Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Repræsentantskabet i Nationalbanken

Go down

Repræsentantskabet i Nationalbanken Empty Repræsentantskabet i Nationalbanken

Indlæg af Thomas Tirs Dec 10, 2013 9:10 pm

Nyvalg

direktør i Danmarks Rederiforening Anne Hedensted Steffensen som medlem af repræsentantskabet for perioden fra 10. december 2013 til 31. marts 2018. Anne Hedensted Steffensen afløser Peter Bjerregaard.
Den er naturlig nok, for det er Rederiforeningens (dvs. APM) plads.

Repræsentantskabet har valgt adm. direktør i A. Enggaard A/S Lars Asger Enggaard som medlem af repræsentantskabet for perioden fra 10. december 2013 til 31. marts 2017.  Asger Enggaard afløser Halldór Páll Ragnarsson.
Den er sådan set også logisk nok, for den fyrede direktør i Pihl & Søn skal afløses af en anden entreprenør. A. Enggaard A/S har så ikke så meget med broer at gøre - til gengæld nok heller ikke så meget med platugleprojekter.

Man sætter repræsentantskabet på plads til infrastrukturinvesteringerne.

Tilsyneladende går den tyske koalitionsregering på plads. Investeringerne i Nordtyskland foresvæver det mig er ét af de punkter, hvor Merkel har givet sig (det er områder, hvor CDU ikke står stærkt. Vi skal nok også hæfte os ved PFA beslutningen om 10 mia. i eksportfinansiering. Det passer nok nogenlunde med, hvad den renovering kommer til at koste.

Det bliver nok som jeg siger! Ikke fordi, jeg siger det; men fordi jeg ser det.

Altså: Merkel går ikke med til at udvande Bundesanleihen, hvorfor de regionale investeringer ikke kan komme med. At man så også vil komme i problemer med stående lån over 10 års løbetid, det er i denne sammenhæng en biting.
Løsningen er så, at de danske pensionskasser går ind og finansierer - mod en lejeafgift el. lign. for jernbanestrækningen med højspænding.
Det gør så også, man kommer uden om problemstillingen om det projekt er et Bundesanliggende eller et regionalt anliggende (strømforsyning er regionalt ejet, Bundesbahn er - som navnet antyder - forbundsmæssig).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum