Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Opportunity cost.

Go down

Opportunity cost. Empty Opportunity cost.

Indlæg af Thomas Lør Apr 19, 2014 4:25 pm

Fundamentalt princip.

Jeg må sige, at resultatet af undersøgelsen ikke overrasker mig det fjerneste. En løselig læsning af det eventyrlige vrøvl, "bankøkonomer" kommer med, afslører helt fundamentalt ukendskab til den substans de vifter folk om næsen med med deres - forhåbentlig forfalskede - eksamenspapirer.

Det er så en delvis imødekommelse til Jomsviking og hans kritik af økonomiens "videnskabelighed". Det er sådan set ikke økonomien, som videnskab, der er noget galt med; men de skidtvigtige aber, der belærer folk. Derfor kan ynkelige resultater ikke overraske.
Det svarer indenfor naturvidenskaben noget til at lave en sugepumpe, der hæver vand op i tyve meters højde - tro mig: Jeg har set skibsingeniører og maskinmestre, der i fuldt alvor udbad sig et tilbud på sådan en indretning!

Indenfor videnskab skal man altså skelne helt afgørende videnskaben og charlatanerne, der postulerer videnskabelig indsigt. Nu er der ikke inden for økonomi nogen egentlig certificering af uddannelsen, som f.eks. indenfor medicin, hvor man - eksamen eller ej - kan fratages sin jus og retten til at kalde sig læge.

Konsekvenserne er tilsvarende alvorlige, når banksvin må kalde sig "eksperter" i investeringer, når de ikke kan vurdere risiko, fordi de ganske enkelt ikke har matematik nok til at vurdere om en sandsynlighedsfunktion har en spredning.

Mine angreb startede med den uhæderlige Ulrikke, der ikke har begreb skabt om økonomi - det var så ikke populært, fordi alle lallede tiljublende af kvaksalveren. Stadigvæk er idioter som Bocian og Jes Olsen på fri fod!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum