Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

ATP truet på livet?

5 deltagere

Go down

ATP truet på livet? Empty ATP truet på livet?

Indlæg af Thomas Lør Nov 23, 2013 4:12 pm

Jeg tvivler

Det er det sædvanlige: Når man selv har terminal cancer, så sætter man det rygte i omløb, at sidemanden måske har snue. Og i øvrigt er skyld i al sygdom.

Udhules af inflationen. Hvilken inflation?

Nej sandheden er nok nærmere den, at bankernes - og pensionskassernes - ordninger. Vil ophøre! Bankernes vil blive beskattet væk, pensionskassernes ligeså - ja det af det, som de ikke selv formår at bortøde.

Nej, ATP har vist sig lidt for praktisk at have. Et sted skal de sørgelige rester af pensionerne indbetales.

En mere relevant udlægning er nok, at bankernes og pensionskassernes tid er forbi.
Nu kommer vi snart til årsregnskaberne, det bliver i sandhed sørgelig læsning - for dem, der gider.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af guldimund Lør Nov 23, 2013 4:27 pm

Problemet for de andre er, at ATP sådan set er den eneste der har gjort det den skulle : At være en pensionskasse. De andre er fedtet ind i finansielle instrumenter og kannibalisme.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Plyds Lør Nov 23, 2013 4:32 pm

guldimund skrev:Problemet for de andre er, at ATP sådan set er den eneste der har gjort det den skulle : At være en pensionskasse. De andre er fedtet ind i finansielle instrumenter og kannibalisme.
YEPS - og skulle man noget, så var det ikke at nedlægge ATP, men at tillade dem at tilbyde alm. mennesker en alm pension i fri konkurrence med alle de andre.
Jeg ved godt, hvem jeg så ville vælge: ATP!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af guldimund Lør Nov 23, 2013 4:52 pm

Bank og pensionsvæsnet over hele kloden skulle egenlig sættes til at løse et tankeeksperiment : Hvis der ikke fandtes en national central bank, hvor ville vi så være henne i dag ?.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Gæst Lør Nov 23, 2013 5:24 pm

Plyds skrev:
guldimund skrev:Problemet for de andre er, at ATP sådan set er den eneste der har gjort det den skulle : At være en pensionskasse. De andre er fedtet ind i finansielle instrumenter og kannibalisme.
YEPS - og skulle man noget, så var det ikke at nedlægge ATP, men at tillade dem at tilbyde alm. mennesker en alm pension i fri konkurrence med alle de andre.
Jeg ved godt, hvem jeg så ville vælge: ATP!
Jeg må tilslutte mig.

En pensionskasse som bare skal forvaltes passivt, langsigtet og fornuftigt - ikke skabe penge til ens arbejdsgiver (jo de får skam også en slags returkommision) og grådige aktionærer.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Gæst Lør Nov 23, 2013 5:24 pm

BamsesFar skrev:
Plyds skrev:
guldimund skrev:Problemet for de andre er, at ATP sådan set er den eneste der har gjort det den skulle : At være en pensionskasse. De andre er fedtet ind i finansielle instrumenter og kannibalisme.
YEPS - og skulle man noget, så var det ikke at nedlægge ATP, men at tillade dem at tilbyde alm. mennesker en alm pension i fri konkurrence med alle de andre.
Jeg ved godt, hvem jeg så ville vælge: ATP!
Jeg må tilslutte mig.

En pensionskasse som bare skal forvaltes passivt, langsigtet og fornuftigt - ikke skabe penge til ens arbejdsgiver (jo de får skam også en slags returkommision) og grådige ansatte / aktionærer.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Thomas Lør Nov 23, 2013 5:39 pm

BamsesFar skrev:
Plyds skrev:
guldimund skrev:Problemet for de andre er, at ATP sådan set er den eneste der har gjort det den skulle : At være en pensionskasse. De andre er fedtet ind i finansielle instrumenter og kannibalisme.
YEPS - og skulle man noget, så var det ikke at nedlægge ATP, men at tillade dem at tilbyde alm. mennesker en alm pension i fri konkurrence med alle de andre.
Jeg ved godt, hvem jeg så ville vælge: ATP!
Jeg må tilslutte mig.

En pensionskasse som bare skal forvaltes passivt, langsigtet og fornuftigt - ikke skabe penge til ens arbejdsgiver (jo de får skam også en slags returkommision) og grådige aktionærer.

/BF
Nu har ATP aldrig været andet end det, det giver sig ud for at være: Et supplement til folkepensionen.
ATP har aldrig lovet et bestemt udbytte; men at forvalte pensionisternes penge bedst muligt iht. til evner og muligheder.

Læg mærke til ATP's forsvar for den fast forrentede realkreditannuitet. Uanset, hvad der sker, så vil den annuitet blive likvid med de årlige afdrag.

Nej, man har fået fat i en lettere forvirret noksagt på en obskur bogholderiskole, fordi nu begynder sandheden at gå op for pensionskasserne - og ikke mindst bankerne, der anbringer de tilranede midler i eget flexlort: De er på vej op af trappen - og ser nu løkken digle......

Som ham, der spændes i den elektriske stol: "Satans! Hvor er fagforeningerne, når man har brug for en elektricitetsstrejke!"


Sidst rettet af Thomas Lør Nov 23, 2013 6:02 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af tommyjo Lør Nov 23, 2013 5:43 pm

Som ham der spændes i den elektriske stol: "Satans! Hvor er fagforeningerne, når man har brug for en elektricitetsstrejke!"Laughing Laughing Laughing 

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af guldimund Lør Nov 23, 2013 5:50 pm

Ja, men for dælen. Finansgenierne har åbenbart ikke opdaget hvor vores og specielt deres nationalbankdirektør kommer fra.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Thomas Lør Nov 23, 2013 6:01 pm

guldimund skrev:Ja, men for dælen. Finansgenierne har åbenbart ikke opdaget hvor vores og specielt deres nationalbankdirektør kommer fra.
Johhhh...... Det er lige dét, der er problemet!

Sagen er den, at, hvis jeg ellers læser planen rigtigt, så skal ATP bruges til at opsuge resterne af arbejdsmarkedspensionerne, når øksen falder.

Når en pensionskasse opløses fordi den ikke på nogen mulig måde kan møde sine forpligtigelser, så skal de ynkelige rester af folks pensionsordninger et eller andet sted hen, når aktiverne på en eller anden måde er realiseret. Det bliver så ikke til bogført værdi i f.eks. pædagogernes pensionskasse; men til den værdi aktiverne nogenlunde reelt har - efter direktionen er sat i fængsel. Det kan praktisk proppes ind på deres konto i ATP.

Bankerne er lidt anderledes. Der skal pensionsopsparingen ud til beskatning - inden den bruges til afdrag på gæld. Hvad der bliver til overs derudover, det indsættes på en bankbog - uden rente naturligvis (så slipper man helt for det skattefis!).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Thomas Lør Nov 23, 2013 6:05 pm

tommyjo skrev:Som ham, der spændes i den elektriske stol: "Satans! Hvor er fagforeningerne, når man har brug for en elektricitetsstrejke!"Laughing Laughing Laughing 
Eller ham, der skal have den sidste sprøjte: "Forbandede uetiske medicinalfirmaer: Man kan ikke engang gang regne med, at deres kvaksalveri ikke virker!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af doctor Lør Nov 23, 2013 9:53 pm

ATP skal nedlægges. Er I overhovedet klar over, hvor meget tid vi arbejdsgivere bruger på at administrere de småbeløb og så den almindelige pension oveni. Folk må vælge - eller selv administrere indbetalinger.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Thomas Lør Nov 23, 2013 11:02 pm

doctor skrev:ATP skal nedlægges. Er I overhovedet klar over, hvor meget tid vi arbejdsgivere bruger på at administrere de småbeløb og så den almindelige pension oveni. Folk må vælge - eller selv administrere indbetalinger.
Ja, for små virksomheder er det et helvede - med mindre man får et lønbogføringsfirma til at håndtere det; men det er heller ikke gratis.

Nedlægning af ATP er nok ikke noget, der står på dagsordenen, trods små virksomheder og bankernes ønske. Alene det, at ATP leverer nogle rimelig pålidelige beskæftigelsestal taler imod.

Jeg forstår problemet; men tror ikke på nogen rigtig løsning.
Har Du snakket med revisor om en standard bogføringskladde for lønafregning?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af tommyjo Søn Nov 24, 2013 2:58 pm

[quote="Thomas"]
tommyjo skrev:Som ham, der spændes i den elektriske stol: "Satans! Hvor er fagforeningerne, når man har brug for en elektricitetsstrejke!"Laughing Laughing Laughing 
Eller ham, der skal have den sidste sprøjte: "Forbandede uetiske medicinalfirmaer: Man kan ikke engang gang regne med, at deres kvaksalveri ikke virker!"[/quote
Hehe ja placebo kan der jo også tjenes en skilling påTwisted Evil 

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

ATP truet på livet? Empty Sv: ATP truet på livet?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum