Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rusland vil importere 40.000 tons oksekød

Go down

Rusland vil importere 40.000 tons oksekød Empty Rusland vil importere 40.000 tons oksekød

Indlæg af Thomas Ons Jul 16, 2014 2:48 am

om året fra Uruguay

Det skal de da være velkommen til. Det kan da kun drive verdensmarkedsprisen op.

Uruguay exportó 19.538 toneladas a Rusia por US$ 54,4 millones, bastante por debajo de las 49.631 toneladas que ingresaron a China por US$ 149 millones.

Jeg mener det var 20.000 tons svinekød ham kanonslaget ville importere fra Danmark - hvilket har skabt en tænderskærende mangel på grisetæer, -haler og -ører.

At det så er absurd, at Rusland importerer fødevarer - det er endnu et eksempel på deres altid fejlslagne økonomi.

Bare rolig: Det skal nok gå galt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078

Tilbage til toppen Go down

Rusland vil importere 40.000 tons oksekød Empty Rusland og Serbien.

Indlæg af Thomas Lør Nov 08, 2014 8:40 am

Reduceret gasleverancer med 28%

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg Gazprom har svært ved at holde trykket i ledningerne - det vil påvirke nogen, der ligger så langt væk som Serbien. Det kunne være at sanktionerne med CF8 motorer virker.
Thomas
Thomas

Rusland vil importere 40.000 tons oksekød Empty Hvad har sanktionerne betydet for EU

Indlæg af Thomas Tirs Nov 11, 2014 8:33 pm

en lille bitte smule.

When assessing impact of sanctions on Russia, how can we say what is the part played by sanctions, what has been the impact of oil price drop, and what the role of slowdown in Europe as a vital trade partner to Russia?

That’s one excellent question and as I presented the question of sanctions-package impact on member states, I repeatedly underlined it was actually impossible to precisely pinpoint the part of the sanctions.

One is certain: the sanctions have substantially speeded up the negative processes in Russian economy. There’s actually three aspects to this. The first being: even before the economic sanctions were imposed, there were clear signs of Russian economic growth stalling and nearing zero. Largely, that’s because Russia has basically neglected structural reforms; they have not advanced with modernisation of the economy; the various trade barriers have not been removed; and the entire structure of the economy is not corresponding to what this century would require.
Der er bare skubbet til et hældende læs.

On the back side of this comes the serious drop of oil prices. While in July Brent crude cost $114 a barrel, by today (Friday – edit) it has dropped to $82–83. No doubt, this has a huge impact on Russia.
Det er så ud over skrænten.

Between these two aspects come the sanctions which have served as a catalyst of said processes.
Ned ad bakke oven i købet!

Of all sanctions, the most effective have been those imposed on financial sector, serving to bring the rouble down to record lows. Capital flight has exceeded all earlier forecasts – by the end of the year, it is predicted at $120bn and it seems to be very clearly headed towards that.

Capital fleeing the country has pushed the interest rates up sharply, affecting economic activity. It is especially hard for small and medium business. There are now almost no foreign investments into Russia, any more.

Se den var jo væsentlig! Det betyder også, at det, der driver RUB nedad er, at den mister sin funktion i daglig handel i Rusland! Folk handler i USD i forretningerne! Eller rettere: Veksler frem og tilbage! Det betyder så, at kontanter i Rusland er USD. Det vil give en efterspørgsel efter USD - og formentlig guld.

Talking about the energy sector, restrictions have already been effective for the very reason of all Arctic partnership projects being linked to European and US oil majors. Exxon Mobil, for instance, has frozen nine of the ten projects launched before the sanctions with Rosneft.
Det var den "strålende fremtid", der blev lukket!
Thomas
Thomas

Rusland vil importere 40.000 tons oksekød Empty Sv: Rusland vil importere 40.000 tons oksekød

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum