Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rigdommen i Europa har nået ny rekord

2 deltagere

Go down

Rigdommen i Europa har nået ny rekord Empty Rigdommen i Europa har nået ny rekord

Indlæg af Gorrion Ons Okt 01, 2014 8:01 pm

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-01-rigdommen-i-europa-har-naaet-ny-rekord
10 procent af de rigeste i Europa har over halvdelen af de samlede formuer, siger schweizisk bank.

Problemet er dog at disse 10% ikke løfter forbruget! OVERHOVEDET! tværtimod er de ofte modvirkende for forbrug!

Og de som gerne vil forbruge, er blevet arbejdsløse eller fanget i bundløs gæld, og KAN simpelthen ikke forbruge, da de i forvejen vender hver en euro cent for at det skal slå til!.
Fordelingen af rigdomme er helt ude af takt, og det vil medvirke til endnu mindre forbrug, og endnu mere pure penge sammen hos de der har rigeligt i forvejen.
Det er en ond cirkel der skal brydes.
En meget stor del af de der før udgjorde mellemklasse er i dag skak mat og ruineret, eller i bedste fald kæmper med at afvikle gæld frem for at forbruge i MANGE år frem!


Sidst rettet af Gorrion Tors Okt 02, 2014 9:56 am, rettet i alt 2 gange
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rigdommen i Europa har nået ny rekord Empty Sv: Rigdommen i Europa har nået ny rekord

Indlæg af Thomas Ons Okt 01, 2014 10:04 pm

Gorrion skrev:http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-01-rigdommen-i-europa-har-naaet-ny-rekord
10 procent af de rigeste i Europa har over halvdelen af de samlede formuer, siger schweizisk bank.

Problemet er dog at disse 10% ikke løfter frobruget! OVERHOVEDET! tværtimod er de ofte modvirkende for forbrug!

Og de som gerne vil forbruge, er blevet arbejdsløse eller fanget i bundløs gæld, og KAN simpelthen ikke forbruge, da de i forvejen vender hver en euro cent for at det skal slå til!.
Fordelingen af rigdomme er helt ude af takt, og det vil medvirke til endnu mindre forbrug, og endnu mere pure penge sammen hos de der har rigeligt i forvejen.
Det er en ond cirkel der skal brydes.
En meget stor del af de der før udgjorde mellemklasse er i dag skak mat og ruineret, eller i bedste fald kæmpe med at afvikle gæld frem for at forbruge i MANGE år frem!

Det er sådan set rigtigt nok; men lige et advarende ord: Jamen den formue - hvis den nu består af penge, der reelt er tabt. Hvad er en formue værd - anbragt i Danske Bank aktier?

Du har jo set hvordan folk forsøger at slippe af med de aktier - uden held! De ligger stadigvæk hos en eller anden investeringsfond, hvor de er købt for penge, Danske Bank har lånt - og hvor Danske Bank har sikkerhed i egne aktier.

Jeg skylder også mig selv 30 mia., som jeg naturligvis ikke betaler mig selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum