Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er som jeg har sagt siden 2007

4 deltagere

Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Thomas Tors Apr 10, 2014 12:32 am

Flextumperne klarer det ikke! Forlænge afdragsfriheden går nok ikke, man er jo insolvent og ejendommen er overbelånt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Regina Tors Apr 10, 2014 8:52 am

www.bt.dk/danmark/bombe-under-mange-boligejere-nu-stiger-ydelsen-med-634-procent

Det er fandme uhyggelig du!! Men ved du hvad det er fandme også dyrt at leve, et i mine øjne ganske almindeligt liv. Er glad for ikke at have sat mig for hårdt. Og jeg har medlidenhed med den familie der nu kan se frem til meget stramme kår, de næste 20 år

Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Thomas Tors Apr 10, 2014 9:01 am

Regina skrev:www.bt.dk/danmark/bombe-under-mange-boligejere-nu-stiger-ydelsen-med-634-procent

Det er fandme uhyggelig du!! Men ved du hvad det er fandme også dyrt at leve, et i mine øjne ganske almindeligt liv. Er glad for ikke at have sat mig for hårdt. Og jeg har medlidenhed med den familie der nu kan se frem til meget stramme kår, de næste 20 år

Familie og familie - det bliver det jo ikke til!
Er der noget, der koster penge, så er det børn. Du kan se på fødselstallene, at der kommer ikke rigtigt nogen af dem. Befolkningstilvæksten i København skyldes jo, at børnefamilierne ikke kan flytte til parcelhusene i omegnen. Der er ikke noget at gøre, for de slipper aldrig ud af deres klamme ejerlejligheder.
Du kan prøve at se ævlet om fertilitetsbehandling af kvinder over 40! Dem under 40 kan ganske enkelt ikke få børn, fordi de ikke har råd. Man forsøger at læsse en større del af forsørgerbyrden over på fædrene - det gider de da ikke - så lader de være med at blive fædre! Så enkelt er det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Benjamin Tors Apr 10, 2014 9:14 am

"Hvis realkreditlånet derimod overstiger 80 procent af boligværdien, så kan du stadig vælge et nyt, 30-årigt lån, men du kan ikke vælge afdragsfrihed. Til gengæld har du så 30 år til at afdrage lånet i stedet for 20 år, siger Martin Lundholm."

Det forstår jeg ikke, kan man få realkredit på over 80%? Er der en grænse eller kan man få fx 200% realkreditlån? Kan man ved omlægningen lige få lidt i hånden også?

Forbyd afdragsfrihed!


Benjamin

Antal indlæg : 37
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Thomas Tors Apr 10, 2014 9:55 am

Benjamin skrev:"Hvis realkreditlånet derimod overstiger 80 procent af boligværdien, så kan du stadig vælge et nyt, 30-årigt lån, men du kan ikke vælge afdragsfrihed. Til gengæld har du så 30 år til at afdrage lånet i stedet for 20 år, siger Martin Lundholm."

Det forstår jeg ikke, kan man få realkredit på over 80%? Er der en grænse eller kan man få fx 200% realkreditlån? Kan man ved omlægningen lige få lidt i hånden også?

Forbyd afdragsfrihed!

Det er jo bare en anden måde at formulere det på!
Altså: Ingen tvivl om, at det er gået galt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Regina Tors Apr 10, 2014 11:15 am

Man kan vel ikke bare få nye 30 år hvis man Feks er blevet 45. Så er det jo ikke realistisk at nå til bunds i lånet ?
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af moniulven Tors Apr 10, 2014 11:18 am

jo selv om du er 45 eller aktuel vurdering er faldet siden optagelse af afdragsfrit lån kan du altid ligge om til et 30 årigt lån med afdrag- det er en del af lånevilkårene som man indgik ved lånets start

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Thomas Tors Apr 10, 2014 11:40 am

Regina skrev:Man kan vel ikke bare få nye 30 år hvis man Feks er blevet 45. Så er det jo ikke realistisk at nå til bunds i lånet ?
Nej, det er det ikke. Sagen er jo, at gælden er blevet opskrevet, fordi der ikke har været den forventede inflation. At platuglerne så bevilger et forlænget lån, det afficerer ikke den kendsgerning.

Vi får se, hvor meget det giver i låneomlægning til fast forrentede annuiteter. Jeg tvivler på det bliver meget: Potentialet skulle være en 20.000 lån af 1-1½ mio. dvs. 20-40 mia.kr. Det er så nogle af de mindst overbelånte: Det bliver værre med dem, der falder ud over kanten til næste år. De er så fra 2005, der var mere overvurderet end 2004.
Dernæst har der ikke været den lønudvikling fantasterne anslog den gang.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er som jeg har sagt siden 2007 Empty Sv: Det er som jeg har sagt siden 2007

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum