Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

3 deltagere

Go down

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling. Empty VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

Indlæg af Gorrion Fre Feb 14, 2014 2:22 pm

En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/02/14/080147.htm

Det er da overhovedet ikke overraskende

Men det ændre intet ved min tillid til finansverdenen, den var og ER allerede HELT VÆK OG KOMMER ALDRIG IGEN!

Jeg vil derudover gøre alt hvad der står i min magt (begrænset men alligevel) og sørge for at eftertiden ikke glemmer!


De skal bare bures inde i en Nordkoreansk arbejdslejer hele bundtet!

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling. Empty Sv: VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

Indlæg af Thomas Fre Feb 14, 2014 3:19 pm

Gorrion skrev:En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/02/14/080147.htm

Det er da overhovedet ikke overraskende

Men det ændre intet ved min tillid til finansverdenen, den var og ER allerede HELT VÆK OG KOMMER ALDRIG IGEN!

Jeg vil derudover gøre alt hvad der står i min magt (begrænset men alligevel) og sørge for at eftertiden ikke glemmer!


De skal bare bures inde i en Nordkoreansk arbejdslejer hele bundtet!

Den sag med Danske Bank er da med garanti en udløber af den sag!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling. Empty Sv: VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

Indlæg af guldimund Fre Feb 14, 2014 3:44 pm

Man må håbe at den dag kommer hvor en bank aldrig nogensinde kan få prædikatet "too big to fail".
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling. Empty Sv: VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

Indlæg af Thomas Fre Feb 14, 2014 4:24 pm

guldimund skrev:Man må håbe at den dag kommer hvor en bank aldrig nogensinde kan få prædikatet "too big to fail".
Det kommer til at tage sin tid, for det vil kræve, at de nuværende banker - ikke så meget splittes op; men tvinges til at tage tabene - og jo flere tab, der tages, jo flere tab kommer de!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling. Empty Sv: VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

Indlæg af Gorrion Fre Feb 14, 2014 6:22 pm

guldimund skrev:Man må håbe at den dag kommer hvor en bank aldrig nogensinde kan få prædikatet "too big to fail".

Jeg kan slet ikke se at der er nogen banker der i dag ikke kan gå konkurs, fordi de skulle være såkaldt systemisk vigtige!

Hvis der er funktioner der skal bestå, og ikke lige kan overtages fra den ene dag til den anden, så skal staten overtage denne funktion med det samme, og konfiskere aktiverne og driften.
Kan der ikke findes en til at overtage denne funktion efterfølgende nå rystelserne har lagt sig, så må man fortsætte dette i statsligt regi, evt. under nationalbanken.
Fremtidig fortjeneste går derefter til skatteydernes lommer.
Her taler jeg også om almindelig bankdrift og det at have et kontonummer evt. under nemid/nets som selvfølgelig ikke bliver erobret af udenlandske kapitalistiske bedrageri firmaer som bla. Goldmans Sachs faktuelt ER.
Statens handel med Goldman Sachs om Dong kan ligestilles som at handle med terrorister, og det mener jeg som en direkte anklage!
De er og bliver finansielle terrorister!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling. Empty Sv: VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

Indlæg af Thomas Fre Feb 14, 2014 8:07 pm

Gorrion skrev:
guldimund skrev:Man må håbe at den dag kommer hvor en bank aldrig nogensinde kan få prædikatet "too big to fail".

Jeg kan slet ikke se at der er nogen banker der i dag ikke kan gå konkurs, fordi de skulle være såkaldt systemisk vigtige!

Hvis der er funktioner der skal bestå, og ikke lige kan overtages fra den ene dag til den anden, så skal staten overtage denne funktion med det samme, og konfiskere aktiverne og driften.
Kan der ikke findes en til at overtage denne funktion efterfølgende nå rystelserne har lagt sig, så må man fortsætte dette i statsligt regi, evt. under nationalbanken.
Fremtidig fortjeneste går derefter til skatteydernes lommer.
Her taler jeg også om almindelig bankdrift og det at have et kontonummer evt. under nemid/nets som selvfølgelig ikke bliver erobret af udenlandske kapitalistiske bedrageri firmaer som bla. Goldmans Sachs faktuelt ER.
Statens handel med Goldman Sachs om Dong kan ligestilles som at handle med terrorister, og det mener jeg som en direkte anklage!
De er og bliver finansielle terrorister!

Spørgsmålet er, hvem, der kommer til at tage tabene: Nu skal vi lige have indskuddene fra alle mulige platugler placeret- så de kan tage tabene. Skatteyderne? - næppe!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling. Empty Sv: VIDEO Anklage: En ny sag, der meget vel kan ryste hele finansverdenen, er under opsejling.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum