Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

[Censur]

4 deltagere

Go down

[Censur] Empty [Censur]

Indlæg af [Censur] Tors Sep 01, 2011 3:18 am

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 2:55 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Shintai Tors Sep 01, 2011 3:30 am

Man ønsker jo bare at lukke et hul i lovgivningen. Og det må åbenbart være (mis)brugt godt, når man kommer med sådan en artikel.

Vi snakker jo 8333kr om måneden til pension før man rammer loftet.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af dkguy66 Tors Sep 01, 2011 9:04 am

Et loft er på ingen måde et problem for 99,999999 % af befolkningen.

Tværtimod burde man begynde at se på modregninger i de offentlige pensioner i forhold til en høj årlig pensionsudbetaling.

Nu var de radikale jo ude med at afskaffe div fordele for pensionister. Det var dog en tåbelig måde at justere på sagen, at fjerne rabatter og nedslag for alle pensionister, blot fordi nogle har ekstrem høje private pensioner. Den ufaglærte med en latterlig lille privat pension, hvis nogen, straffes jo uforholdsmæssigt, i forhold til personen med 5 mio i en ratepension, eller livrente.

Skal man gøre noget ved de store pensionsformuer, bør man begynde at modregne folkepensionens grundbeløb i private pensionsudbetalinger. Vi skal ikke glemme, at de store pensionsopsparinger er skabt på topskattefradrag. Grundbeløbet udgør ca 66.000 kr, hvilket vil sige at man kan få årlige pensionsudbetalinger på 323.000 før topskatten træder i kraft. Hvilket jo også er derfor man indførte pensionsskatten på de 6 % ekstra.

Endvidere skal man modtage mere end 286.000 i egen pension før pensionstillægget helt forsvinder.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Sune Tors Sep 01, 2011 2:05 pm

dkguy66 skrev:Et loft er på ingen måde et problem for 99,999999 % af befolkningen.
Hvis det er sandt, så kan det vel heller ikke være det store i loftet, så hvorfor pokker indføre det?

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Shintai Tors Sep 01, 2011 2:10 pm

Sune skrev:Hvis det er sandt, så kan det vel heller ikke være det store i loftet, så hvorfor pokker indføre det?

Fordi det er et skattehul der misbruges.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Sune Tors Sep 01, 2011 2:36 pm

Shintai skrev:Fordi det er et skattehul der misbruges.

Jeg har en firmapension på 20%, og vil komme til at ramme loftet, forklar mig lige hvordan jeg misbruger noget skattehul.

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Shintai Tors Sep 01, 2011 3:21 pm

Sune skrev:Jeg har en firmapension på 20%, og vil komme til at ramme loftet, forklar mig lige hvordan jeg misbruger noget skattehul.

Dvs du tjener over 41666kr.

Hvorfor skal det ikke også gælde ratepensioner f.eks.?

Og selv Nykredit og Børsen holder sig jo ikke tilbage med at kalde det hvad det er:

http://borsen.dk/nyheder/privatoekonomi/artikel/1/167223/nykredit_finder_skattehul_i_pensionsloft.html

Man har jo i dag mulighed for at kanalisere uanede mængder penge over i en livsrente med fradrag for det hele.
Potentielt set kan man vel også misbruge de fradrag til dobbeltfradrag. Hvis man er lidt kreativ med de muligheder der er for fradrag andre steder.

I virkeligheden burde der slet ikke være fradrag for noget.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Sune Tors Sep 01, 2011 4:14 pm

Ja, man har mulighed for at købe sig livrenter så man ikke belaster samfundet når man bliver gammel, men kan fortsætte med at være skatteyder og forbruger. Er det så slemt?

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Shintai Tors Sep 01, 2011 4:21 pm

Sune skrev:Ja, man har mulighed for at købe sig livrenter så man ikke belaster samfundet når man bliver gammel, men kan fortsætte med at være skatteyder og forbruger. Er det så slemt?

Der er jo både folkepension, boligstøtte osv selvom du har livsrente pension.

Så dit postulat giver jo ikke meget mening. Livrenten sikre faktisk lige tværtimod at ekstra offentlig støtte er muligt som pensionist.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Sune Tors Sep 01, 2011 4:49 pm

Den eneste grund til at jeg har en livrente er de tåbelige regler der blev lavet i 2008.

I modsætningen til min forældres generation af pensionister vil jeg, qua min pensionsopsparing, have en indkomst som pensionist der gør at jeg bliver beskattet væsentligt mere end folkepensionens grundbeløb (med mindre Thomas får ret og det hele er forduftet den dag jeg går på pension).

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum