Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

4 deltagere

Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af Gorrion Ons Feb 19, 2014 6:50 pm

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal placere dette link, så har altså lagt den i generelt

http://roskilde.lokalavisen.dk/dagpenge-er-bedre-end-min-loen-/20140219/artikler/702199917/1617

Jeg kan oplyse, at mine damer i gennemsnit får 12.500,- udbetalt om måneden. Kan det virkelig være rigtigt, at det ikke er muligt at finde nogen, som hellere vil have et godt, fast arbejde til dén løn?

I hvilken tidsalder tilhøre hun?

12.500 kroner....joooo lad os da bare få den løn rundt omkring, men så skal vi da godt nok have en MEGA deflation på alt andet også.
Du kan jo dårlig dække en husleje for en mindre 1 værelses lejlighed, forsikring, fagforening, el, varme, vand. og så er vi ikke engang kommet til bare at få et stykke gammelt brød!
Selv for dagpenge sats skal mange hutle sig alvorligt for at få det til at hænge sammen!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af KPE Ons Feb 19, 2014 7:16 pm

Det er jo bare en hønen/ægget situation. Der er noget der ikke harmonerer, og det skyldes bestemt de faktorer du er inde på. Spørgsmålet er hvad vi skal justere for at få det til at harmonere igen - og det er et politisk spørgsmål.

Jeg har mange idéer men grundlæggende er mit synspunkt at det offentlige skal slankes og effektiviseres, og det vil der helt sikkert opstå mange problemer i kølvandet af.

Jeg har en ven der indtil for nylig har haft en rimelig høj stilling, og som lige er blevet arbejdsløs. Nu har han så oplevet det offentlige system på egen krop, og er ikke bare forbløffet, men fuldstændig paralyseret over hvor tåbelige ting der foregår. Det har absolut ingen effekt de ting han "kan få hjælp" til - tværtimod. Den slags syntes jeg ikke vi har råd til, og det offentlige system består efterhånden mere og mere af ting som er "nice to have" på bekostning af "need to have".

KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af doctor Ons Feb 19, 2014 9:27 pm

det svarer til en indkomst på 240000 kr, hvis man skal have 14.000 udbetalt netto. dvs. 20.000 kr brutto pr . mdr. Det er der mange butiksansatte og folk i rengøringsbranchen der får. Det her er et problem. Problemet er så får dem på kontanthjælp over 25 år med børn for meget i kontanthjælp eller får de lavtlønnede for lidt.

Vedr. kontanthjælp:

https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx

Kontanthjælpens størrelse afhænger bl.a. af din alder og af, om du har forsørgelsespligt over for børn

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

Hvis du er under 25 år

•og hjemmeboende, får du 3.265 kr. (2013)


•og udeboende, får du 6.767 kr. (2013)


•og gravid (mindst 12 uger henne), får du 10.500 kr. (2013)


•og har egne børn i hjemmet, får du 13.952 kr. (2013)


•og betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til det normale børnebidrag på 1.247 kr. (2013)


•og psykisk syg med egne børn i hjemmet, får du 13.952 kr. (2013)


•og psykisk syg, udeboende får du 10.500 kr. (2013).




Du kan max få 13.952 kr. (2013), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 8.014 kr. (Svarende til 6.767 kr. som udeboende under 25 år + 1.247 kr. - normalbidrag for et barn).

Hvis du er over 25 år

•og ikke har forsørgelsespligt, får du 10.500 kr. (2013)


•og har forsørgelsespligt, får du 13.952 kr. (2013). '

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af doctor Ons Feb 19, 2014 9:31 pm

Den gensidige forsørgelsespligt er så yderligere et problem - fordi en evt. nytilkommen ægtefælle ikke har råd til at forsørge hele familien. -

Kort sagt som enlig mor med 2-3 børn har du valget mellem at gifte dig og arbejde med rengøring 37 timer om ugen - eller at forblive ugift og gå og passe børnene hjemme.

Ikke noget svært valg med mindre den nytilkomne er SUPERMAN.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af doctor Ons Feb 19, 2014 9:49 pm

Det kunne ellers være sjovt at lave et rengøringsfirma med den her model:

http://epn.dk/teknologi2/ECE6498975/jetpacken-kan-snart-blive-allemandes-eje/

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af Jomsviking Ons Feb 19, 2014 10:03 pm

Kære Doctor

Regøringsdamerne får 12k UDBETALT.
Kontanthjælpen du refererer til er før skat.

Pære og bananer.



_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af Jomsviking Ons Feb 19, 2014 10:14 pm

I øvrigt er den gensidige forsørgningspligt ikke ny - det nye er bare at det ikke kun går ud over dem som er gift - hvilket få vel kan være utilfredse med.

Det der i mine øjne er problematisk ved de nye regler, er at der lægges en betragtning ind over om "forholdets karrakter", hvor det fuldstændigt naturlige ville være at forholde sig til hustandsindkomsten - og ikke om og i hvilken grad, der dyrkes sex.

Men "man" har jo et lille problem med begrebet "husstandsindkomst", for nogen kunne jo få den gode ide at skat også skal beregnes per hustand.

Jeg er jo nok ikke den eneste i kongeriget der har studset over at offentligeydelser er en funktion af f.eks. ens parforhold, og sjældent til gunst for borgeren, mens skat - med selvfølgelighed - beregnes per individ og det er såmænd heller ikke til gunst for borgeren.

Det er jo interessant at hvis jeg bliver arbejdsløs tages der højde for min kones indkomst når min "ydelse" beregnes (hun skal jo forsørge mig, og det er rimeligt) men når hun skal betale skat, så tages der ikke sådanne "hensyn".

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af doctor Ons Feb 19, 2014 11:35 pm

det er da godt du stadig skriver her Jomsviking. Pinligt at jeg kunne tage fejl, men god betragtning du kommer med angående forsørgelsespligten og skat. Det er jo i hvert fald galimatias at nogle folk bliver nødt til at blive skilt , hvis den ene får kontanthjælp. Det kan vi vel blive enige om?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af Jomsviking Ons Feb 19, 2014 11:42 pm

"nødt til at blive skilt , hvis den ene får kontanthjælp"

Det ved jeg ikke. Er man et par i hustanden og således har to indtægter til een hustand, så er behovet vel mindre end hvis man er een og kun een indkomst i hustanden.

Direktørens kone skal vel ikke have kontanthjælp - vel?

Det er derfor det er fornuftigt at betragte hustandsindkomsten (uagtet om voksne mennesker på adressen vælger at dele seng eller ej - det vedkommer sådan set ikke samfundet). Og logisk må hustanden så også være udgangspunktet for skatten.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af Gorrion Tors Feb 20, 2014 2:29 am

Lederen af a-kassen hos 3F: Vi vil godt skaffe dig folk
http://roskilde.lokalavisen.dk/lederen-af-a-kassen-hos-3f-vi-vil-godt-skaffe-dig-folk-/20140219/artikler/702199913/1617

Ja det kunne være det ville hjælpe noget at tegne en overenskomst, noget kunne tyde på at dette ikke er tilfældet.
en løn på 22.283,64 kroner + pension, feriefridage og betalt sundhedsordning er selvfølgelig ikke fyrstelig, men ej heller så man er totalt økonomisk underdrejet (udnyttet).

Vi kan så godt stadig diskutere om det er svært at konkurrere med de forhold vi har her i Danmark, for jeg er meget enig i at det ved gud er blevet meget dyrt alt ting.

Så giver jeg altså ikke meget for postulater om at inflationen kun er på ca. 1,3% når man kan se hvor dyrt de ting man har svært ved at spare på blot er steget i pris, ofte via afgifter.
Og skulle det lykkedes nogen at finde besparelser andre steder, så bliver priserne igen hævet for at kompensere tab/lavere omsætning.
Derudover suger verdens højeste skattetryk godt i vores disponible indkomst, oven i købet til mindre og ringere/dårligere velfærd, afskaffelse af efterløn og en pensionsalder der hedder 70 år....det sidste har jeg stadig ikke fattet....mine forældre og bedsteforældre ryster da også på hovedet når jeg siger det...de tror simpelthen ikke på det!....med alt det du laver kan du da ikke arbejde til du bliver 70 "siger de".
Alt imens vores politikere sidder og kaster gamle ostemadder efter hinanden og leger de 3 bukke bruse under bordene i folketinget.


Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere Empty Sv: Hjemmeservice-ejer klager over, at høj understøttelse hindrer hende i at få nye medarbejdere

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum