Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

USA - Iran

Go down

USA - Iran Empty USA - Iran

Indlæg af Thomas Lør Sep 21, 2013 9:42 pm

Det skal nok blive til noget.

D'herrer med håndklæde på hovedet er da blevet rigtig godt gammeldags angst.

Det bliver lidt svært for Iran at holde borgerkrigen på den "rigtige" side af grænsen. Når så Assad bruger kemiske våben mod sin egen befolkning, så ved man også, han vil bruge dem mod Iran - desuden vil han være pisseligeglad med et evt. atomangreb som gengældelse.
Saddam Hussein brugte dem mod Iran i sin tid - decideret ubehageligt. Lad os sige det sådan, Iran er mere end almindeligt interesseret i at de kemiske våben bliver taget fra Assad.

Nu ser man så, at russerne ikke gider støtte Assad - nok ikke så meget fordi, der bliver slagtet den løse million i Syrien; men fordi USA bare kan sænke olieprisen, så er Rusland ruineret. Det er Iran forresten også - mere end én gang, for Kina og Indien er ikke længere så forfærdelig interesseret i at smugle olie til rabatpris - de skal aldrig bruge så meget mere olie - nogensinde.

At begynde at blive ubehagelig? I den disciplin kan USA lære alle en smule. Der har været en del tilfælde at nogen fik noget hårdt i det før omtalte håndklæde på hovedet. Iransk luftforsvar? hihihi.....
USA smide bomber? Hvorfor dog det? Smidt fra den højde, så er 1/4 ton cement nok til at få overhidsigbollahen til at standse kortvarigt op i sine eder og forbandelser. Jeg venter bare på, at amerikanerne laver sådan en dims - af is. Hvor er beviset? Som imamen indigneret sagde: Hva'??? Hvorfor er der KUN med vanille?

Når Obama siger til Putin: Skrub af, jeg gider da ikke høre på sådan en narrerøv!
Så kunne man godt i Teheran få det indtryk at USA måske ikke vil græde særlig meget, når iranerne hænger håndklædehoveder ud fra altanerne.

Jeg tror rent faktisk, at USA har styr på det Iranske våbenprogram. Den sidste iranske "jager" lignede ikke noget, der ville passere kvalitetskontrollen hos LEGO. Jeg tror så heller ikke Iran kan håndtere Pu.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum