Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Murmansk

Go down

Murmansk Empty Murmansk

Indlæg af Thomas Søn Aug 10, 2014 1:10 pm

Se den melding undrer mig en del.

Det fremmede fartøj, som menes at være amerikansk, trak sig ud af det russiske territorium, efter at en række marineskibe og et anti-ubådsfly blev sendt til området for at konfrontere ubåden. Hændelsen fandt sted torsdag.

Ved Murmansk:

Jeg har tidligere talt 18 Coot på Severomorsk, nu er der kun 9 - i en tilstand, så de i hvert fald ikke flytter sig ved egen kraft.
De er så muligvis dukket op igen tæt ved i Maljavr - jeg tæller i hvert fald 9 dér - nu.
Nok så mærkeligt er, at hvor jeg tidligere på Severomorsk talte 4 Mail, så er der kun én. Men, jeg har ikke set, at de er dukket op på Kilpjavr - også i nærheden - det havde ellers været naturligt, for Kilpjavr har en slip!

Arktika-klassen af atomisbrydere:
Der var en melding for en måneds tid siden om, at "50 Let Pobedi" var ophørt med ture til Nordpolen. At hun så evt. skulle have nyt brændsel er nok en anden historie. Om der i det hele taget er andre i den klasse, der kan sejle mere - aner det ikke.

Den berygtede Mistral-klasse:
De to som russerne får bygget har været udsat for kritik af Frankrig for at destabilisere Østersøen (på trods af, at de ikke kan komme forbi en lastbil med Harpoon - stort set noget sted i Østersøen - i hvert fald ikke i finske Bugt) og Sortehavet. Men den første påstås at blive kaldt Vladivostok - og angives have hjemhavn i Vladivostok. Hjemhavn og navn passer; men passer ikke med angivne reservationer. Derimod passer navnet på det andet skib: Sevastopol med påstået hjemhavn Novorossijsk.
Normalt vil man jo gøre meget for at narre fjenden i Fjerritslev; men for mig ser det mere ud som en plan, der er gået i alvorlig rod.

Noget andet jeg ikke forstår et muk af er de arktiske patruljeskibe:
a) Den norske Svalbard-klasse er 4 gange større og har kostet 575 mio. NOK
b) Knud Rasmussen-klassen koster angiveligt 355 mio DKK. (nu er den slags priser altid dubiøse, fordi de ikke altid regner alt isenkrammet der proppes om bord med).
c) Canadierne vil bygge en klasse baseret på Svalbard-klassen. Hvor den canadiske regering vil betale 288 mio. CAD bare for designet af skibet - ikke for at bygge det.
Der er noget, der helt alvorligt ikke hænger sammen.

Der er meget i det her, jeg ikke forstår en hujende fis af.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Murmansk Empty Jeg synes det er interessant, at russerne ikke kan

Indlæg af Thomas Man Aug 11, 2014 7:32 pm

få Arktika-klassen til at sejle.

3 konventionelle isbrydere fra et finsk værft?

Det er da vist det, man kalder at indrømme et nederlag.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum