Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Endnu en løkke om halsen på banksvinene!

2 deltagere

Go down

Endnu en løkke om halsen på banksvinene! Empty Endnu en løkke om halsen på banksvinene!

Indlæg af Thomas Søn Jul 20, 2014 12:16 am

USA's sanktioner mod russiske banker.

Den rammer så nok mest svenske banksvin i første omgang; men Danske Banks parasitter skal nok også komme til at få den faste hånd at føle.

Går man USA's sikkerhedspolitiske interesser for nær, så skal det ikke mangle på assistance til at komme op og dingle i sommerhuset.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Endnu en løkke om halsen på banksvinene! Empty Sv: Endnu en løkke om halsen på banksvinene!

Indlæg af Gorrion Søn Jul 20, 2014 10:59 am

Jeg er enig med dig i at min/vores tillid til finansverdenen er helt væk.

Men jeg syntes godt nok det trække op til mere end blot en konfrontation med finansverdenen efterhånden...det hele er en krudttønde pt. og der skal ikke meget mere til før det hele eksplodere!
Så bliver der RIGTIG KRIG!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Endnu en løkke om halsen på banksvinene! Empty Sv: Endnu en løkke om halsen på banksvinene!

Indlæg af Thomas Søn Jul 20, 2014 12:12 pm

Gorrion skrev:Jeg er enig med dig i at min/vores tillid til finansverdenen er helt væk.

Men jeg syntes godt nok det trække op til mere end blot en konfrontation med finansverdenen efterhånden...det hele er en krudttønde pt. og der skal ikke meget mere til før det hele eksplodere!
Så bliver der RIGTIG KRIG!

Nej, véd Du hvad det rigtigt sjove er?
Det er noget, jeg er kommet til at tænke på - tidspunkterne passer i hvert fald.

Som Du måske husker så lånte Danske Bank 51 mia. DKK af ECB på et tidspunkt i 2012.
Til sikkerhed for det lån har de efter al sandsynlighed lagt deres eget flexlort. Meeeen se: Ham Draghi er ikke så begejstret for at man lægger sedler i kassen, hvor der står: "Jeg skylder mig mange, mange penge." Så Draghi har nok været noget mellemfornøjet - for ikke at sige: Eddikesur.
ECB har så naturligvis forlangt, at den Danske stat garanterede for Danske Banks underlige og nussede sedler - skrevet på gamle bagerposer. Det har regeringen så gjort .... hold da kæft, hvor kan statsministeren se mopset ud!

Meeen...... Danske Bank har skullet deponere de mange dejlige euro man havde lånt på toiletpapirerne i valutareserven, som - sjovt nok - inden sommerferien i 2012 tager et koket lille hop op - sådan ca. i den størrelsesorden +/- det obligatoriske dusin milliarder. Se Nationalbanken har nok også været lidt mindre end henrykt for at have 50 mia. i fremmed valuta daskende rundt mellem lange fingre.

Den likviditet som Danske Bank så ikke fik ud af deres "smarte" kneb - den måtte de så låne i Nationalbanken med sikkerhed i gode udlån.
Disse lån er så, når debitorerne opdagede, at de blev flået af Danske Bank, blevet omlagt til virksomhedsobligationer (hovedsaligt) samtidig med at det pengepolitiske udlån er blevet afviklet.

Nu har man så afviklet det lån i ECB - før tiden skam. Det giver så stadigvæk det lille problem, at Danske Bank rent faktisk mangler pengene - det er det vores pensionister o.lign. slås med, når Danske Bank igen - igen er blevet ramt af den grusomme edb-skæbne.

Men se morskaben stopper skam ikke her!

Se..... ham Draghi .... han er ikke helt idiot: Han genkender en god fidus, når han ser den!

Var det her sidste måned? Så lover han, at bankerne kan låne alt det, det skal være. Alt det, det skal være ....... naturligvis mod sikkerhed!
Den sikkerhed skal så være i gode erhvervsudlån, som man så kan få konverteret til virksomhedsobligationer - mon ikke nogle pensionskasser gerne vil låne f.eks. Folkevogn penge? Jeg tror det!
Konverteringen sker så ved de nationale centralbankers foranstaltning. Man er jo lidt sur over den måde man leger med euroen i bankerne.

Er det ikke charmerende, hvis lille Danmark har kunnet inspirere ECB til en fiks metode til at klippe bankerne? Vi låner da gerne hvem som helst en grensaks, når alt for lange fingre skal klippes - af.

Juhuuu! Lys for enden af tunnelen! ...... det var nu Milano-ekspressen!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Endnu en løkke om halsen på banksvinene! Empty Sv: Endnu en løkke om halsen på banksvinene!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum