Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Flexlån?

4 deltagere

Go down

Flexlån? Empty Flexlån?

Indlæg af Thomas Tirs Maj 06, 2014 12:42 am

Lad os se den endelige udformning.

Det var nu nok Nationalbankens argument om, at der i Danmark ikke eksisterer tilstrækkelig med statsobligationer.

Det er således også Tysklands situation - og her har man et tilsvarende problem omkring Ländernes obligationer.

Det er nok det mest væsentlige, hvis det bliver gennemført, at der kommer flere tyske obligationer af god bonitet.

Man kunne evt. tænke sig den mulighed, at Nationalbanken og Finanstilsynet fastsatte grænser for hvor meget flexlort man måtte ligge med.
Nu kommer det næste  problem: Flextumperne kan og vil ikke betale afdrag - derfor kan de ikke re-finansiere ved afdragsfrihedens ophør.

Nu får vi set udformningen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af KPE Tirs Maj 06, 2014 9:14 am

Studehandel på studehandel og så klarer man pludselig frisag. Problemerne bliver ikke løst så vi får da næppe en sund finanssektor nogensinde. Det går stadig kun ud på at redde den synkende skude, og bankerne får en bøde eller to for deres bedragerier og så kører vi ellers bare videre til alle har glemt årsagerne.
KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af Pluto Tirs Maj 06, 2014 9:55 am

Ganske som forudset. Naturligvis lader EU ikke Danmark knække midt over. Nu vil jeg læne mig tilbage og smile af alle de idiotiske dommedags indlæg fra Thomas, TosseÅge, Cirb, Merkur osv.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Maj 06, 2014 10:30 am

Pluto skrev:Ganske som forudset. Naturligvis lader EU ikke Danmark knække midt over. Nu vil jeg læne mig tilbage og smile af alle de idiotiske dommedags indlæg fra Thomas, TosseÅge, Cirb, Merkur osv.

Du  skal  nyde lettelsen suk så længe du kan  Razz

Danmark vinder en halv F1-sejr
Danskernes boliggæld kommer ikke til at kunne rangere på linje med statsgæld.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af Thomas Tirs Maj 06, 2014 11:47 am

klogeaage 35 skrev:
Pluto skrev:Ganske som forudset. Naturligvis lader EU ikke Danmark knække midt over. Nu vil jeg læne mig tilbage og smile af alle de idiotiske dommedags indlæg fra Thomas, TosseÅge, Cirb, Merkur osv.

Du  skal  nyde lettelsen suk så længe du kan  Razz

Danmark vinder en halv F1-sejr
Danskernes boliggæld kommer ikke til at kunne rangere på linje med statsgæld.

Ja, ja, Klogeaage - lad os se: Banksvin har før jublet over sejre, der viste sig at være nederlag.
Pointen er her nemlig slet ikke, at argumentationen fra regering og banker har imponeret; men at Nationalbanken har fanget flextumperne i saksen.

Lad os se, hvad udformningen bliver. Læg mærke til, at Nationalbanken ikke har udtalt sig positivt om hvilken løsning på problemet, der skal være.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af Pluto Tirs Maj 06, 2014 12:31 pm

klogeaage 35 skrev:
Pluto skrev:Ganske som forudset. Naturligvis lader EU ikke Danmark knække midt over. Nu vil jeg læne mig tilbage og smile af alle de idiotiske dommedags indlæg fra Thomas, TosseÅge, Cirb, Merkur osv.

Du  skal  nyde lettelsen suk så længe du kan  Razz

Danmark vinder en halv F1-sejr
Danskernes boliggæld kommer ikke til at kunne rangere på linje med statsgæld.

En detalje. Det væsentlige er at der ikke kommer nogen kæmpe rentestigninger forårsaget af reguleringer af hvad banker må og ikke må. De danske boligejere vil fortsat kunne glæde sig over renter tæt på 0 på ders boliglån.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Omlægning til flexkort

Indlæg af Thomas Tirs Maj 06, 2014 1:22 pm

Se det løser refinansieringsproblemet

Men det giver ikke boligejerne nogen fordel: Det er nemlig stadig sådan, at deres rente er afhængig af, hvad banken kan finansiere til. Set fra boligejerens synspunkt, så er der ikke sket nogen ændring. Banken skal stadig ud og refinansiere købet af eget flexlort.

Det, der er ændret er at de store "auktioner" ikke sker længere. Det var dem, Nationalbanken ville have væk!

Det interessante bliver i hvilket omfang investorerne - og her mener jeg ikke bingo-ejerne i bankerne - finder noget, de vil købe.
Hvad det betyder for likviditeten, det kan jeg ikke gennemskue umiddelbart. Salget af flexlort fra bankernes side vil i en klemme naturligvis ske til stærkt reduceret kurs - det er der ikke noget nyt i; spørgsmålet er om de kan finde købere.
Fordelen ved de fast forrentede annuiteter er, at skal de sælges, så er der 1 mio. grådige boligejere, der er klar til at stryge en kursgevinst - og refinansiere til mindre gæld; men højere rente.

Spørgsmålet er om obligationerne bag flexkort kan finde købere i en presset situation?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af Pluto Tirs Maj 06, 2014 1:55 pm

Det er Game Over Thomas. Du kan hyle og skrige på diverse debat forums, men virkeligheden er at der ikke er sket en eller anden mærkelig favorisering af de lange fastforentede lån som du ellers har spået. Tilsvarende er der ikke tegn i sol og måne på at der kommer til at ske en væsentlig ændring i vilkårene for de korte lån. Fremtidens renter vil blive styret af den underliggende økonomi og ikke reguleringer.

GAME OVER

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty "Udlandet" har mistet interessen for flexlort!

Indlæg af Thomas Tirs Maj 06, 2014 2:51 pm

En sandhed med modifikationer.
Den stigende interesse for længere løbende flekslån er også slået igennem hos de udenlandske investorer, der hidtil har været glade for at købe de helt korte F1-obligationer. Fra september 2013 er udlandets beholdning af mellemlange realkreditobligationer steget med 12 pct. point og udgør nu 38 pct. af den samlede portefølje hos de udenlandske investorer, viser nye tal fra Nationalbanken.

Det er jo lån, som har været forskellig former for repro-forretninger, hvor heftelsen i sidste ende er danske banker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Vestager kan ikke bekræfte.

Indlæg af Thomas Tirs Maj 06, 2014 8:52 pm

Thomas skrev:Lad os se den endelige udformning.

Det var nu nok Nationalbankens argument om, at der i Danmark ikke eksisterer tilstrækkelig med statsobligationer.

Det er således også Tysklands situation - og her har man et tilsvarende problem omkring Ländernes obligationer.

Det er nok det mest væsentlige, hvis det bliver gennemført, at der kommer flere tyske obligationer af god bonitet.

Man kunne evt. tænke sig den mulighed, at Nationalbanken og Finanstilsynet fastsatte grænser for hvor meget flexlort man måtte ligge med.
Nu kommer det næste  problem: Flextumperne kan og vil ikke betale afdrag - derfor kan de ikke re-finansiere ved afdragsfrihedens ophør.

Nu får vi set udformningen.

Så indtil videre må det vurderes til at være et rygte sat i omløb af Danske Bank.

Løsningen som skitseret smager lidt for meget af banksvin. Men lad os se, hvor den lander.

Alene det, vi har haft skadedyr herinde tyder på, at det ikke går helt efter bankernes hoved.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Det var jo en noget anden historie

Indlæg af Thomas Ons Maj 07, 2014 12:01 am

End den banksvinene fremlagde!

Til gengæld er der lagt op til, at bankerne kan have en større andel realkreditobligationer end de 40 procent, der hidtil har været lagt op til.

Det bliver dyrt for bankerne at skulle finansiere dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af klogeaage 35 Tors Maj 08, 2014 11:11 am

klogeaage 35 skrev:
Pluto skrev:Ganske som forudset. Naturligvis lader EU ikke Danmark knække midt over. Nu vil jeg læne mig tilbage og smile af alle de idiotiske dommedags indlæg fra Thomas, TosseÅge, Cirb, Merkur osv.

Du  skal  nyde lettelsen suk så længe du kan  Razz

Danmark vinder en halv F1-sejr
Danskernes boliggæld kommer ikke til at kunne rangere på linje med statsgæld.

Kan du mærke panikken breder sig Pluto/thsv  Question 

Regeringen i et desperat redningsforsøg af boliglån
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af Pluto Tors Maj 08, 2014 12:45 pm

Den artikel er kun for at lokke nogle konspirationsfanatikere som dig til at betale for premium access.

Den er hjemme! (famous last words)

Og hold så venligst op med at kalde for for thsv.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af klogeaage 35 Tors Maj 08, 2014 2:00 pm

Pluto skrev:Den artikel er kun for at lokke nogle konspirationsfanatikere som dig til at betale for premium access.

Den er hjemme! (famous last words)

Og hold så venligst op med at kalde for for thsv.


Hr Eleven
Så lad være med at logge ind i thsv`s mange nick
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af Pluto Tors Maj 08, 2014 9:26 pm

Jeg forstår overhovedet ikke hvad du snakker om Klogeaage/Tomas.

Det er simpelthen too weird den tråd du har gang i der.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Flexlån? Empty Sv: Flexlån?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum