Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så stopper festen: Børsluk? What the F?

3 deltagere

Go down

Så stopper festen: Børsluk? What the F? Empty Så stopper festen: Børsluk? What the F?

Indlæg af CK83 Man Okt 27, 2008 11:58 pm

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/10/27/132300.htm

Nu skal tungen holdes MEGET lige i munden. Der skal IKKE reddes flexere, der skal ikke suspenderes nogen børshandel og det er himmelråbende idiotisk at forbyde shorting.

Nu er det jo så Danske Bank, der siger det - jeg kunne meget, meget godt tænke mig at høre hvad anti-bank, pro-shorting-ban folkene siger nu?

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

Så stopper festen: Børsluk? What the F? Empty Sv: Så stopper festen: Børsluk? What the F?

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 28, 2008 12:20 am

Hvis du kigger tilbage i tråden om Største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig, vil du se at jeg flere gang har peget på at en form for undtagelsestilstand på børserne kunne blive en realitet . . . så igen igen igen har jeg set et forløb som givetvis ville udspille sig, langt tid før det rent faktisk skete...

Jeg skal ikke gøre mig klog på selve børshandlen, men jeg har tærpet værdier og værdigrundlaget for kurserne på en række index og lagt ind i min egen økonomiske model som jeg har brugt flittigt siden 2007 til at forudsige mulige udviklinger i verdensøkonomien og det finansielle system.

Og ud fra det vuderede jeg at det kunne blive nødvendigt med en slags undtagelstilstand på dette marked da Astronomiske gearede makroøkonomiske forhold, kan underminere hele grundlaget for hvorledes dette marked fungere.......

Men indgrebet skulle have været foretaget i samme åndedrag som en evt udrensning af giftige strukturelle produkter, og retsforfølgelse af en lang række af finansielle topfolk. og samtidig med en massiv omlægning af subprimes.......og lukning/afvikling af FED "Federal reserves" virke.
Hvor tabene heraf skulle tøres direkte af på de involverede, om de så måtte leve af en skål ris og 2 liter vand resten af livet.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så stopper festen: Børsluk? What the F? Empty Sv: Så stopper festen: Børsluk? What the F?

Indlæg af Thomas Tirs Okt 28, 2008 12:54 am

Danske Bank er jo bange for at blive opkøbt af Sparekassen Farsø eller Pamuk Bank. Hvis jeg ikke er MEGET galt på den, så er Hr. Møller SKUFFET. Tænk, hvis han skulle sælge til bogført værdi!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så stopper festen: Børsluk? What the F? Empty Sv: Så stopper festen: Børsluk? What the F?

Indlæg af CK83 Tirs Okt 28, 2008 2:15 am

Haha, Thomas... rart at se dine posts igen.

Gorrion - er du ikke lidt for skarp til at kommentere så meget i floskler Smile 'Astronomiske gearede makroøkonomiske forhold' - øh?

Det var naturligvis bl.a. henvendt til dig, da du og din bedre halvdel på boligdebatten har harcelleret mod det frie marked - hvad gør man så, når man nu står på samme side som bankerne?! Giver det ikke en indikation om, at man måske skal lade bankerne tage de tab, de måtte have pga. deres uansvarlige og semikriminelle opførsel - i stedet for at sidde og skyde med dum-dum kugler efter alle fremmedord, der rimer på finans? Der er stor forskel på at se en krise og så løse den. Her skulle man måske høre på de, der faktisk har mulighederne for at kigge på det - mine tidl. professorer i økonomi og finans, fx., som i disse dage markerer sig ganske fint ude i det offentlige rum.

Jeg har særdeles stor respekt for din flotte forudsigelse af denne krise - more power to ya' - men jeg synes det understreger, at man bør forholde sig cool, spænde sikkerhedsbæltet - og så ellers lade falde, hvad ikke kunne stå. I stedet for at blive blodtørstig og tro, at man kan hoppe i haserne på nogen som helst ved at ville forbyde kapitalmarkederne.

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

Så stopper festen: Børsluk? What the F? Empty Sv: Så stopper festen: Børsluk? What the F?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum