Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Coot Il-20M

Go down

Coot Il-20M Empty Coot Il-20M

Indlæg af Thomas Tors Maj 08, 2014 3:11 pm

90 m fra kollision i svensk besat Danmark mellem fly fra Kastrup og russisk spionfly.
Episoden skete 3. marts, da SAS-flyet SK 681 netop havde forladt Københavns lufthavn på vej mod Rom. Kort efter start, over internationalt farvand 50 kilometer syd for Malmø, fik SAS-flyets piloter besked om øjeblikkeligt at ændre kurs.

Hverken piloterne eller flyvelederne havde observeret, at SAS-flyet var på kollisionskurs med det russiske overvågningsfly. Det blev opdaget af en radarstation og straks videregivet. Derfor kunne SAS-flyet få information og hurtigt ændre kursen.

Il-20M Coot-A ELINT electronic, radar reconnaissance version. Also known as the Il-18D-36 Bizon.[url=»Besætningen kunne se, at flyet var grå-malet og havde fire turbo propelmotorer samt en lang antenne på taget. De så derimod ingen kendetegn på flyet,« fortæller Jens Olsson.]Det skal nok passe[/url]

Det skal såmænd nok passe

Men jeg forstår ikke hændelsen: Hvis man vil holde noget hemmeligt, så er det en dårlig idé at flyve direkte ind i et passagerfly. Det er givet, at de ikke har kunnet se hinanden. Civile fly ser ikke en brik.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor den ikke er blevet afvist af det ikke eksisterende svenske luftforsvar.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coot Il-20M Empty Sv: Coot Il-20M

Indlæg af Thomas Tors Maj 08, 2014 10:42 pm

Thomas skrev:90 m fra kollision i svensk besat Danmark mellem fly fra Kastrup og russisk spionfly.
Episoden skete 3. marts, da SAS-flyet SK 681 netop havde forladt Københavns lufthavn på vej mod Rom. Kort efter start, over internationalt farvand 50 kilometer syd for Malmø, fik SAS-flyets piloter besked om øjeblikkeligt at ændre kurs.

Hverken piloterne eller flyvelederne havde observeret, at SAS-flyet var på kollisionskurs med det russiske overvågningsfly. Det blev opdaget af en radarstation og straks videregivet. Derfor kunne SAS-flyet få information og hurtigt ændre kursen.

Il-20M Coot-A ELINT electronic, radar reconnaissance version. Also known as the Il-18D-36 Bizon.[url=%C2%BBBes%C3%A6tningen kunne se, at flyet var gr%C3%A5-malet og havde fire turbo propelmotorer samt en lang antenne p%C3%A5 taget. De s%C3%A5 derimod ingen kendetegn p%C3%A5 flyet,%C2%AB fort%C3%A6ller Jens Olsson.]Det skal nok passe[/url]

Det skal såmænd nok passe

Men jeg forstår ikke hændelsen: Hvis man vil holde noget hemmeligt, så er det en dårlig idé at flyve direkte ind i et passagerfly. Det er givet, at de ikke har kunnet se hinanden. Civile fly ser ikke en brik.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor den ikke er blevet afvist af det ikke eksisterende svenske luftforsvar.

Hmmm.... det er nok datoen vi skal lægge mærke til:

Primo marts. De havde også en ude ved Estland i midten af april. Så var der den Baer ned mod Holland. Dvs. de turde ikke gå over dansk luftrum.
De er ude at lede efter noget helt specielt.

Vildt gæt: Jeg tror det er den Huitfeldt klasse. Evt. De Zeven Provinziës. De aner ikke hvor de er. Tomahawk?

Men der er ét eller andet russerne vil have at vide! De er så oven i købet ligeglade med, at det får dem til at se dumme ud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coot Il-20M Empty Sv: Coot Il-20M

Indlæg af Thomas Fre Maj 09, 2014 5:11 am

Thomas skrev:
Thomas skrev:90 m fra kollision i svensk besat Danmark mellem fly fra Kastrup og russisk spionfly.
Episoden skete 3. marts, da SAS-flyet SK 681 netop havde forladt Københavns lufthavn på vej mod Rom. Kort efter start, over internationalt farvand 50 kilometer syd for Malmø, fik SAS-flyets piloter besked om øjeblikkeligt at ændre kurs.

Hverken piloterne eller flyvelederne havde observeret, at SAS-flyet var på kollisionskurs med det russiske overvågningsfly. Det blev opdaget af en radarstation og straks videregivet. Derfor kunne SAS-flyet få information og hurtigt ændre kursen.

Il-20M Coot-A ELINT electronic, radar reconnaissance version. Also known as the Il-18D-36 Bizon.[url=%C2%BBBes%C3%A6tningen kunne se, at flyet var gr%C3%A5-malet og havde fire turbo propelmotorer samt en lang antenne p%C3%A5 taget. De s%C3%A5 derimod ingen kendetegn p%C3%A5 flyet,%C2%AB fort%C3%A6ller Jens Olsson.]Det skal nok passe[/url]

Det skal såmænd nok passe

Men jeg forstår ikke hændelsen: Hvis man vil holde noget hemmeligt, så er det en dårlig idé at flyve direkte ind i et passagerfly. Det er givet, at de ikke har kunnet se hinanden. Civile fly ser ikke en brik.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor den ikke er blevet afvist af det ikke eksisterende svenske luftforsvar.

Hmmm.... det er nok datoen vi skal lægge mærke til:

Primo marts. De havde også en ude ved Estland i midten af april. Så var der den Baer ned mod Holland. Dvs. de turde ikke gå over dansk luftrum.
De er ude at lede efter noget helt specielt.

Vildt gæt: Jeg tror det er den Huitfeldt klasse. Evt. De Zeven Provinziës. De aner ikke hvor de er. Tomahawk?

Men der er ét eller andet russerne vil have at vide! De er så oven i købet ligeglade med, at det får dem til at se dumme ud.

Ja, så dér var Villemoes....

Meeen, hvor er Huitfeldt og Iuel?

En britisk D-klasse - ja, så......

Aster.... gad vide om man kan skrue sådan nogen i container på en Huitfeldt klasse..... Ja, jeg mener 30'eren.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coot Il-20M Empty Sv: Coot Il-20M

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum