Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Problemer med Dreamliner.

2 deltagere

Go down

Problemer med Dreamliner. Empty Problemer med Dreamliner.

Indlæg af Thomas Søn Okt 13, 2013 12:41 am

Intet usædvanligt i problemer med ibrugtagning af ny teknologi!

Der er en grund til, at fly (specielt transportfly) produceres - med mindre ændringer - i 30-50 år. Så længe går der faktisk inden teknologiske fremskridt berettiger til at starte med et blankt stykke papir.

C-130 Hercules er ganske tilsvarende i sit basale koncept 50 år gammel - alt er skiftet i tidens løb - undtagen det basale.
Det er sådan, at militære køretøjer er blevet konstrueret efter om de kan passe ind i en Hercules.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Problemer med Dreamliner. Empty Sv: Problemer med Dreamliner.

Indlæg af Schopenhauer Søn Okt 13, 2013 1:24 pm

Mon ikke problemet er at en stor del af den påtænkte "bulk load" til sådan en svend, rent faktisk er konstrueret så passer bedre i en Hercules? jeg mener... hvis man nu går i detaljen ifht hvad problemet egentlig handler om (og tygger lidt på det) Et tilfælde? DET TROR JEG IKKE! Suspect 
Schopenhauer
Schopenhauer

Antal indlæg : 49
Join date : 29/07/11

Tilbage til toppen Go down

Problemer med Dreamliner. Empty Sv: Problemer med Dreamliner.

Indlæg af Thomas Søn Okt 13, 2013 1:37 pm

Schopenhauer skrev:Mon ikke problemet er at en stor del af den påtænkte "bulk load" til sådan en svend, rent faktisk er konstrueret så passer bedre i en Hercules? jeg mener... hvis man nu går i detaljen ifht hvad problemet egentlig handler om (og tygger lidt på det) Et tilfælde? DET TROR JEG IKKE! Suspect 
Nu ved jeg ikke helt, hvad Du mener.....
Men man havde samme fænomen med AMRAAM, der skulle passe i ophæng til Sparrow.

Men min pointe er, at introduktionsproblemer er slet ikke usædvanlige, hvilket giver konstruktioner lavet i store serier til masseproduktion en fordel, fordi efterhånden som fejlene opdages, så bliver de rettet. Dvs. efter en 5-10 år så er man ved at være godt kørende.
Problemet for Boeing har været, at deres gamle konstruktioner faktisk var ret gode og manglende ydelse har kunnet kompenseres for med lavere pris.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Problemer med Dreamliner. Empty Sv: Problemer med Dreamliner.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum