Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Pihl & Søn går konkurs

5 deltagere

Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Cirb Man Aug 26, 2013 5:04 pm

http://www.business.dk/ejendomme/pihl-soen-gaar-konkurs

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af SortKaffe Man Aug 26, 2013 5:30 pm

Ja, de beklager sørme jensme overfor kunder, medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere. men ikke et ord om at de også har ondt af deres bankforbindelser. Og det er nok dem der har det værst.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Gæst Man Aug 26, 2013 7:27 pm

Spørg bare Sass. Det nye sort er bankbashing. Det kunne være en god grund til at stemme på sosserne.

De dumme svin (altså bankerne), som absolut intet har lært eller villet lære siden 2007, får efterhånden som fortjent.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Diagnose SIFI ? ?

Indlæg af klogeaage 35 Man Aug 26, 2013 8:39 pm

SortKaffe skrev:Ja, de beklager sørme jensme overfor kunder, medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere. men ikke et ord om at de også har ondt af deres bankforbindelser. Og det er nok dem der har det værst.
Ganske Blank gav længe terminal pleje  


Koste hvad det koste skulle


uanset omkostninger


Det kunne kun ende med  : Selvmord


.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Thomas Man Aug 26, 2013 9:02 pm

klogeaage 35 skrev:
SortKaffe skrev:Ja, de beklager sørme jensme overfor kunder, medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere. men ikke et ord om at de også har ondt af deres bankforbindelser. Og det er nok dem der har det værst.
Ganske Blank gav længe terminal pleje  


Koste hvad det koste skulle


uanset omkostninger


Det kunne kun ende med  : Selvmord


.
Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg, der er sket noget andet!

Først og fremmest tror jeg ikke på, at Nordea ikke led tab i sin tid. Det er bare blevet gemt væk. For en bank er debitors bortgang og evt. død absolut ingen hindring for klassificering som prima udlån. Vi har allerede set hvordan det kom dryppende i forbindelse med at Danske Banks pengepolitiske udlån fik debitorerne omlagt til virksomhedsobligationer. Danske Bank havde dér lagt adskillige rablende nødlidende udlån som sikkerhed i Nationalbanken - til meget stort misnøje - i Nationalbanken altså.

Det, der så er sket i den forbindelse er, at Finanstilsynet er futtet rundt til alle, som man kunne forestille sig blandt småbankerne, der kunne have noget i klemme - og det har været mange, fordi underentreprenørerne er sikkert også pilrådne. En konkurs har naturligvis også kørt på underentreprenørernes kreditter.

Det man så har gjort er at få nedskrevet på disse engagementer - med den sommerstilhed, der har været: Ikke én inspektionsrapport af interesse det sidste halve år.
Dvs. man ret beset på forhånd har konsolideret tabene ved Finanstilsynets mellemkomst - det var det, jeg ville gøre i hvert fald.

Baggrunden for det er jo nok, at med de betydelige offentlige investeringer, der forestår, så har man ikke kunnet have de finansielle psykopater til at rende rundt i entreprenørbranchen - for fortjenester på offentlige projekter skal ingenlunde dække huller i gamle tab. Det skal være de rigtige priser, der skal bruges. Det var i hvert fald det, jeg ville gøre.

Man har jo gjort MERE end rigeligt for at hjælpe byggeriet fra Regering og Folketings side. Sigtet er formentlig, at entreprenørbranchen skal have nogle solide lunser af de kommende renoveringer og Femarn forbindelsen både her og i Nordtyskland (fordi de tyske entreprenører er ikke kommet ned i pris, hvis man ellers kan tillægge Merkels mellemfornøjede udtryk nogen vægt).

Dette sammenbrud er oppe på regeringsplan INDEN det er sket.

Der er et betydeligt sammenfald tidsmæssigt med fremsættelse af SIFI-love (der er nemlig adskillige andre love, der skal samle op, i høring også).

Samtidig skal vi undgå Danske Banks sædvanlige stunt med ikke at betale sine forpligtigelser ved månedsafslutningen.

Man kan også se, at det er Pihl & Søn, der selv indgiver konkursbegæringen. Man har lukket for enhver mulighed for en "bankløsning" - de er jo altid en forværring af katastroferne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Thomas Man Aug 26, 2013 9:59 pm

klogeaage 35 skrev:
SortKaffe skrev:Ja, de beklager sørme jensme overfor kunder, medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere. men ikke et ord om at de også har ondt af deres bankforbindelser. Og det er nok dem der har det værst.
Ganske Blank gav længe terminal pleje  


Koste hvad det koste skulle


uanset omkostninger


Det kunne kun ende med  : Selvmord


.
Ingen tvivl om at fagbevægelsen har været i tankerne hos statsministeren! Den virksomhed skal aldeles ikke overleve og fylde huller i bankerne med overpriser på f.eks. Femarn forbindelsen - hensigten er at vi skal have arbejdspladser til danskerne - at byggefagene så også skal ud i en seriøs holdningstilretning -  det er så den anden side.
Grønlandssagen viser med al tydelighed, at Pihl & Søn anser offentlige projekter for at være et tag-selv-bord: De tog fejl.
Det, der skal gøres færdig skal nok blive gjort færdig. Men bankerne slipper ikke for rigtig mange flade lussinger.

Mit gæt er at denne konkurs er rimelig velplanlagt og der skal nok komme en rekonstruktion, hvor 3/4 af nødderne smides ud.
Hvis Danske Bank troede, at man ville lave offentlige investeringer for at redde deres røv - så tog de fejl.

Konkursen er jo en måde at komme uden om bestemmelsen om at entreprenøren kan udbedre fejl og mangler - og bygherren ikke bare kan få en anden til at lave tingene færdige. Nu eksisterer entreprenøren ikke mere - lur mig om man ikke har indhentet tilbud på udbedring af skaderne for længe siden.

Rettelse og supplement

Jo det var godt set.
  • Regnskabet påvirkes kun med 30 mio i TRYG
  • De 0,7 mia., der er nedskrevet tæller således ikke med.
  • Øh... man har genforsikret... hvem mon den heldige taber er i det spil?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af SortKaffe Man Aug 26, 2013 10:29 pm

Øh... man har genforsikret... hvem mon den heldige taber er i det spil?

På det spørgsmål er jeg "ganske blank" Twisted Evil
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Kompliceret sag?

Indlæg af Thomas Man Aug 26, 2013 10:40 pm

Tjooo... hvis man ikke har forberedt sig.

De mange ufærdige byggeriprojekter gør den kommende konkursbehandling kompliceret, forudser en af de to kuratorer på Pihl-konkursen, advokat Henrik Steen Jensen fra advokatfirmaet Holst, Advokater.
Mon ikke man har forudset det - og er klar med afløseren?

Går i stå?Hvor længe?
Det betyder, at igangværende projekter, bl.a. store renoveringsprojekter såsom Nørreport Station i indre København, risikerer at gå i stå.

Det samme gælder bygningen af Cirkelbroen i København og Kanalbroerne.

I Aarhus rammer konkursbegæringen det storstilede byggeri på havnefronten, Navitas Park, og opførelsen af modevirksomheden Bestsellers kontorbyggeri.
Jeg mener: Det er jo ikke ligefrem en overraskelse.
Man har jo gennem længere tid rodet rundt med Øst- og Vestjysk Bank, som formentlig har en del i klemme.

Flere offentlige anlægsinvesteringer, men som vi ser, så skal bankene ikke glæde sig for tidligt. Der bliver ikke noget til deres nødlidende kunder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Thomas Man Aug 26, 2013 10:42 pm

SortKaffe skrev:Øh... man har genforsikret... hvem mon den heldige taber er i det spil?

På det spørgsmål er jeg "ganske blank" Twisted Evil
Osse mig! scratch 
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Som sagt, der skal investeres.

Indlæg af Thomas Man Aug 26, 2013 11:24 pm

Var det 3 mia. ekstra?

Dem, der IKKE skal have noget ud af det er Pihl & Søn + bankerne.

Selvfølgelig er konkursen planlagt
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Elendig risikostyring

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Aug 27, 2013 2:12 am

.

Det værst tænkelige scenario for en lang række store byggeprojekter, mere end 2.000 ansatte, hovedbankforbindelsen Danske Bank  og talrige underleverandører  


Thomas skrev:
SortKaffe skrev:Øh... man har genforsikret... hvem mon den heldige taber er i det spil?

På det spørgsmål er jeg "ganske blank" Twisted Evil
Osse mig! scratch 

Ganske Blank fremstår umiddelbart som den største enkelttaber. Ifølge bankaftalen fra april skulle yderligere 200 millioner kroner af de kortfristede lån konverteres til ansvarlig lånekapital, mens den resterende kortfristede låneramme blev øget med 200 millioner kroner til 300 millioner kroner

600 mill. + underleverandørernes tab Suspect

Edit :Underleverandører.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Thomas Tirs Aug 27, 2013 2:58 am

klogeaage 35 skrev:.

Det værst tænkelige scenario for en lang række store byggeprojekter, mere end 2.000 ansatte, hovedbankforbindelsen Danske Bank  og talrige underleverandører  


Thomas skrev:
SortKaffe skrev:Øh... man har genforsikret... hvem mon den heldige taber er i det spil?

På det spørgsmål er jeg "ganske blank" Twisted Evil
Osse mig! scratch 
Ganske Blank fremstår umiddelbart som den største enkelttaber. Ifølge bankaftalen fra april skulle yderligere 200 millioner kroner af de kortfristede lån konverteres til ansvarlig lånekapital, mens den resterende kortfristede låneramme blev øget med 200 millioner kroner til 300 millioner kroner

600 mill. + underleverandørernes tab Suspect

Edit :Underleverandører.
Ja, det er vist dem vi spekulerer på alle sammen: Hvilke banker banker kan nu ikke længere komme uden om, at de penge er tabt, mens de prøver at finde et telefonnummer i Finansiel Stabilitet, der bliver taget. De er travlt optaget - af at bestille pizzaer til overarbejdet - igen. Og i hvilke af dem har Nykredit ikke nået at hive indskuddet?

Men nu bliver der en del entreprenørmateriel til salg til rimelige priser, så mestrene kan få genopfrisket de gamle færdigheder i kørsel med gravkøer o.lign. - mens banken besigtiger sommerhuset.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Nogle sager kan være pinlige,

Indlæg af Thomas Tirs Aug 27, 2013 9:11 am

andre sørgelige og så er der dem, er er decideret barokke!

Bestyrelsesformand i Pihl & Søn, Birgit Nørgaard skrev:
- Jeg troede, jeg havde set om ikke alt, så ganske meget, men det her trodser enhver beskrivelse!
Meget betegnende. skrev:Danske Bank vil ikke kommentere Børsens oplysninger.
Med andre ord: Stein Bagger er typisk!

Hvornår bliver Straarup og de andre svin i Danske Bank draget til ansvar for det, som kun kan betegnes som kriminelt forsæt?

Det vidste, eller burde have vidst, at udlånet var uforsvarligt - der er altså tale om forsæt i juridisk forstand - oven i købet under den skærpende omstændighed, at de påberåbte sig speciel indsigt og vurderingsevne - jeg refererer til Straarups bemærkning om "meget dårligt kredithåndværk" i Roskilde Bank!

De samlede tab i den familieejede virksomhed kan løbe op i 2,5 milliarder kroner, erfarer Børsen.

Hovedbankforbindelsen Danske Bank har "formentlig over en halv milliard kroner i klemme", mens tre forsikringsselskaber angiveligt taber over to milliarder kroner på at have udstedt garantier for Phil & Søn til bygherrer.
Hvem mon forsikringsselskaberne har forsikret sig hos - for nu at gentage Danske Banks usandsynlige idioti i 2008 med at forsikre sig i et forsikringsselskab, der som udgangspunkt også er konkurs.

Det vil, med Bagger-sagen in mente sige: Alt under ½ mia. i sikkert tab er uinteressant!
Men jo større tab, jo bedre.
Man har formentlig måttet grave i de gamle papirer fra 1920érne for at finde en metode, der med sikkerhed giver maksimalt tab - der er skam gode lighedspunkter.

Tab på 2½ mia. Tjooo.... men hvor meget af det er udover den ½ mia. garanteret af Danske Bank.

Kommentar skrev:Jeg kan ikke sige mig fri for at gå ud fra - som helt sikkert - at det ikke er tilfældigt at denne sag knækker lige præcis nu her i ugen op til Folketingets åbning. Danske Bank har jo - efter ondskabsfuld evne - haft en ganske omfattende kampagne i gang, der omfatter propaganda, løgn og afpresning af alt og alle. Ja selv dette ydmyge forum har haft opvartning af Danske Bank psykopatiske PR-mand Anders Klinkby, der som sædvanligt gemmer sig under pseudonym.

Det har da også haft konsekvenser: Stort set halvdelen af Venstres folketingsgruppe - specielt skjoldmøerne indtil videre - har ganske pludseligt fundet ud af, at de havde meget vigtigere ting at tage sig til end at sidde i Folketinget. De konservatives Harry Potter har måtte finde sig i, at hans uforskammet dyre sommerhus er blevet udstillet som værende i et kvarter, hvor ellers kun Faderhusets menighed kan finde på at søge landflygtighed.

Sig ikke, at Danske Bank ikke har indflydelse. Den gruppe finansielle voldsforbrydere har ryddet Folketingssalen som om det var en snusket bodega i Nyhavn, hvis væsentligste omsætning hidrører fra svenske turister, der i sanseløs beruselse bliver "rullet".

Det kan da godt være at Venstre står til en usædvanlig stor vælgerfremgang ved næste valg. Det giver ganske vist partiet et større problem med at finde kandidater til opstillingslisten - overhovedet. De Konservative har egentlig samme problem; men det er knap så påtrængende al den stund at det efterhånden er overvejende sandsynligt at de overhovedet får brug for kandidater, da de slet ikke skal i Folketinget.

Timingen bærer umiskendeligt præg af statsministerens velmanikurerede hånd!

Først lader hun forbryderne køre deres skingre og løgnagtige trusselsbrøl ud for fuldt register - når de så snapper efter luft får de et koket spark med en tilspidset stilethæl i det, der i fordums tid gik for at være de ædlere dele - hvilket giver Danske Bank fornyede, stjålne kræfter til at udgyde svovldunstende opkast ud over den ganske befolkning.
Her refererer jeg til, at den selv den små spruthysteriske Johanne er blevet trukket op på fulde omdrejninger, ydermere har Nationalbanken smadret over 200 års datamateriale i struben på løgnhalsene. Danske Banks egenkapital dækning - hvaffor'n fisk?
Dernæst har man stort set hevet al kredit til underslæberne.

Jo, Hellepige, jeg bøjer mig: Det har udpræget kunstnerisk værdi.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty En skønsom liste fra Pihl & Søn

Indlæg af Thomas Tirs Aug 27, 2013 10:14 am

Om det så er Rigsarkivet!


Det er op til kurator at finde ud af, hvad der skal ske.

Her følger en liste over storentreprenørens igangværende projekter:

Bro over Inderhavnen, København
Cirkelbroen over Christianshavns Kanal, København
Kanalbroerne, København
Bestseller, Aarhus
HF & VUC Fyn, Odense
Kanalfronten, Vejle Havn
Ratmalana/Ja-Ela, Sri Lanka
Söderströmstunneln, Sverige
Navitas, Aarhus
Beirut Havn, Libanon
FN Byen, København
Nørreport Station
Ringbanebroerne, København. Jernbanebroer og stibro
Sundsvallsbroen, E4, Sverige
Nordhavnsvej. Vej og tunnel
Talviktunnel, Alta - Norge

Pihl og Søn står desuden bag en række markante byggerier i Danmark og udlandet:

Operaen, København
Skuespilhuset i København
Malmø City Tunnel, Sverige
Kingston Harbour, Jamaica
Elefanthus, Københavns Zoo
Allerhuset
Museum of Liverpool, UK
Rigsarkivet
Østbro, Storebælt
Øresundsforbindelsen, tunnel
Falmouth Cruise Terminal, Jamaica
Marieholm - Olskroken, Sverige
Vestas hovedkontor, Aarhus
Hillerødmotorvejen (M12), Skovdiget
Industriens Hus, København
Den Blå Planet

Kilde: www.pihl-as.dk
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Gorrion Tirs Aug 27, 2013 1:20 pm

Thomas:
Hvornår bliver Straarup og de andre svin i Danske Bank draget til ansvar for det, som kun kan betegnes som kriminelt forsæt?
Du har helt ret her Thomas, at det kan betegnes som kriminelt forsæt.
Men det er igen kun en lille del af det samlede kriminelle foretagende.
Hele det finansielle system har været kriminelt, med hovedvægt på 00érne, "(2003 - 2008) i særdeleshed."
Jeg er glad for du kalder dem svin, for vi kan lige så godt få de helt grove sprogbrug frem for at beskrive deres ulovligheder.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Thomas Tirs Aug 27, 2013 10:15 pm

Gorrion skrev:Thomas:
Hvornår bliver Straarup og de andre svin i Danske Bank draget til ansvar for det, som kun kan betegnes som kriminelt forsæt?
Du har helt ret her Thomas, at det kan betegnes som kriminelt forsæt.
Men det er igen kun en lille del af det samlede kriminelle foretagende.
Hele det finansielle system har været kriminelt, med hovedvægt på 00érne, "(2003 - 2008) i særdeleshed."
Jeg er glad for du kalder dem svin, for vi kan lige så godt få de helt grove sprogbrug frem for at beskrive deres ulovligheder.
En ting er hvad man kalder dem; men her må siges at der foreligger et bevis.

Stein Bagger kunne teoretisk set være grov uagtsomhed; men dette er et gentagelsestilfælde, så her er forsættet bevist ud over enhver rimelig tvivl.

Problemet er, at det er ikke forbudt at tabe penge. Men når man anmoder om en statsgaranti - ja, så har man bevidst givet urigtige oplysninger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Det begynder at se ud til:

Indlæg af Thomas Ons Aug 28, 2013 2:57 am

At nok er bankerne helt ude i hampen; men selve virksomheden dur ikke.

Det er nok den vurdering, nemlig at den kan ikke betegnes som en interessant tilbudsgiver i fremtidige licitationer af offentlige arbejder. De dur ganske enkelt ikke. Det kan være, at der er enkelte medarbejdere, der dur; men så lad dem oprette et konsulentfirma - efter afskedigelsen.

Når en entreprenør ikke kan styre en byggesag, så er de altså ikke til megen gavn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Her har Københavnske Kommunister og flextumper

Indlæg af Thomas Man Sep 02, 2013 12:49 pm

leget kinesiske finansgenier med en strålende fremtid!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Nu ryger underleverandørerne til Pihl & Søn.

Indlæg af Thomas Ons Sep 04, 2013 10:22 am

Det er det, man har ud af at hjælpe banker.
En afvikling på et tidligere tidspunkt kunne evt. have saneret branchen noget tidligere.

Det er så den lodrette kaskade af konkurser; men hvad med den vandrette?

Altså at de bygninger skal dels sælges, dels gøres færdige. et kommer til at koste kreditorernes kreditorer - dvs. bankerne yderligere, når disse underleverandører også går konkurs.

I mellemtiden er der indtil flere bankdirektører der ikke alene går frit omkring. De griner sgu også smørret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Dominobrikkerne falder i lind strøm

Indlæg af klogeaage 35 Ons Okt 16, 2013 5:56 pm

study 

Byggekoncernen Engsø Gruppen konkurs


.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Thomas Ons Okt 16, 2013 8:50 pm

klogeaage 35 skrev:study 

Byggekoncernen Engsø Gruppen konkurs


.
Det er jeg tilbøjelig til at give Dig ret i!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Så er det MT Højgaards tur!

Indlæg af Thomas Tors Nov 07, 2013 8:49 am

Direktør fyret efter otte måneder.

Forleden var det Engsø-gruppen.

Hele entreprenørbranchen bliver flået ned - for at man formentlig og forhåbentlig kan bygge noget nyt og bedre op til de store offentlige investeringer, der forestår.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Underbalance?

Indlæg af Thomas Søn Dec 29, 2013 4:27 pm

Skylder 5 mia.
Har 150 mio. at betale med. Av for Satan.
Gad vide, hvor mange af underentreprenørerne, der ryger med - eller er der hovedsaglig tale om banker og kridter?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Gorrion Søn Dec 29, 2013 11:25 pm

Det er godt nok noget af en tandpine hvis der er tale om 5 milliarder.....er du da vims!

Det som jeg frygter er at den konkurs ender med at blive betalt af skatteyderne....
Danske Bank kan overhovedet ikke tage tab, de er jo de-facto allerede konkurs....
Men de har fået et idiotisk SIFI stempel.....en gigantisk skatteyder snotklud de kan tørre deres landskadelige virke af på!.
Jeg tror primært det er Banker der kommer til at tage de helt store tab her.

Hvis der er noget a give af er det selvfølgelig vigtigst at lønmodtagere, og underentrepriser holdes skadesfri.


Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Thomas Man Dec 30, 2013 12:04 am

Gorrion skrev:Det er godt nok noget af en tandpine hvis der er tale om 5 milliarder.....er du da vims!

Det som jeg frygter er at den konkurs ender med at blive betalt af skatteyderne....
Danske Bank kan overhovedet ikke tage tab, de er jo de-facto allerede konkurs....
Men de har fået et idiotisk SIFI stempel.....en gigantisk skatteyder snotklud de kan tørre deres landskadelige virke af på!.
Jeg tror primært det er Banker der kommer til at tage de helt store tab her.

Hvis der er noget a give af er det selvfølgelig vigtigst at lønmodtagere, og underentrepriser holdes skadesfri.


Nu er lønmodtagerne ikke ret mange; men jeg er mere bange for underentreprenørerne. Dem får vi nemlig brug for til de kommende anlægsopgaver - nogle af dem.
Jeg vil håbe, at bankerne har gjort det, at de for at kunne styre fallitboet har betalt underentreprenørerne for ikke at have en eddikesur vognmand til at kræve dem konkurs på en snottet million.

Men jo, det kunne være interessant, hvem der har flest penge i klemme. At der så slet ikke er nogen aktiver, det kan godt nok undre.

Men det har bitre mindelser om Landmandsbankens krak, hvor et tab i Transatlantisk Kompagni
1/4 mia. kr. i 1922.
Knækkede ganske grimt.

Hvis man regner med en halvering i pengenes værdi hvert 10 år som følge af inflation - bare for at få et slag på tasken, så svarer det i vore dages penge til 125 mia. eller ca. Danske Banks "egenkapital".
Så i den sammenhæng taler vi småpenge. Problemet er imidlertid, hvad med alle de andre, der ligger og fimser rundt omkring?

Det næste spørgsmål er så hvor meget, der allerede er nedskrevet rundt omkring. Men ja, det får Stein Bagger til at ligne en, der ved en fejltagelse har rapset fra mors pung.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pihl & Søn går konkurs Empty Sv: Pihl & Søn går konkurs

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum