Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Søren Espersen

Go down

Søren Espersen Empty Søren Espersen

Indlæg af Thomas Man Nov 24, 2014 2:20 am

Vi forstår ikke Putin....


Næhh..... problemet er, at Vesten forstår Putin.

Putin er ikke særlig original - han tror, han er snu; men han er og bliver en oberst. Udmærket til en brigade; men hvad de andre?


Jeg har talt med flere med forstand på det, som siger, at Vesten ikke forstår Rusland og ikke forstår Putin. Hvilken person er han? Han er Ruslands mest populære person og er to gange af et amerikansk tidsskrift kåret som verdens mest magtfulde. Det kan tyde på, at vi har gjort noget forkert.


Det er lige det, Du ikke har!

Problemet med Søren Espersen er, at man ikke kan stole på ham.

Er der nogen, der har forstand på det, så vil de aldrig fortælle ham det væsentlige, jeg har aldrig fundet ud af om det er fordi han er dum eller der er noget andet.

Hans larmende forslag om at sende en fregat til Østersøen tyder på at han er dum!
Hvor Helvede troede han den skide spand lå mens han bralrede ud med det? Skal vi sige 10 sømil øst for Tallinn? Nu regner russerne - heldigvis - heller ikke med Espersen, så de følgende måneder knaldede de ind i fælden den ene gang efter den anden.

Under normale omstændigheder kunne man hive et fjols som Espersen til side og enten fortælle ham sammenhængen eller sørge for at han helt holdt sin kæft. Det går ikke med Søren Espersen - det vil være halseløs gerning at indvie ham i noget som helst: Enten vil han sabotere eller også ville han af manglende tankevirksomhed igen plapre ud med noget, som man havde fortalt ham, han skulle holde sin kæft med. Hvad der er tilfældet? Aner det ikke!


EU har forkludret det her. Da optøjerne startede i Kiev, skulle man ikke have meldt sig på samme side som oprørerne, som man ikke anede hvem var. Da Catherine Ashton (EUs daværende udenrigspolitiske chef, red.) gik i demonstrationstog gennem Kiev, var det en utroligt dårlig idé og vidnede om, at EU havde læst den her sag forkert

Alt andet end!

Hele fidusen er, at USA river Gazprom ud af det kvælergreb de holder Europa og deres økonomier i. Omvendt er EU's rolle at pille atomvåbnene fra Putin. Det er ikke sådan det ser ud; men regner man efter, så er det det, der sker. Man skal f.eks. have taget de Mistral-klasser fra Putin. De har ret beset ikke frygtelig meget med EU, at gøre: Den første hedder Vladivostok, så det kunne perifert tænkes, at den skulle om på den anden side.
Tilsvarende er det usandsynligt, at den skal anvendes i Østersøen: Fordi et par Harpoon på en lastbil har en rækkevidde på 50 sømil og Finske Bugt er højst 40 sømil! Det er ikke Europa i første omgang - det er Japan, der er truet af de gondoler.
Det er imidlertid kun Europa, der kan hive dem fra Putin.
Omvendt er det amerikanerne, der har kontonumrene på oliegakgakkerne - hvilket er årsagen til, at Merkel må æde, at hendes indkøbliste i Aldi interesserer NSA! Det er amerikanerne, der har aflytningen af bankernes kommunikation.

Men at forklare det til Søren Espersen er spild af tid og hvad værre er - hvilket han har demonstreret til udlidelighed - han vil komme til at sige så meget, at selv en fordrukken FSB agent kan regne ud, hvor hugget vil falde og oliegakgakkerne kan arrangere sig med f.eks. kinesiske banker. De penge skal låses inde på de konti, hvor de er!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Søren Espersen Empty Jeg tror ikke længere

Indlæg af Thomas Man Nov 24, 2014 10:46 am

Det er fordi, han er dum!


Det ved jeg ikke. Så meget har jeg ikke gennemtænkt forslaget.


Der er noget i hans fortid. Han kommer helt ude fra den yderste venstrefløj mener jeg, at jeg så på et tidspunkt!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum