Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Stigende afdrag på boliglån

5 deltagere

Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Pluto Tirs Jul 29, 2014 12:32 pm

Der afdrages på livet løs

Der er aldrig blevet afdraget mere på gælden end nu. Fordelene ved flexlånene kommer for alvor til sin ret i disse lavrente tider:

- Boligejerne skærer markant mere af gælden end tidligere. Faktisk har afdragene aldrig været større end i dag. I dag går knap halvdelen af boligejernes samlede ydelse til afdrag. For fem år siden var det kun en fjerdedel.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Thomas Tirs Jul 29, 2014 12:46 pm

Nu har jeg ikke set nogen pålidelige tal; men selvfølgelig vil afdragene ifht restgælden stige på en annuitet. Når hele resten af obligationsmassen, hverken betaler rente eller afdrag, så må den naturlige stigning i afdragene på en annuitet naturligvis medføre stigende afdrag på baggrunden af restgælden i annuiteten.

En anden mulighed kan være at udløbet af bankgarantierne på obligationslånene nærmer sig, hvorfor bankerne refinansierer en del af gælden så kridterne ikke ved garantiens udløb bare hugger til, når flextumpen selvfølgelig heller ikke betaler.

Det er vel en af de sidste chancer for at lave renteoprulning på flextumper.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Pluto Tirs Jul 29, 2014 7:35 pm

Fjols! Et abnuitetslån afdrager man stort set ikke på de første 10 år og stigningen er ikke særlig stejl og med kun en tredje del af låne massen i disse typer lån kan de aldrig forklare 4 doblingen i afdrag. Nææh den virkelig forklaring er at et flexlån med afdrag er konstrureret sådan at når renten er lav et afdraget højt, dvs. man trækker ikke hele rente besparelsen fra ydelsen.

Som sædvanlig er der ikke megen sammenhæng mellem dine fantasi luftkasteller og virkeligheden.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Boliglån er finansielt uinteressante.

Indlæg af Thomas Tirs Jul 29, 2014 9:09 pm

1) Der er to grupper af boligejere: Dem, der kan og vil betalte, hvad de skylder, fordi de har købt deres bolig til en pris, der er til at betale. Den gruppe vil på et eller andet tidspunkt kunne få et fast forrentet annuitetslån og som ikke har et boliglån i banken. Vi taler måske om 1/4 af boligejerne. Resten er flextumper og deres banker, der hverken kan eller vil betale renter endsige afdrag. De findes fortrinsvis i København, Nordsjælland og Århus. Der er ikke noget at gøre og det bliver der heller aldrig.

2) For så vidt angår valuta og værdipapirer, så er boliglån uinteressante, fordi investeringsbehovet snildt kan dækkes af udlejningsbyggeriet og landbruget - den smule, der kan reddes fra flextumpeafgrunden, kan vi se bort fra. Der, hvor de dem, der kan reddes bor, er der den økonomiske vækst kommer og København synker ned til sin egentlige bestemmelse at være kloak for banksvin og kommunister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Gæst Tirs Jul 29, 2014 10:35 pm

Thomas viser igen, at han ikke er andet end en simpel gemen løgner! Kigger man på udlånsstatistikken (UL20) kan man se, at de samlede afdrag på realkreditlånene indtil videre i 2014 ligger på 24,1 mia kr. Af dem er de 11 mia kr. fra fastforrentede lån og de 13,1 mia kr. fra flexlån!

Med andre ord så udgør afdragene på flexlån 54% mens afdragene på de fastforrentede lån udgør 46%! Hvem er det lige der ikke kan betale hverken renter eller afdrag idiot?? Præcis samme billede og fordelingsprocent kan man i øvrigt se for 2013.

Dette er årsagen til Thomas' bevidste manipulation og benægtelse af fakta!

Fy for helvede Thomas. Du taler bevidst mod bedre vidende. Hæng dig i din fugtige lejebolig dit svin.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Thomas Tirs Jul 29, 2014 11:42 pm

Tænkte det nok - ikke nogen indlæg. Jeg har i hvert fald ikke læst dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af SadfGit Ons Jul 30, 2014 12:07 am

Thomsen, jeg er ked at afbryde fejringen af at du har vundet internettet, men det er en usandsynlig ringe argumentation du der har præsteret. Og at du i den grad er begejstret over din observation, viser desværre bare at du ikke har har synderligt skarpe øjne.

Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig lidt:

Andeby er træt af de mange hundelorte og laver en indsamling. To hold stiller op, lad os kalde dem Hold Fast og Hold Op. Hold fast samler 11 ton lort og Hold Op samler 13 ton lort. Hvilket hold har været flittigst?

Tjah det afhænger lidt af hvordan man vælger at definere flittigst. Du er meget glad for store mængder lort kan jeg læse mig til, men man kunne eksempelvis prøve at se på hvor mange der er på de to hold.

Lad os sige der er 30 ænder på Hold Fast og 70 på Hold Op. Ændrer det på hvem der er flittigst?

Hvad hvis vi ser på hvem af ænderne der er hundeejere. Hvis halvdelen af Hold Fast har hund og halvdelen af Hold Op har hund (rygtet vil dog vide at Hold Op er meget glade for kæmpehunde), hvem har så været flittigst hvis målet er at slippe for hundelorte?


SadfGit

Antal indlæg : 11
Join date : 03/10/11

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Sune Ons Jul 30, 2014 12:15 am

I betragtning af at Thomas gang på gang har fastslået at flextumper hverken kan eller vil betale, så vil jeg fa kalde 13 mia. kr. på et halvt år for en pæn slat penge. Men jeg forstår godt at du gerne vil bagatellisere mængden, for de 13 mia. punkterer jo en af grundstene i din gurus rablen.

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Gæst Ons Jul 30, 2014 12:38 am

Thomas skrev:Tænkte det nok - ikke nogen indlæg. Jeg har i hvert fald ikke læst dem.

Åh jo du har Twisted Evil Og du er færdig din psykopat. Dine løgne herinde går ikke længere. De rå data taler deres tydelige sprog: Flexlånere afdrager mere end låntagere med fastforrentede lån. Hele dit grundlag som du har levet for og håbet på i mindst 7 år er faldet sammen som et korthus.

Hvad SadfGit prøver at sige med diverse fæces-referencer ved han vist kun selv Razz 

Færdig er du Thomas. Fuldstændig færdig. Kun galgen i din fugtplagede lejebolig er tilbage. Så brug den

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Nærigfryns Ons Jul 30, 2014 12:50 am

Mønsteret er fuldstændigt det samme igennem 6 år.
Thomas skriver sære, men interessante, analyser.
Hans kritikere hæver sig sjældent over det niveau man kan finde blandt bumserne nede på bænken.

Hold godt fast i gashåndtaget drenge - hvis man ikke kan tænke kan man i det mindste råbe sin mening ud i det offentlige rum

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af SadfGit Ons Jul 30, 2014 1:31 am

Ja uha Thomsen så taget vi den med de fine voksne ord i stedet for de kendte billedfortællinger og så må du se om du kan følge med.

Dine fine betragtninger er totalt intetsigende for du forholder dig ikke til fordelingen af låntagerne. Hvad fanden skal vi bruge de 11 vs 13,1 mia i afdrag til uden at se på hvor meget to do grupper skylder -> og dermed burde afdrage før man kan tale om evner til dette.

Fint, der er nogle mindre problemer i fordelingen af låntagere, givet at de forskellige former ikke har været mulige at optage i et 30 års låns potentielle løbetid. Forstået at der stadig kan være enkelte låntagere fra før flexlån blev indført og bestemt før afdragsfriheden, jeg vil gætte på det ikke er så mange igen.

Der er skrevet fine pamfletter omkring dette som eksempelvis http://www.rd.dk/pdf/om%20os/analyser/2012/flexlaan-og-afdragsfrihed-drives-af-hoj-indkomst.pdf
Så ser vi på:
antallet af flex kontra fast er der flere flexlånere end fastforrentede
størrelsen af lånene er lånebeløbet højere for flex end fast

Godt så, vi siger at der er flere nyere lån af flextypen og afdrag bør derfor være lavere end for ældre lån i den månedlige ydelse. Spørgsmålet er bare om vi er så langt inde i afbetalingen at dine to beløb opvejer at der er langt flere flexlånere og de skylder langt mere og derfor burde afdrage langt mere...

Og din fine post viser intet af dette, den viser bare at 13,1 er > end 11. Og det er jo flot set af dig, tal er svære. Men det siger ikke en skid derudover og slet intet i forhold til resten af dine påstande i samme post. Så prøv igen.


SadfGit

Antal indlæg : 11
Join date : 03/10/11

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Thomas Ons Jul 30, 2014 2:14 am

Nærigfryns skrev:Mønsteret er fuldstændigt det samme igennem 6 år.
Thomas skriver sære, men interessante, analyser.
Hans kritikere hæver sig sjældent over det niveau man kan finde blandt bumserne nede på bænken.

Hold godt fast i gashåndtaget drenge - hvis man ikke kan tænke kan man i det mindste råbe sin mening ud i det offentlige rum

Nu ved jeg ikke, hvor sære analyserne i almindelighed er. Jeg går i almindelighed ud fra rimelig basal teori og sammenholder det med almindelig tilgængelige observationer. At konklusionerne ikke passer med banksvinenes perverse drømme - det kan jeg da ikke gøre for. Jeg kan ikke se, at det gør det sært - med mindre man opfatter banksvin som tilnærmelsesvis menneskelige væsener - hvilket der jo ikke er mange der gør - mere.

Dér hvor jeg går ud over, hvad enhver, der kan klare en faglig uddannelse, skulle kunne følge med i rimelig umiddelbart, der befinder jeg mig så langt over banksvinenes bakteriehjerner, at de end ikke forstår, at de ikke forstår.

Her tænker jeg på f.eks. overvejelserne omkring rentekurven og dens egentlige natur - frem for blot at have hørt rygter om dens eksistens. Jeg har ikke set lignende overvejelser eller betragtninger andet steds; men jeg prøver at komme med en forklaring, der i hvert fald hænger sammen, hvilket ikke er så lidt mere end banksvinenes nonsens - banksvin kan end ikke finde ud af at hænge sig - og slet ikke i et rimeligt omfang.

Betragtninger om sandsynlighedsregning efterlader dem fuldstændig, som de idioter, de er. Det er lidt som Forsvarets Klædefabrik, der siden 2 verdenskrig har holdt fast i en højde og drøjdefordeling, der var aktuel ved stormen på Dybbøl. Derfor ender tilpasningerne på depotet med at der er to størrelser - for stor - og meget for stor! Jamen kæreste venner! Ingen af dem kunne blive medlem af en tipsklub! De kan end ikke forholde sig til Lottotallene.
Jeg er ikke aktuar - jeg afholder mig også fra konkrete bud på den sandsynlighedsfunktion kursbevægelser måtte have - det nærmeste, jeg er kommet er at foreslå en gammafordeling af ret høj grad, fordi der er en gensidig påvirkning af observationerne: Det er ligesom folk der forlader kassekøen i supermarkedet: Deres afgangsmellemrum vil være mere jævnt fordelt end ankomsterne til køen. Der er sjældent kø ved udgangen fra en butik - der kan være det ved indgangen.
Jeg kunne godt kaste mig ud i nogle teoretiske overvejelser omkring gammafunktioner, hvor man evt. havde graden som en eller eksponensiel/logaritmiske funktion, hvilket der kunne være en formodning om visse udklingningsfænomener. Men ærlig talt, jeg gider ikke.
Jeg tror nemlig ikke, at man umiddelbart kan finde et stabilt funktionsudtryk. Man kan se på, hvordan de bevægelser har fordelt sig og konstatere med det blotte øje, at det ikke kan være nogen sandsynlighedsregning som banksvin overhovedet har hørt om. Det er mig derfor en glæde, at Nationalbanken er blevet så irriteret på det barnagtige og belærende nonsens fra tåber, der kan bladre igennem en stak sedler og lejlighedsvis finde ud af hvor mange, der er. Jeg har set decideret åndeligt handikappede, der ikke havde så megen rutine, men nok var lige så gode.
Det er ikke fordi der ligger nogen specielt fortjeneste for mig i det - fejlene i alt hvad banksvinene laver er så frappante, at enhver kunne lave den samme observation.

Vi ser også i dybe filosofiske betragtninger, som banksvin gør sig omkring vaaaaarighed. De deler gladelig med nul, hvilket enhver i 3. klasse skulle være ude over - jeg kan naturligvis ikke garantere for noget med dagens skoleundervisning, hvor det er en betingelse for at undervise i dansk, at man er analfabet.

Det er såmænd ikke mig, der er noget specielt, hvilket også ses af, at der trods alt er gamle læsere - det er banksvinene, der på alle måder er så uduelige, at de ikke ville kunne klare sig på et plejehjem.


Men før man har en opfattelse af den mekanisme, der genererer
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Thomas Ons Jul 30, 2014 2:16 am

SadfGit skrev:Ja uha Thomsen så taget vi den med de fine voksne ord i stedet for de kendte billedfortællinger og så må du se om du kan følge med.

Dine fine betragtninger er totalt intetsigende for du forholder dig ikke til fordelingen af låntagerne. Hvad fanden skal vi bruge de 11 vs 13,1 mia i afdrag til uden at se på hvor meget to do grupper skylder -> og dermed burde afdrage før man kan tale om evner til dette.

Fint, der er nogle mindre problemer i fordelingen af låntagere, givet at de forskellige former ikke har været mulige at optage i et 30 års låns potentielle løbetid. Forstået at der stadig kan være enkelte låntagere fra før flexlån blev indført og bestemt før afdragsfriheden, jeg vil gætte på det ikke er så mange igen.

Der er skrevet fine pamfletter omkring dette som eksempelvis http://www.rd.dk/pdf/om%20os/analyser/2012/flexlaan-og-afdragsfrihed-drives-af-hoj-indkomst.pdf
Så ser vi på:
antallet af flex kontra fast er der flere flexlånere end fastforrentede
størrelsen af lånene er lånebeløbet højere for flex end fast

Godt så, vi siger at der er flere nyere lån af flextypen og afdrag bør derfor være lavere end for ældre lån i den månedlige ydelse. Spørgsmålet er bare om vi er så langt inde i afbetalingen at dine to beløb opvejer at der er langt flere flexlånere og de skylder langt mere og derfor burde afdrage langt mere...

Og din fine post viser intet af dette, den viser bare at 13,1 er > end 11. Og det er jo flot set af dig, tal er svære. Men det siger ikke en skid derudover og slet intet i forhold til resten af dine påstande i samme post. Så prøv igen.

Nu har jeg ikke læst betragtningerne Du hentyder til, så jeg kan ikke forholde mig til Dit indlæg.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af SadfGit Ons Jul 30, 2014 2:36 am

Jeg var for hurtig med quick reply og fik "svaret" på det forkerte indlæg.

SadfGit

Antal indlæg : 11
Join date : 03/10/11

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Thomas Ons Jul 30, 2014 2:51 am

SadfGit skrev:Jeg var for hurtig med quick reply og fik "svaret" på det forkerte indlæg.

Det sker jo undertiden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Nærigfryns Ons Jul 30, 2014 12:01 pm

Thomas har du læst denne bog?

http://en.wikipedia.org/wiki/Thinking,_Fast_and_Slow

Hans research i hvordan beslutninger tages, og i særdeleshed de systematiske fejlkilder der kan forudses og dokumenteres eksperimentelt, mener jeg er meget interessant i forhold til at forstå hvordan finanssektoren arbejder (og i særdeleshed arbejder med almindelige menneskers privatøkonomi)

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Thomas Ons Jul 30, 2014 1:43 pm

Nærigfryns skrev:Thomas har du læst denne bog?

http://en.wikipedia.org/wiki/Thinking,_Fast_and_Slow

Hans research i hvordan beslutninger tages, og i særdeleshed de systematiske fejlkilder der kan forudses og dokumenteres eksperimentelt, mener jeg er meget interessant i forhold til at forstå hvordan finanssektoren arbejder (og i særdeleshed arbejder med almindelige menneskers privatøkonomi)

Nej, jeg har ikke læst bogen.

Jeg mener i øvrigt, at finanssektorens grundlæggende problem er et helt andet!
At lade de klovner ude af fængsel - og endda i nærheden af andre folks penge - er som at lade hjernekirurgi udføre af alkoholiserede centralafrikanske heksedoktorer - og påstå særlig ekspertise indenfor området.

At tale om risikoaversion/-villighed i forbindelse med finansfjolserne giver ingen mening - slet ingen mening - overhovedet! En stillingtagen til risiko kræver, at man har en eller anden opfattelse - det har Danske Banksvin ikke!
Det er bevist af Nationalbanken undersøgelse af de fedhalede fordelinger i forbindelse med 250 års valutakursbevægelser. At Danske Banksvin opfatter kursbevægelser som normalfordelte er umiddelbart og manifest noget vås! Det er vist ikke sket, at der er konstateret værnepligtige på under 30 cm i højden eller over 3 meter. Aldrig.
Der er derimod konstateret katastrofale finansielle sammenbrud flere gange i løbet af et banksvins karriere. Dvs. banksvin lærer end ikke af erfaringen, som de praler så meget af.

En total mangel på fornemmelse for rentekurven. En fast forrentet konvertibel annuitet er ikke dyrere end flexlort. Alene af den grund at enhver konvertering vil være til debitors fordel - det er naturligvis priset ind i investorernes bud på papiret. I stedet ser man flexlort, som er usælgeligt til investorerne.

Endelig ævler banksvin om begreber som varighed på en annuitet - hvilket ikke giver nogen mening. Banksvin kan ganske enkelt ikke regne: De deler konstant og så igen med nul og ser meget imponerede ud med sig selv.

Når en branche beror på så elementære vrangforestillinger, at en elev i tredje klasse skulle være opmærksom på, at den var gruelig gal, så må konklusionen blive, at man ikke kan have en finanssektor i den forstand, som vi hidtil har set.

Sagt på en anden måde: Banksvin har ikke begreb skabt om, hvad de foretager sig.

Man foretager "risikoafdækning" ved at købe "forsikring" af svindlere som AIG, der demonstrativt ikke har soliditet til bare et mindre nervøst finansielt anfald.

Jeg tror ikke, at vi kommer tilbage til en finansiel realitet som den vi har kendt siden renæssancen.
Bankhemmeligheden er forsvundet f.eks.
Overbevisningen om, at "samfundet" vil træde til og kritikløst redde skattesvigere og russiske gangstere - den holder ikke mere efter Cypern.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Pluto Tors Jul 31, 2014 10:07 am

Thomas du fatter ikke konceptet bag varrighed. Du tror det er et bestemt regnestykke. Alle obligationer har varighed. Overlad nu lige den virkelige verden til de voksne. Det er jo ikke dig der er banken eller investoren vel? Du er bare en lille sur mand der føler sig overset som sider i et kælder rum og surfer på internettet dagen lang.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Sune Tors Jul 31, 2014 4:28 pm

Når I er færdige med at banke løs på Thomsen over sammenligningen mellem størrelserne, der ganske rigtig er i de fastforrentedes favør, så burde I måske prøve at forholde jer til de 13 mia. kr. som flexlånerne har afdraget. Thomas har gang på gang sagt at flextumper hverken kan eller vil betale, så hvor er de 13 mia. kr. i afdrag på et halvt år kommet fra?

Men som jeg siger, det har I ikke lyst til at forholde jer til, for hvis I lige pludselig skal til at acceptere den sandhed der hedder at selv flextumper afdrager, så står I jo tilbage med en guru som har rablet den samme usandhed af sig gang på gang på gang på gang.......

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Stigende afdrag på boliglån Empty Sv: Stigende afdrag på boliglån

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum