Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Der er sgu da ikke nogen tekniske problemer med de helikoptere!

Go down

Der er sgu da ikke nogen tekniske problemer med de helikoptere! Empty Der er sgu da ikke nogen tekniske problemer med de helikoptere!

Indlæg af Thomas Ons Apr 23, 2014 2:48 pm

Jeg skulle lige se, hvem der havde sagt noget rigtigt dumt.

Jeg blev sandelig ikke skuffet: Det var Trolex - altid klar med en selvovervurderende tåbelighed.

Altså:

  • Der er/har været introduktionsproblemer! Selvfølgelig har der været det! Det er der altid med ny teknik! Jeg erindrer ibrugtagningen af Peder Pors og Niels Klim - hold da KÆFT !! Det varede lige indtil en af de gamle ingeniører sagde: "Ork, det var der også med intercityfærgerne."
  • At man så samtidig har haft en udskiftning på det tekniske personale ved flytningen fra Værløse til Karup - det hjælper ikke på det. Mange af de rutinerede teknikere foretrak at gå på pension frem for at flytte til "UdkantsDanmark".
    En værksteds organisation kræver en bred sammensætning af rutiner, hvor de gamle oplærer de nye - simpelt hen fordi de har set noget lignende før! Tekniske museer har megen fornøjelse af disse gamle knarke - de kan med det samme se om noget er galt: F.eks. ved han at den stiver sidder forkert, fordi han i 1962 fik oliedryp i øjet, da han var ved at rette en fejl.
  • Der er en anden forklaring: Nemlig den, at man forbereder sig til en kampmæssig indsat i Baltikum. Helikopterne er nemlig ens: Det tager en ½ dag at gøre en redningshelikopter til en transporthelikopter og omvendt. Når det er tilfældet, så er det sgu mærkeligt, at det netop er troppetransporthelikopterne, der ramt!
  • Det er det, vi kalder en indikator: Når modstanderen pludselig holder op med at flyve normal uddannelses og øvelsesaktivitet, så kan det betyde, at de går op på et højere beredskab - og sørger for at få alt tænkeligt vedligehold udført, så man ikke i en indsatssituation skal være nervøs for materiellet. Det værste er, at nogle gange, så er det sgu tekniske problemer.
  • Når man skal have udbredt dækhistorien, så drejer det sig om at finde et tilstrækkelig stort fjols til at blive dybt forarget - og samtidig være inderligt uvidende om realiteterne - her falder tanken naturligt på Trolex!
    Søren Espersen kunne man ikke bruge! For han dummede sig så ubeskriveligt ved i sin uvidenhed at komme til at sige noget rigtigt. han foreslog, at man sendte en fregat til Østersøen - jamen, det havde man sgu allerede gjort; men det var der ingen grund til at russerne skulle vide! Marie Krarup havde allerede for et år siden krævet uddannelse af to bataljoner værnepligtige - for at beholde værnepligten. Nu er der nok næppe tale om værnepligtige, men om en udvidelse af hæren, så den kan udsende to bataljoner som umiddelbar reserve til de Baltiske lande - og de skal som sådan ikke være i Danmark - overhovedet; men ellers var det rigtigt nok.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er sgu da ikke nogen tekniske problemer med de helikoptere! Empty Der er DER den ligger!

Indlæg af Thomas Ons Apr 23, 2014 6:18 pm

Thomas skrev:.......e man ikke bruge! For han dummede sig så ubeskriveligt ved i sin uvidenhed at komme til at sige noget rigtigt. han foreslog, at man sendte en fregat til Østersøen - jamen, det havde man sgu allerede gjort; men det var der ingen grund til at russerne skulle vide! Marie Krarup havde allerede for et år siden krævet uddannelse af to bataljoner værnepligtige - for at beholde værnepligten. Nu er der nok næppe tale om værnepligtige, men om en udvidelse af hæren, så den kan udsende to bataljoner som umiddelbar reserve til de Baltiske lande - og de skal som sådan ikke være i Danmark - overhovedet; men ellers var det rigtigt nok.......[/list]

Der er ikke noget galt i Forsvaret!

Enhedslistens forsvarsordfører, Nikolaj Villumsen (Ø) skrev:»Det er endnu en skandale i den lange række af skandaler, hvor forsvaret har lavet milliarddyre indkøb af materiel, der viser sig at være ubrugeligt. Der er et eller andet helt galt i forsvaret, når den tidligere forsvarsminister, Søren Gade, kunne fortælle, at det her indkøb var fantastisk, og at man så her mange år efter stadig har problemer,« siger han.

Historien er nok den, at man har vished for, at Enhedslisten er spioner for Rusland.

  • Derfor kan man ikke stole på dem
  • Derfor kan man ikke oplyse noget i Forsvarsudvalget; men er nød til at køre udenom.
  • Læg mærke til hvordan hele fyringen af FKO foregik - forsvarsordførerne kom ud i samlet trop og sagde, at man havde skam fået fuld forklaring - og der var enighed i forligspartierne.

Selvfølgelig er der ikke noget i vejen med de helikoptere. Det Enhedslisten vil have er, at narkoforsyningen til deres blodskamsterroristiske  stormtropper fortsætter. Der er da derfor, de skal til Afghanistan.
Der er nogen, der har snakket blandt de gamle kommunister, derfor skal man ud og hente terroristsvinet.
Spørgsmålet er om man har fået "nakket" svinet i den Centralafrikanske Republik. Han var ikke i Mali.

Forsvaret har flere gange været i modvind med indkøb, der ikke virker som de skal. For eksempel gav forsvaret omkring 470 millioner kroner for »Tårnfalken« - et ubemandet luftfartøj, der aldrig kom i luften, og flere millioner til udviklingen af et IT-system, der aldrig kom til at virke. Samtidig har de omtalte helikoptere voldt forsvaret problemer, siden de blev anskaffet i 2009.

Ja, man sagde, at der var problemer; men canadierne har ikke - efter hvad jeg har hørt - haft problemer med dem. Sagen er nok den: Man kunne ikke afvise, at den drone kunne medføre atomvåben, hvilket ville være en direkte trussel mod Skt. Petersborg. Det er lidt parallelt til gamle dage, hvor man medgav at luftværnsmissilet kunne fremføre kernevåben.
Tja... et eller andet skulle de jo bruges til, for flyvemaskiner havde de aldrig ramt!
Hvis man på Google Earth finder den tidligere FSN Sigerslev, så vil man se, at landevejen udenfor er helt lige. Det, der skulle lande der var en Skyservant med en besætning på 2 mand og 6 "passagerer" plus en kærneladning. Skyservant var officielt et forbindelsesfly.
Fidusen var, at man kunne nærme sig Sigerslev i radardækning af Møns Klint - poppe op, lande og så ellers flyve sin vej igen.

Det er naturligvis ren spekulation fra min side - og læseren må selv vurdere, hvor sandsynligt det er.......... eller om jeg bare er idiot......
hæ... hæ .... hæ .... (grinede han skælmsk og hjerteligt)

Sagen er også den at man afskaffede MRLS, der faktisk kunne affyre missiler - som ja, kunne medføre atomladninger, hvilket ville kunne lave Skt. Petersborg ganske strålende.hæ... hæ .... hæ .... (ingen ende på den guts vid og humor)

Det er derfor jeg er rimelig sikker på, at Putin fjerner de Iskander missiler i Königsberg - og det kan ikke gå for hurtigt. Man har fra Nato's side gjort sig enorme anstrengelser for IKKE at provokere.
Jeg kan tænke mig til 2-3 måder, hvorpå man kan vippe Skt. Petersborg og Moskva med atomvåben - uden større falbelader - og noget russerne ikke kan gøre en skid ved! Hele situationen er den, at alt det pis skal vi slet, slet ikke ind på.

Pointen er, at Rusland skal helt nedruste atomvåben - helt! Det bliver formentlig udgangen på denne krise.

Indtil da får landsforræderne i Enhedslisten lov til at blive siddende. Putin kommer til at hoste op med dokumentation af hvem!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum