Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bankansattes overenskomst gået på plads.

Go down

Bankansattes overenskomst gået på plads. Empty Bankansattes overenskomst gået på plads.

Indlæg af Thomas Fre Mar 14, 2014 9:04 am

Ingen strejke

Var det fordi man måtte se i øjnene, at dels ville ingen opdage det (man havde truffet sine forholdsregler fra Nationalbankens side), dels ville en march med de røde faner i Gentofte nok blive mødt med manglende opbakning.

Ellers ligger det på linje med de andre fag - for så vidt som en bankuddannelse kan siges at være et fag.

Det væsentlige er, at de bankansatte ikke får nogen form for jobsikkerhed, som jeg ser det: Her skal fyres, her skal slagtes, her skal fængsles.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bankansattes overenskomst gået på plads. Empty Sv: Bankansattes overenskomst gået på plads.

Indlæg af Thomas Fre Mar 14, 2014 9:52 am

Thomas skrev:Ingen strejke

Var det fordi man måtte se i øjnene, at dels ville ingen opdage det (man havde truffet sine forholdsregler fra Nationalbankens side), dels ville en march med de røde faner i Gentofte nok blive mødt med manglende opbakning.

Ellers ligger det på linje med de andre fag - for så vidt som en bankuddannelse kan siges at være et fag.

Det væsentlige er, at de bankansatte ikke får nogen form for jobsikkerhed, som jeg ser det: Her skal fyres, her skal slagtes, her skal fængsles.

Som jeg sagde: Man har truffet sine forholdsregler!

Bankansatte har ikke noget strejkevåben. Ja, det har de; men da de ikke laver noget, så vil ingen opdage, at de strejker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum