de lidt større fisk er i gang med at fortælle noget meget, meget mere interessant.

At man så gider bruge tid på dette ubetydelige forum er mere interessant end det de skriver. De skriver jo ikke noget - som Du selv har været inde på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Slettet profil Ons Feb 18, 2015 10:09 am

Så har jeg fundet én mere som ligner ejendommen i Charlottenlund. Nu er det Ålsgårde hvor en villa med vid udsigt over Øresund udbydes til 2/3-dele af den offentlige vurdering. Alt efter smag og behag kunne man rive huset ned og bygge et nyt uden at der ville være udsigt til at tabe penge.

Når jeg ser på udbudet og prissætningen af ejendomme så er det mit indtryk, at det er det dyreste segment der endelig står for tur. Og jeg vil fastfolde - som jeg skrev længere oppe i tråden - at velhavere er mindre påvirkelige for udsving i konjunkturerne og de er ikke nødt til at sælge deres ejendomme.

Jeg vil tro, at prisfaldende på villaer om nogle måneder vil begynde at ramme Emdrup, Utterslev, Gentofte, Dyssegård, Vanløse, Sundby, Søborg, Mørkhøj, osv. I disse område er der nok nogen som til den tid vil se muligheden for at at rykke op til Charlottenlund, Klampenborg, Vedbæk, osv.

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Aalgaarde

Slettet profil

Antal indlæg : 63
Join date : 26/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Slettet profil Tirs Jul 07, 2015 9:43 am

Der sker altså prisnedsættelser rundt omkring hvis man kigger...

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Mern-fritidshus

..bare vent det er stilhed før stormen.

Slettet profil

Antal indlæg : 63
Join date : 26/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Gæst Tirs Jul 07, 2015 10:20 am

Ja Matthew... nu har TumpeÅge mfl. herinde desperat ventet siden 2007, men det er så nu... nej NU.... nej NU at priserne vælter ned. Nåå nej... det var det så ikke så vi venter da lige 5-10-15-100 år mere Razz

Men fedt nok at du linker til ét sommerhus der er sat ned i pris. Ja, det skal da nok være et pejlemærke for et helt boligmarked Rolling Eyes

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Bare rolig banksvin

Indlæg af Thomas Tirs Jul 07, 2015 2:10 pm

Din bolig skal NOK blive billig - når Du er blevet fyret - og det bliver Du! Specielt dem fra BRF/Jyske Bank forbryderne.

Som jeg læser de pengepolitiske udlån fra Nationalbanken, så er der nogle banker, der har en sløv kniv på halsen - og den bliver ført frem og tilbage i en savende bevægelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Gæst Tirs Jul 07, 2015 2:31 pm

Ja, vi venter Thomas. Nu på 8. år Razz

Du vil såmænd nok hyle op om præcis det samme som en anden skrigeskinke om 10 år også. Intet nyt under solen

I mellemtiden nyder jeg mit hus og at hovedparten af ydelsen på mit rk-lån går direkte til afdrag. Ganske behageligt

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty ONDTIMAVSEN ??

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Jul 07, 2015 2:40 pm

Aner ikke hvad mpkbh poster men multinicket overvåger sitet nøje , set med de korte responssvar Cool Cool Cool

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Gæst Tirs Jul 07, 2015 11:02 pm

Og IGEN er TumpeÅge inde og kommentere i en tråd "han ikke læser" Razz

I øvrigt en patetisk kommentar fra et fjols der checker dette site hvert 20. minut døgnet rundt

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Thomas Ons Jul 08, 2015 6:12 am

klogeaage 35 skrev:Aner ikke hvad mpkbh poster men multinicket overvåger sitet nøje , set med de korte responssvar  Cool Cool Cool


Nu skal det ikke være nogen hemmelighed, at jeg bruger banksvinenes brægen som en meget mere pålidelig indikator for tilstanden i finanssektoren end deres frihåndstegninger i regnskaberne.

Jeg prøver så at komme med gode råd - fordi jeg ved, de ikke bliver fulgt - de kan dog tjene som inspiration for banksvin til at påføre sig selv endnu større smerte.

De billige lejligheder i København skal nok komme: Det bliver banksvinenes og deres helt personlige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Nu begynder det at gå op for Harry Potter

Indlæg af Thomas Ons Jul 08, 2015 6:30 am

at hvad Danske Bank fortæller ham, det er ikke alene forkert, men noget ingen gider høre på!

For de fleste husejere betyder indstillingen, at de skal betale 6,6 procent mere i grundskyld næste år.

Det gælder hos alle dem, hvor betalingen i dag ikke svarer til den aktuelle vurdering af grundværdien, fordi tidligere tiders stigning ikke er slået igennem på betalingen endnu.

- Det her er en af årsagerne til, at vi ikke ville gå i regering, siger Brian Mikkelsen.

Nu betyder grundskylden ikke det store i Skjern. I Gentofte er sagen derimod en ganske anden.

Selvfølgelig skal flextumperne have hovedet hakket af.

Det var derfor banksvinene startede dette emne. De havde nemlig slet ikke set, at deres pumpede ejendomsvurderinger ville blive skattegrundlaget!

Og så må de jo stemme det igennem med de røde partier, hvis de vil det, siger han til DR.


Dansk Folkeparti skulle i denne sag ikke være specielt afvisende - og Socialdemokratiet heller ikke.

Han bebuder, at De Konservative vil "fortælle vores venner i Venstre, at vi ikke vil lægge stemmer til det her".

Venner???

Sagen er jo den, at det bliver Venstres politik, der kommer til at gå igennem - de andre "borgerlige" skal bare lukke slamslusen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Gæst Ons Jul 08, 2015 8:37 pm

klogeaage 35 skrev:Aner ikke hvad mpkbh poster men multinicket overvåger sitet nøje , set med de korte responssvar  Cool Cool Cool


Ganske som forventet. Uanset hvornår man kigger ind her så er luder-Thomas og hans kneppedukke Åge på

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 33xx4d1

AHAHAHAHAAAAA !!!! Razz

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af sur gammel mand Tors Jul 09, 2015 1:55 am

mpkbh skrev:
klogeaage 35 skrev:Aner ikke hvad mpkbh poster men multinicket overvåger sitet nøje , set med de korte responssvar  Cool Cool Cool


Ganske som forventet. Uanset hvornår man kigger ind her så er luder-Thomas og hans kneppedukke Åge på

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 33xx4d1

AHAHAHAHAAAAA !!!! Razz

Jeg troede egentlig en af dem fra Idiot-slænget langt om længe havde fundet ud af at hænge sig i et af Thomas' forudsagte sommerhuse, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Men ok sommerferien er jo ikke slut endnu, så håbet er jo stadig lysegrønt.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Thomas Tors Jul 09, 2015 6:23 am

sur gammel mand skrev:
mpkbh skrev:
klogeaage 35 skrev:Aner ikke hvad mpkbh poster men multinicket overvåger sitet nøje , set med de korte responssvar  Cool Cool Cool


Ganske som forventet. Uanset hvornår man kigger ind her så er luder-Thomas og hans kneppedukke Åge på

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 33xx4d1

AHAHAHAHAAAAA !!!! Razz

Jeg troede egentlig en af dem fra Idiot-slænget langt om længe havde fundet ud af at hænge sig i et af Thomas' forudsagte sommerhuse, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Men ok sommerferien er jo ikke slut endnu, så håbet er jo stadig lysegrønt.
cheers

Jeg er meget enig med Dig i, at de tager alt for lang tid om at gøre noget ved sagerne; men der sker noget ganske gevaldigt!

Brian Mikkelsen har været ude med nogle stærkt bitre angreb mod Venstre og statsministeren. "Svigtet borgerligheden" - anledningen var (så vidt jeg kan slutte mig til), at regeringen ville sætte grundskylden op - sjovt nok slår det hårdest, hvor ejendommene er dyrest og/eller mest overvurderede. Nu har Brian Mikkelsen jo et særdeles dyrt sommerhus i et kvarter, hvor priserne ellers er rimelig lave.

Dvs. enten får Harry Potter lov til at betale skat af sin overvurderede ejendom eller også nedvurderes ejendommen og så er han fallit - insolvent og uden rådighed over sit bo..... Det er spørgsmålet om valget mellem pesten og koleraen - og banksvinene vælger som sædvanlig begge dele - samtidig.

Det kriminelle kan banksvinene såmænd godt sno sig ud af; men egen dumhed og fallit - det er noget vanskelige. Vi har ikke dødsstraf her i landet, så må man jo lade folk selv ordne det fornødne - og med den klodsede amatøragtige generelle optræden, så tror jeg at det bliver et betydeligt mere smertefuld endeligt end en professionel bøddel kommer frem til.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af klogeaage 35 Tors Jul 09, 2015 3:47 pm

Thomas skrev:
sur gammel mand skrev:
mpkbh skrev:
klogeaage 35 skrev:Aner ikke hvad mpkbh poster men multinicket overvåger sitet nøje , set med de korte responssvar  Cool Cool Cool


Ganske som forventet. Uanset hvornår man kigger ind her så er luder-Thomas og hans kneppedukke Åge på

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 33xx4d1

AHAHAHAHAAAAA !!!! Razz

Jeg troede egentlig en af dem fra Idiot-slænget langt om længe havde fundet ud af at hænge sig i et af Thomas' forudsagte sommerhuse, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Men ok sommerferien er jo ikke slut endnu, så håbet er jo stadig lysegrønt.
cheers

Jeg er meget enig med Dig i, at de tager alt for lang tid om at gøre noget ved sagerne; men der sker noget ganske gevaldigt!

Brian Mikkelsen har været ude med nogle stærkt bitre angreb mod Venstre og statsministeren. "Svigtet borgerligheden" - anledningen var (så vidt jeg kan slutte mig til), at regeringen ville sætte grundskylden op - sjovt nok slår det hårdest, hvor ejendommene er dyrest og/eller mest overvurderede. Nu har Brian Mikkelsen jo et særdeles dyrt sommerhus i et kvarter, hvor priserne ellers er rimelig lave.

Dvs. enten får Harry Potter lov til at betale skat af sin overvurderede ejendom eller også nedvurderes ejendommen og så er han fallit - insolvent og uden rådighed over sit bo..... Det er spørgsmålet om valget mellem pesten og koleraen - og banksvinene vælger som sædvanlig begge dele - samtidig.

Det kriminelle kan banksvinene såmænd godt sno sig ud af; men egen dumhed og fallit - det er noget vanskelige. Vi har ikke dødsstraf her i landet, så må man jo lade folk selv ordne det fornødne - og med den klodsede amatøragtige generelle optræden, så tror jeg at det bliver et betydeligt mere smertefuld endeligt end en professionel bøddel kommer frem til.


Brians kone har penge Wink

Selvom en del er brændt af de sidste år,hvad der kommer nemt går let Rolling Eyes
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Thomas Tors Jul 09, 2015 4:29 pm

klogeaage 35 skrev:
Brians kone har penge Wink

Selvom en del er brændt af de sidste år,hvad der kommer nemt går let Rolling Eyes

De penge kommer Brian sgu ikke til! Selvfølgelig gør han ikke det! Det har familien da sørget for! Et fjols som Brian kan være nyttigt - en tid.

Den med at "Figaro's Bryllup" drejer sig om kjæææærlighed - jo, det gør det nok; men i den forbindelse er det foruroligende så mange kontanter og gældsbeviser, der flyver rundt af forskellig bonitet. Det er der Rosina træder i karakter og siger til sin bedre halvdel: Du har kvajet Dig - det koster penge: Betal ved kasse 1!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Slettet profil Man Mar 28, 2016 5:42 pm

-> mpkbh

Det lader desværre til at du helt har forladt forum. Jeg troede at vi havde gang i noget der minder om et vædemål. Se nu den her en villa med vid udsigt over Øresund med bud på tvang under 2.500.000 kroner. Ser man ejendommens udbudspris tilbage fra de glade dage i 2008 så den været oppe at ringe på lige under 7.000.000 kroner. Nu ved jeg ikke hvor meget sådan en udsigt over Øresund er værd, men det kan vel ikke være alverden (her tror jeg andre boligejere vil være enig med mig). Mon ikke der snart vil blive tilbudt tilsvarende ejendom til under 2.000.000 kroner. Og renten den er samtidig på vej ned. Hvor mon vi ender....

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Udklip5

Slettet profil

Antal indlæg : 63
Join date : 26/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Thomas Tirs Mar 29, 2016 1:22 am

Matthew skrev:-> mpkbh

Det lader desværre til at du helt har forladt forum. Jeg troede at vi havde gang i noget der minder om et vædemål. Se nu den her en villa med vid udsigt over Øresund med bud på tvang under 2.500.000 kroner. Ser man ejendommens udbudspris tilbage fra de glade dage i 2008 så den været oppe at ringe på lige under 7.000.000 kroner. Nu ved jeg ikke hvor meget sådan en udsigt over Øresund er værd, men det kan vel ikke være alverden (her tror jeg andre boligejere vil være enig med mig). Mon ikke der snart vil blive tilbudt tilsvarende ejendom til under 2.000.000 kroner. Og renten den er samtidig på vej ned. Hvor mon vi ender....

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Udklip5

Bare rolig de kommer med fallitterne - nu skal vi bare lige have reddet landbruget og erhvervslivet - udenfor København og Nordsjælland. Om flextumperne dingler et år mere eller mindre - det er uden betydning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Se nu kommer flugten fra flextumpernes vanvid.

Indlæg af Thomas Tirs Mar 29, 2016 1:45 am

Udkantsdanmark vokser. Både i befolkning og rigdom.

Der får man noget for pengene og nu kommer arbejdspladserne også - når nu flextumper, banksvin og skolelærere bliver arbejdsløse .


Det banksvinet Matthew har overset er, at han og hans indefrosne flexlortede ejendom - den er usælgelig.

Se bare Mærsks pragtvilla i Gentofte - den måtte man rive ned.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Det kan lære mig, at læse

Indlæg af Thomas Tirs Mar 29, 2016 3:23 am

Matthew skrev:-> mpkbh

Det lader desværre til at du helt har forladt forum. Jeg troede at vi havde gang i noget der minder om et vædemål. Se nu den her en villa med vid udsigt over Øresund med bud på tvang under 2.500.000 kroner. Ser man ejendommens udbudspris tilbage fra de glade dage i 2008 så den været oppe at ringe på lige under 7.000.000 kroner. Nu ved jeg ikke hvor meget sådan en udsigt over Øresund er værd, men det kan vel ikke være alverden (her tror jeg andre boligejere vil være enig med mig). Mon ikke der snart vil blive tilbudt tilsvarende ejendom til under 2.000.000 kroner. Og renten den er samtidig på vej ned. Hvor mon vi ender....

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Udklip5

Når folk rent faktisk dokumenterer mine forudsigelser.

Beklager Matthew.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger? - Page 3 Empty Sv: Hvornår kommer Thomas' lovede billige ejerboliger?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum