Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Chefer laver forretninger på golfbanen.

4 deltagere

Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 01, 2013 2:23 pm

Ja, da!

Et eller andet skal jo begrunde den tåbelige aktivitet!
Tænk sig: Slå til en kugle med en pind - hvorefter man skal finde kuglen i berberisbuskadset, for at slå den endnu længere væk, så man med garanti ikke kan finde den igen. Endelig skal man finde et hul at proppe den i.
Ikke nok med det; men man gentage idiotien atten - gentager atten - gange inden man kan få udleveret medlemskortet til det Konservative Folkeparti - og endelig - endelig! - drikke sig en golfkølle i øret.

Det værste er, at man skal se ud som om, man kan lide det!

Der er kun én ting, der er mere tåbelig: Ridning!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af Tigerdyret Tirs Okt 01, 2013 3:42 pm

Thomas skrev:Ja, da!

Et eller andet skal jo begrunde den tåbelige aktivitet!
Tænk sig: Slå til en kugle med en pind - hvorefter man skal finde kuglen i berberisbuskadset, for at slå den endnu længere væk, så man med garanti ikke kan finde den igen. Endelig skal man finde et hul at proppe den i.
Ikke nok med det; men man gentage idiotien atten - gentager atten - gange inden man kan få udleveret medlemskortet til det Konservative Folkeparti - og endelig - endelig! - drikke sig en golfkølle i øret.

Det værste er, at man skal se ud som om, man kan lide det!

Der er kun én ting, der er mere tåbelig: Ridning!
Vi er tit enige om ting, Thomas, men DENNE gang er du gået over stregen! Smile
Golf er en herlig sport og for at det ikke skal være løgn, så har jeg også gået til ridning (endda på Christania fordi min far synes jeg skulle opleve en verden udenfor Hellerup), haha Very Happy

/TD

Tigerdyret

Antal indlæg : 52
Join date : 04/02/13

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 01, 2013 4:50 pm

Tigerdyret skrev:
Thomas skrev:Ja, da!

Et eller andet skal jo begrunde den tåbelige aktivitet!
Tænk sig: Slå til en kugle med en pind - hvorefter man skal finde kuglen i berberisbuskadset, for at slå den endnu længere væk, så man med garanti ikke kan finde den igen. Endelig skal man finde et hul at proppe den i.
Ikke nok med det; men man gentage idiotien atten - gentager atten - gange inden man kan få udleveret medlemskortet til det Konservative Folkeparti - og endelig - endelig! - drikke sig en golfkølle i øret.

Det værste er, at man skal se ud som om, man kan lide det!

Der er kun én ting, der er mere tåbelig: Ridning!
Vi er tit enige om ting, Thomas, men DENNE gang er du gået over stregen! Smile
Golf er en herlig sport og for at det ikke skal være løgn, så har jeg også gået til ridning (endda på Christania fordi min far synes jeg skulle opleve en verden udenfor Hellerup), haha Very Happy

/TD
Spillet golf til hest? Og så på Christiania??

Spille polo med kriminelle?
Jeg troede ellers de morede sig med at skyde vildt omkring sig fra stjålne biler i beboelseskvarterer......
Det vildeste jeg har kunnet bringe det til er at spille "Svensker" på et værtshus:
Man sætter sig ved vinduet og beder værten smide en passende beruset svensker ud i trafikken - der er dobbelt point, hvis din svensker bliver splattet af en bus.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af doctor Ons Okt 02, 2013 3:51 pm

Jeg red 1 time dagligt i skoven hele min barndom sammen med min far. Der lærte jeg taktik på højeste plan - jeg vidste det bare ikke. Han var officer og havde lært ridning i militæret -. Han havde altid instinktivt øjnene placeret langt forude, og lagde planer for ruten. Ingen turde ride med os, fordi vi red uden for stierne, sprang grøfter og fældede træer. (Det måtte man dengang). Min taktik gik så ud på, at finde ud af at komme uden om forhindringerne og alligevel følge med. Det talte vi aldrig om, for det var jo egentlig ikke særligt modigt. Men han fandt altid forhindringer jeg kunne vælge at springe eller ride uden om. Og så bare videre. Vi fik da også altid lige vendt verdenssituationen, som mest udgik fra det nære i min dagligdag. Jo jeg lærte meget. Rigtig meget.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af Thomas Ons Okt 02, 2013 5:24 pm

doctor skrev:Jeg red 1 time dagligt i skoven hele min barndom sammen med min far. Der lærte jeg taktik på højeste plan - jeg vidste det bare ikke. Han var officer og havde lært ridning i militæret -. Han havde altid instinktivt øjnene placeret langt forude, og lagde planer for ruten. Ingen turde ride med os, fordi vi red uden for stierne, sprang grøfter og fældede træer. (Det måtte man dengang). Min taktik gik så ud på, at finde ud af at komme uden om forhindringerne og alligevel følge med.  Det talte vi aldrig om, for det var jo egentlig ikke særligt modigt. Men han fandt altid forhindringer jeg kunne vælge at springe eller ride uden om. Og så bare videre. Vi fik da også altid lige vendt verdenssituationen, som mest udgik fra det nære i min dagligdag. Jo jeg lærte meget. Rigtig meget.
Min far og jeg var mere magelige: Vi ordnede sådan noget over en kop kakao med et stykke borgmesterstang, som Magasins bager ikke havde kommet sukat i - en af min fars aversioner, han kunne ikke døje sukat.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af Tigerdyret Ons Okt 02, 2013 10:08 pm

Thomas skrev:
doctor skrev:Jeg red 1 time dagligt i skoven hele min barndom sammen med min far. Der lærte jeg taktik på højeste plan - jeg vidste det bare ikke. Han var officer og havde lært ridning i militæret -. Han havde altid instinktivt øjnene placeret langt forude, og lagde planer for ruten. Ingen turde ride med os, fordi vi red uden for stierne, sprang grøfter og fældede træer. (Det måtte man dengang). Min taktik gik så ud på, at finde ud af at komme uden om forhindringerne og alligevel følge med.  Det talte vi aldrig om, for det var jo egentlig ikke særligt modigt. Men han fandt altid forhindringer jeg kunne vælge at springe eller ride uden om. Og så bare videre. Vi fik da også altid lige vendt verdenssituationen, som mest udgik fra det nære i min dagligdag. Jo jeg lærte meget. Rigtig meget.
Min far og jeg var mere magelige: Vi ordnede sådan noget over en kop kakao med et stykke borgmesterstang, som Magasins bager ikke havde kommet sukat i - en af min fars aversioner, han kunne ikke døje sukat.
Din far virker som en meget fornuftig person thi sukat (og kommen!) er ækel spise!

/TD

Tigerdyret

Antal indlæg : 52
Join date : 04/02/13

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af klogeaage 35 Ons Okt 02, 2013 10:22 pm

Tigerdyret skrev:
Thomas skrev:
doctor skrev:Jeg red 1 time dagligt i skoven hele min barndom sammen med min far. Der lærte jeg taktik på højeste plan - jeg vidste det bare ikke. Han var officer og havde lært ridning i militæret -. Han havde altid instinktivt øjnene placeret langt forude, og lagde planer for ruten. Ingen turde ride med os, fordi vi red uden for stierne, sprang grøfter og fældede træer. (Det måtte man dengang). Min taktik gik så ud på, at finde ud af at komme uden om forhindringerne og alligevel følge med.  Det talte vi aldrig om, for det var jo egentlig ikke særligt modigt. Men han fandt altid forhindringer jeg kunne vælge at springe eller ride uden om. Og så bare videre. Vi fik da også altid lige vendt verdenssituationen, som mest udgik fra det nære i min dagligdag. Jo jeg lærte meget. Rigtig meget.
Min far og jeg var mere magelige: Vi ordnede sådan noget over en kop kakao med et stykke borgmesterstang, som Magasins bager ikke havde kommet sukat i - en af min fars aversioner, han kunne ikke døje sukat.
Din far virker som en meget fornuftig person thi sukat (og kommen!) er ækel spise!

/TD
Ja føj for helvede ,sukat må sidestildes som op til hver den første i måneden bankmøglerinfo(ø)de Bræk    Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af Thomas Ons Okt 02, 2013 11:49 pm

klogeaage 35 skrev:
Tigerdyret skrev:
Thomas skrev:
doctor skrev:Jeg red 1 time dagligt i skoven hele min barndom sammen med min far. Der lærte jeg taktik på højeste plan - jeg vidste det bare ikke. Han var officer og havde lært ridning i militæret -. Han havde altid instinktivt øjnene placeret langt forude, og lagde planer for ruten. Ingen turde ride med os, fordi vi red uden for stierne, sprang grøfter og fældede træer. (Det måtte man dengang). Min taktik gik så ud på, at finde ud af at komme uden om forhindringerne og alligevel følge med.  Det talte vi aldrig om, for det var jo egentlig ikke særligt modigt. Men han fandt altid forhindringer jeg kunne vælge at springe eller ride uden om. Og så bare videre. Vi fik da også altid lige vendt verdenssituationen, som mest udgik fra det nære i min dagligdag. Jo jeg lærte meget. Rigtig meget.
Min far og jeg var mere magelige: Vi ordnede sådan noget over en kop kakao med et stykke borgmesterstang, som Magasins bager ikke havde kommet sukat i - en af min fars aversioner, han kunne ikke døje sukat.
Din far virker som en meget fornuftig person thi sukat (og kommen!) er ækel spise!

/TD
Ja føj for helvede ,sukat må sidestildes som op til hver den første i måneden bankmøglerinfo(ø)de Bræk    Razz
Bare rolig: Det er ikke arveligt!
Lige som de fleste andre citrusfrugter, så er der visse sammenhænge de er udmærkede i - har dog svært ved at forestille mig nogen, hvor det er afgørende.

Nu er der bare det ved det, at der er ikke nogen børn i dag, som har smagt en banan - ikke som den smagte dengang jeg var barn (om der er sket en modning er stadig tvivlsomt - ja, af mig - ikke bananer). Bananer er nemlig golde, så derfor er de genetisk ens - og den forrige type bananer gik under for en sygdom. Gammeldags banan kan smages i bananbolsjer med kunstig aroma.

Kommen er jeg en stor ynder af i ost og navnlig i kålretter. Kål har nemlig forholdsvis meget af de aminosyrer med svovl i (er krydsspænd i proteinerne). Kommen fælder svovl, så tarmluften ikke får helt så penetrant en odeur.

Jeg har planer om at dyrke spidskål med overskud af selen (erstatter ret nemt svovl rent kemisk) og få det serveret til Dansk Folkpartis årsmøde stuvet sammen med sprængt oksebryst - uden kommen. Lugter svovl fælt, så skal jeg lige love for, at selen er ubeskrivelig påtrængende. Nu er det spirituelle niveau i Dansk Folkeparti jo sådan, at når det går højt, morer man sig gevaldigt over pruttevittigheder. Ingen grund til, at Tullemanden skal se så kedelig ud!

Efter det eksperiment, så kunne jeg tænke mig noget tilsvarende ved Danske Banks bestyrelsesmøder - dog med tellur!
Tellur udgør en af de få naturlige guldforbindelser. I denne sammenhæng er det imidlertid mest interessant, at overgår selen fantasien, så er tellur værre.
Det må ALDRIG igen siges, at penge lugter ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Chefer laver forretninger på golfbanen. Empty Sv: Chefer laver forretninger på golfbanen.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum