Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Med et urværks præcision

+3
guldimund
HenningK
SortKaffe
7 deltagere

Go down

Med et urværks præcision Empty Med et urværks præcision

Indlæg af SortKaffe Tors Okt 31, 2013 11:15 am

Er der gået koks i lønudbetalingerne igen:

http://epn.dk/teknologi2/computer/ECE6179391/datafejl-udloeser-loenkaos-fra-morgenstunden/

Lærer de bankfjolser da aldrig at styre deres likviditet ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af HenningK Tors Okt 31, 2013 11:50 am

Jeg forstår det VIRKELIGT ikke... I enhver anden branche, som kærer sig om sit omdømme, ville man prompte døgnbemande alle funktioner med såvel teknisk personale som folk fra forretningen med seriøse stjerner på skulderne. War-room, telefon-møder, taskforces, root cause analysis - the shizzle.

Man ville simpelthen ikke lade det her ske igen og igen og igen. Den slags negativ opmærksomhed og erodering af tillid smitter jo af som bare pokker.

Salvelsesfulde Dr. Phil fra talkshow'et af samme navn ville spørge: -"Hvad får du ud af at opføre dig på den her uhensigtsmæssige måde?"

Vi *ved* at der lå en (mere eller mindre reel?) trussel fra Danske Bank om at lukke Dankort-automaterne i 2008, og at det fik politikerne til at ryste alvorligt på hånden. En situation, som næppe er glemt hos ronkedorer i statsapperatet. Men de her månedlige remindere om at bankerne har en væsentlig rolle i samfundet...?

Selv de mest tykhovedede bankchefer må da efterhånden forstå at der ikke længere er goodwill på kontoen hos vælgerne - at i det politiske skydetelt betyder det at der er jagttid på bankerne hele året. Jeg forstår det ikke.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af guldimund Tors Okt 31, 2013 1:23 pm

Åh gud. Jeg glemte at opdatere min tråd. Skidt pyt, blot det bliver dokumenteret. Jeg reposter link på min tråd.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 2:06 pm

HenningK skrev:Jeg forstår det VIRKELIGT ikke... I enhver anden branche, som kærer sig om sit omdømme, ville man prompte døgnbemande alle funktioner med såvel teknisk personale som folk fra forretningen med seriøse stjerner på skulderne. War-room, telefon-møder, taskforces, root cause analysis - the shizzle.

Man ville simpelthen ikke lade det her ske igen og igen og igen. Den slags negativ opmærksomhed og erodering af tillid smitter jo af som bare pokker.

Salvelsesfulde Dr. Phil fra talkshow'et af samme navn ville spørge: -"Hvad får du ud af at opføre dig på den her uhensigtsmæssige måde?"

Vi *ved* at der lå en (mere eller mindre reel?) trussel fra Danske Bank om at lukke Dankort-automaterne i 2008, og at det fik politikerne til at ryste alvorligt på hånden. En situation, som næppe er glemt hos ronkedorer i statsapparatet. Men de her månedlige remindere om at bankerne har en væsentlig rolle i samfundet...?

Selv de mest tykhovedede bankchefer må da efterhånden forstå at der ikke længere er goodwill på kontoen hos vælgerne - at i det politiske skydetelt betyder det at der er jagttid på bankerne hele året. Jeg forstår det ikke.
Skid hul i vælgerne. Der er så bred enighed i Folketinget, så det er ikke dér problemet er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 2:08 pm

SortKaffe skrev:Er der gået koks i lønudbetalingerne igen:

http://epn.dk/teknologi2/computer/ECE6179391/datafejl-udloeser-loenkaos-fra-morgenstunden/

Lærer de bankfjolser da aldrig at styre deres likviditet ?
Det er godt svært, når man har tabt egenkapitalen adskillige gange - og alle har opdaget det. Det er jo det månedlige bankrun - folk ønsker faktisk at hæve penge.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af wh Tors Okt 31, 2013 2:34 pm

Nordea har tydeligvis også infiltreret Microsoft!!

http://epn.dk/teknologi2/branchen/ECE6179226/windows-81-sender-netbank-i-sort/

Razz 

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 2:55 pm

wh skrev:Nordea har tydeligvis også infiltreret Microsoft!!

http://epn.dk/teknologi2/branchen/ECE6179226/windows-81-sender-netbank-i-sort/

Razz 
Dit infame skadedyr!

Det er omvendt! Det er Danske Bank og muligvis Nordea, der aktivt hacker og saboterer.
Du var inde med det uforsvarlige "råd" at man skulle gå til den tidligere version af Java, for at I krybdyr kunne hacke folks netbank!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af wh Tors Okt 31, 2013 3:08 pm

Basketball 

Du er sgu seriøst syg i roen Thomas. Dine indlæg bliver mere og mere skingre. Der er ikke en kæft der læser det her site og dine ligegyldige indlæg. Hvis det ved mit "uforsvarlige råd" skulle kunne lade sig gøre at infiltrere 1 eller 2 tilfældige PC'ere ja så er det vist også maksimum.

Sig mig, hvem betaler egentlig for at du skriver herinde 24/7/365.25?? Du er jo på hele tiden menneske.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 3:21 pm

wh skrev:Basketball 

Du er sgu seriøst syg i roen Thomas. Dine indlæg bliver mere og mere skingre. Der er ikke en kæft der læser det her site og dine ligegyldige indlæg. Hvis det ved mit "uforsvarlige råd" skulle kunne lade sig gøre at infiltrere 1 eller 2 tilfældige PC'ere ja så er det vist også maksimum.

Sig mig, hvem betaler egentlig for at du skriver herinde 24/7/365.25?? Du er jo på hele tiden menneske.
Din diagnose tager jeg med den største sindsro. Hvad jeg laver? Det ønsker Du ikke at få at vide!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af wh Tors Okt 31, 2013 3:24 pm

Thomas skrev:Din diagnose tager jeg med den største sindsro. Hvad jeg laver? Det ønsker Du ikke at få at vide!
Du arbejder måske på et terrorangreb mod en eller flere banker? Måske lidt Breivik-inspireret bare mod finanssektoren?

Seriøst... det ville sgu ikke undre mig hvis du lavede sådan et nummer en dag. Du er komplet og aldeles bindegal. Der er ingen hjemme - lukket, slukket og tomt...

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Nærigfryns Tors Okt 31, 2013 3:36 pm

wh, det er ufatteligt lidt du bidrager med. Jeg undres over hvad dit ærinde her er?
Når Thomas i din vurdering er en småskør nobody hvorfor i hede hule helvede bruger du så meget tid på at svine ham herinde?

Jeg tager Thomas udskejelser i stiv arm fordi han lejlighedsvis bidrager med vinkler jeg ikke kan få i dagspressen.
Du derimod bidrager ikke med en skid, du er bare fucking belastende!
Bidrag eller skrid ad helvede til!

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af guldimund Tors Okt 31, 2013 3:55 pm

Tralleri trallera trolleri ( Don't feed the troll )
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 4:00 pm

Nærigfryns skrev:wh, det er ufatteligt lidt du bidrager med. Jeg undres over hvad dit ærinde her er?
Når Thomas i din vurdering er en småskør nobody hvorfor i hede hule helvede bruger du så meget tid på at svine ham herinde?

Jeg tager Thomas udskejelser i stiv arm, fordi han lejlighedsvis bidrager med vinkler jeg ikke kan få i dagspressen.
Du derimod bidrager ikke med en skid, du er bare fucking belastende!
Bidrag eller skrid ad helvede til!
Fint! Du er ved at lære det: Det med at tale pænt til bankfolk er der aldrig kommet noget godt ud af! Om ikke andet så vil passende grovheder evt. kunne udvirke, at PET og NSA læser med! Det vil dog på et eller andet plan være et publikum.

Jamen jeg er ikke andet end en småskør "nobody" - hvis man ellers tror på det. Men ja, spørgsmålet er, hvorfor han gør det.
At han gerne optræder op til og under større ubehageligheder i Danske Bank er så en indikator; men den er faktisk værdiløs, fordi der ikke er nogen gode nyheder fra Danske Bank.
Dette forum er så begrænset i omfang og ambitionsniveau, at jeg har svært ved at se fornuft i at Danske Bank bruger tid på det - men igen er Danske Banks kunde- og offentlighedspolitik rimeligt forvirrende: Det er meget vanskeligt overhovedet at finde en egentlig rationel hensigt bag det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af tommyjo Tors Okt 31, 2013 4:04 pm

Nærigfryns skrev:wh, det er ufatteligt lidt du bidrager med. Jeg undres over hvad dit ærinde her er?
Når Thomas i din vurdering er en småskør nobody hvorfor i hede hule helvede bruger du så meget tid på at svine ham herinde?

Jeg tager Thomas udskejelser i stiv arm fordi han lejlighedsvis bidrager med vinkler jeg ikke kan få i dagspressen.
Du derimod bidrager ikke med en skid, du er bare fucking belastende!
Bidrag eller skrid ad helvede til!
Jeg er fuldkommen enig, jeg har sagt det samme til ham, han har lovet ikke at komme igen et så enkelt løfte kunne han ikke holde, men ja Thomas drager ham åbenbart, man undres

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty En god pointe

Indlæg af SortKaffe Tors Okt 31, 2013 4:30 pm

guldimund skrev:Tralleri trallera trolleri ( Don't feed the troll )
Netop.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 4:35 pm

tommyjo skrev:
Nærigfryns skrev:wh, det er ufatteligt lidt du bidrager med. Jeg undres over hvad dit ærinde her er?
Når Thomas i din vurdering er en småskør nobody hvorfor i hede hule helvede bruger du så meget tid på at svine ham herinde?

Jeg tager Thomas udskejelser i stiv arm fordi han lejlighedsvis bidrager med vinkler jeg ikke kan få i dagspressen.
Du derimod bidrager ikke med en skid, du er bare fucking belastende!
Bidrag eller skrid ad helvede til!
Jeg er fuldkommen enig, jeg har sagt det samme til ham, han har lovet ikke at komme igen et så enkelt løfte kunne han ikke holde,  men ja Thomas drager ham åbenbart, man undres
Ja, det undrer også mig.

Måske fordi jeg lejlighedsvis får sat fingeren i øjet - eller noget andet ulækkert.

Udlån Danske Bank.

Udlån og indlån i UDLANDET er voksende. Lad så NIB være: Det er erkendt problem; men vi taler om beløb i størrelsesordnen 500 mia. DKK. Det vokser faktisk i udlandet og er større end i Danmark. Så andre steder i Norden må man være alvorligt syg. Det er nok dér, der er alvorlige problemer.

Tænk hvis flexlort blev erklæret uegnet som værende likvide. Igen lad så Finanstilsynet sove videre; men Rikbanken og den Norske Bankinspektion f.eks.kunne tænkes at anlægge andre betragtninger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 4:39 pm

SortKaffe skrev:
guldimund skrev:Tralleri trallera trolleri ( Don't feed the troll )
Netop.
Njaahh....

Som Du selv har påpeget, så var det "råd" wh kom med af usædvanlig dårlig kvalitet. Det kunne være at andre havde en anden holdning - ikke til rådet; men den, der ligger bag det.
Det karakteristiske for Danske Banks klakører er, at de har det med at sige noget dumt - ja, ikke for os andre - men for Banken. Det med at Mavse citerede fra intranettet - ikke smart!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Med et urværks præcision Empty Sv: Med et urværks præcision

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum