Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

DF forbi S

Go down

DF forbi S Empty DF forbi S

Indlæg af Thomas Lør Sep 21, 2013 2:56 am

Ja, så.......

Men jeg holder fast i, at vi fik 12,3 pct. ved senetse valg, og det er den styrke, vi har i politik,« siger Thulesen Dahl.

Han har tidligere fortalt om en meningsmåling fra 2009, som han bærer i inderlommen, hvor SF stod til flere stemmer end Venstre.

»To år efter var SF’s succes helt væk. Vi er lige så langt fra et valg nu, som SF var dengang. Og jeg kan godt love, at jeg har den måling fra 2009 med mig hele weekenden, hvis jeg skulle møde en partifælle, der tror, at 20,2 pct. kan veksles til et valgresultat,« siger Kristian Thulesen Dahl.
Husk Tullemanden sider i Nationalbankens bestyrelse, det er der ikke nogen fra Venstre eller Konservative, der gør (de sidder kun i repræsentantskabet).

Derfor véd han noget, som hverken Venstre eller Konservative ved. Eller de ved (aner) det måske nok; men de kan - med vilje - ikke bruge det.

Læg mærke til det undvigende svar. skrev:Her fremhæver Lars Løkke Rasmussen, at han forsøgte at konsolidere økonomien og holde lønudviklingen på det offentlige arbejdsmarked i ro, mens oppositionen og Dansk Folkeparti trak den anden vej.

- Der er ingen tvivl om, at hvis der havde være større lydhørhed over for det, der knytter sig til min person, i den tid hvor jeg var finansminister, så ville vi have været endnu bedre rustet.
Han véd noget, han ikke véd.

Der er ikke en sjæl der har talt om gældsafviklingen! Altså snakker man om den, så man ikke kommer til at sige noget om bankerne.

SIFI-lovgivningen kommer igennem på S,R,SF,Enh. + DF, hvorfor den ikke kan væltes efter et valg - uanset hvad resultatet bliver. En Venstre regering, skal have støtte af enten S eller DF. Ingen af disse kan gå med til andet end at skærpe SIFI lovgivningen: Lars Løkke kan så slå ud med armene og - ja, desværre - de har flertal.
Danske Banks klakører kan så true, alt det, de vil med at ødelægge Lars Løkke; men så taler vi landsforræderi - et folketingmedlem er alene bundet af sin samvittighed. Så taler vi lige pludselig ikke den småkriminalitet som bedrageri, svindel og falsk, som vi nok ved er Danske Banks fundament - det kan man lukke øjnene for. Så det skal Danske Bank nok lade være med. Et vildt gæt: Jeg tror, det var derfor Kolding røg ud med sådan en kurve, at han bliver hængende i flagstangen - altid.

Det andet er, at det er ikke helt klart i Rangvid rapporten, hvilke metoder Danske Bank har brugt i 2009/10 - den tid Løkke ikke snakker banker om. Lars Løkke bliver IKKE statsminister efter næste valg! Det mest sandsynlige er en S R mindretalsregering.
DF kan IKKE støtte en borgerlig regering, der vil medføre et forligsbrud med Socialdemokratiet. Dansk Folkeparti kan IKKE holde til, ikke at stemme for SIFI loven i strengeste udgave!
Det Venstre kan opnå er, at loven IKKE bliver strammere end der er lagt op til. Venstre har opnået det bedst mulige resultat for Danske Bank - den parlamentariske situation taget i betragtning.
Rohde spiller helt klart med ved at mumle: strammere regler, ikke strengt nødvendig i øjeblikket og hen ad vejen, op af stolper ned ad vægge.....
SF kan kræve dødsstraffen genindført for bankfolk, får det ikke trods tænders gnidsel - Enhedslisten kan ikke støtte, for så taber landsledelsen hovedet.

I grove træk; men formentlig ikke i detaljer er det positionen efter min vurdering.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum