Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

FED standser støtteopkøbene af obligationer.

2 deltagere

Go down

FED standser støtteopkøbene af obligationer. Empty FED standser støtteopkøbene af obligationer.

Indlæg af Thomas Ons Dec 18, 2013 11:07 pm

Det er så ikke særlig overraskende.

Man sætter da ikke renten op!

At kineserne begynder at sælge ud af obligationerne, det må de da selv om. De kan bare betale for de varer, de importerer. Det er jo sådan set lige gyldigt med metaller, for de kommer til at falde i pris uanset hvad, da der ikke er brug for dem længere.

I stedet for at lade priserne køre op på fødevarer og olie, så har man trykket USD - eller måske snarere budt EUR op.

Hvis kineserne havde troet, at man ville støtte dem med lavere oliepriser, så tager de fejl. De oliepriser skal nok komme ned, når nu importbehovet forsvinder i Kina. USA har jo et lille uafgjort mellemværende med russerne, der også er blevet et nummer for skidtvigtige. Europa er sådan set ligeglad, for EUR er gået op, så afregningen i EUR, den er gået ned.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

FED standser støtteopkøbene af obligationer. Empty KLUNK sagde det - og så røg guld og sølv ned!

Indlæg af Thomas Tors Dec 19, 2013 12:11 am

Guld og sølv

Sølv har været spekuleret op over 20 USD/oz - Bernanke kunne ikke rømme sig før det røg i 19,68.

Guld er da meget sjovere:

Røg fra 1242 USD/oz til 1217.

Både guld og sølv har kørt sidelæns gennem 1½ måned. Så er spørgsmålet om der er gået hul på bylden for alvor? Vi får nok at se!

USD steg fra 542 DKK/100USD til 545 DKK/100USD.

Man kan da ikke påstå, der ikke bliver hørt efter - hvad man så får ud af visdomsordene, se det er noget ganske andet.

Personlig har jeg ikke nogen anelse om, hvor det ender - om noget steds. Det tror jeg så - i al beskedenhed - heller ikke at andre har.

 rofl 

Og NEJ, jeg tror heller ikke det har noget at gøre med damehåndbold!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

FED standser støtteopkøbene af obligationer. Empty Sv: FED standser støtteopkøbene af obligationer.

Indlæg af doctor Tors Dec 19, 2013 3:07 am

Ja jeg tænker bare på den artikel jeg sendte i 2008, som jeg mente var ret så væsentlig.
"Hvem ejer dollaren". Det fik vi mange interessante diskussioner ud af.

Nu må vi se hvordan den varslede milde exit-strategi kommer til at påvirke dollaren, aktiekurserne og renterne.

Selv om exit-strategien er mild - må jeg indrømme at jeg igen vil følge lidt med på sidelinjen.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

FED standser støtteopkøbene af obligationer. Empty Sv: FED standser støtteopkøbene af obligationer.

Indlæg af Thomas Tors Dec 19, 2013 3:49 am

doctor skrev:Ja jeg tænker bare på den artikel jeg sendte i 2008, som jeg mente var ret så væsentlig.
"Hvem ejer dollaren".   Det fik vi mange interessante diskussioner ud af.

Nu må vi se hvordan den varslede milde exit-strategi kommer til at påvirke dollaren, aktiekurserne og renterne.

Selv om exit-strategien er mild - må jeg indrømme at jeg igen vil følge lidt med på sidelinjen.  

Der sker ikke det særlig store: Nu har Kinas kulmine-konge nr. 1 lige måttet indrømme, at han ikke har penge til lønningerne i KINA?
En ting er, at kulprisen er skvattet sammen fra 120 USD/ton for 1-2 år siden til 80 USD/ton p.t. Det er heller ikke, at USD er faldet med 10-15% ifht. EUR i samme periode - oveni de faldende kulpriser.
Næhhh.... værre er, at kulmagnatens store og gode kunder - som stålværker mm. har gjort ham opmærksom på, at deres behov er dækket - i meeeeeget lang tid fremover..... faktisk altid.

Det er lissom om Du i øjeblikket kan få plads om bord på bulkcarrier - og de er dæleme store - til en absolut favorabel transportpris! Selv APM har meddelt, at de sandelig ikke har planer om at sætte farten op!

Men nej, der sker ikke det store! Lige så snart kineserne begynder at bruge af de penge som de har sparet op, så falder USD - man kan da godt veksle dem til andre valutaer; men i sidste ende er der tale om USD, ja så falder USD. Kineserne har ikke den fjerneste lyst til at ruinere sig selv! Ikke nok med det! Men det eneste, der sker er at den amerikanske eksport bliver hjulpet med nogle rabatter, der vil noget. Råvarerne til USA? Tjaa.... de bliver da bare billigere!

Hvis kineserne ikke vil købe fødevarer, så må de da selv om det. Det er ikke vores frokost, der er i fare.

Det spændende er hvornår kineserne må fortælle deres sparere, at deres penge er væk! Helt væk! Hold kæft, hvor bliver de sure!
Når velhavende kinesere smugler tørmælk til deres børn med flyet på 1. klasse. Herreste Gud! Det er det vi plejer at sende til sultområder containervis til små udhungrede børn i Afrika.

Som jeg har skrevet så tit: Det kan godt være at kineserne sidder på pengekassen; men amerikanerne holder på madkassen.
Velbekomme PlingPlong - nårrhh nej.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

FED standser støtteopkøbene af obligationer. Empty Sv: FED standser støtteopkøbene af obligationer.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum