Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

F1 lånet forsvinder

5 deltagere

Go down

F1 lånet forsvinder Empty F1 lånet forsvinder

Indlæg af Thomas Tirs Aug 20, 2013 6:09 pm

Engberg Jensen må erkende at hele hans liv har været spildt!

Engberg Jensen skrev:Det virker som om, du synes, at S&P tager fejl?

"Det hjælper jo ikke noget, hvad jeg synes. Det er fact of life, at der er truffet en beslutning," siger han.


"bla bla bla....... Men nu står vi i en situation, hvor S&P har truffet en beslutning. Det er en ny virkelighed, som vi må indrette os efter, og vi kan ikke forestille os ikke at være ratet," siger koncerndirektøren og fortsætter:

"Jeg kan godt forstå, at man udefra vil tænke 'kan I så ikke gøre noget andet, når I nu har kæmpet så længe med politikerne?' Men det er altså virkeligheden."

Det virker som om, du har givet op?

"Hvis vi følte, at vi havde en stor sandsynlighed for at få ændret systemet, så ville vi gøre det. Men det tror vi ikke," siger Peter Engberg Jensen.
Den mand har kun gjort skade. Må nu erkende, at den eneste mulighed for at blive husket er en mindeplade på et offentligt toilet - i kummen.

God debat ???? Svinet er blevet gennempryglet på plads! skrev:"Jeg synes, vi har haft en god debat og forhandling med Nationalbanken. Vi havde regnet med, at vi ville få en anerkendelse for, at systemet har virket gennem krisen. Vi bliver ramt af, at S&P indfører helt generelle regler. Jeg er overrasket over, at det er blevet så håndfast," siger direktøren.
Vi taler om en helt fundamental fejltagelse - og en så banal fejl, at den ikke må accepteres!

Nemlig:
Man finansierer IKKE en langsigtet forpligtigelse med et kortfristet lån.

Gør man det rigtigt er en langsigtet forpligtigelse (lån) lige så godt som rede penge.
Gør man det forkert er man en landsforræder og forbryder mod mønten (at den så skulle have været EUR - det er noget andet). En af de alvorligste forbrydelser, man overhovedet kan begå!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af doctor Tirs Aug 20, 2013 8:03 pm

Ja nu bevæger vi os jo langsomt væk fra 0-rente scenariet og så kunne enhver jo sige sig selv, at det ville skabe enorme problemet. At de ikke fik kniven for struben noget før af nationalbanken/finansiel stabilitet er ganske ubegribeligt. 5 år har de tosset rundt uden at gøre en fis for at komme ud af problemerne.
'
Har I skrevet om Sjælsøes konkurs eller er det nu så almindeligt, at I end ikke gider nævne det?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-70845063:fire-banker-i-milliardtab-på-sjælsøkonkurs.html

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af moniulven Tirs Aug 20, 2013 8:26 pm

tjah prisen er den samme for et F1 og et F3 lån så det betyder vist ikke et dyt at F1 lån forsvinder, så desværre ikke det i skal hænge jeres hat på hvad angår kommende prisfald

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Ork JA!

Indlæg af Thomas Tirs Aug 20, 2013 8:38 pm

doctor skrev:Ja nu bevæger vi os jo langsomt væk fra 0-rente scenariet og så kunne enhver jo sige sig selv, at det ville skabe enorme problemet. At de ikke fik kniven for struben noget før af nationalbanken/finansiel stabilitet er ganske ubegribeligt. 5 år har de tosset rundt uden at gøre en fis for at komme ud af problemerne.
'
Har I skrevet om Sjælsøes konkurs eller er det nu så almindeligt, at I end ikke gider nævne det?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-70845063:fire-banker-i-milliardtab-på-sjælsøkonkurs.html
Tror Du virkelig, at det kunne falde mig ind at lade den undrende verdensoffentlighed svæve i uvidenhed?

Det korte af det lange er, at man efterhånden har fået konsolideret gælden, den platugle har, fra de forskellige banker, at man kan afvikle skidtet. Selve Sjælsø Gruppen har man ikke brug for i den nye verden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Thomas Tirs Aug 20, 2013 8:51 pm

moniulven skrev:tjah prisen er den samme for et F1 og et F3 lån så det betyder vist ikke et dyt at F1 lån forsvinder, så desværre ikke det i skal hænge jeres hat på hvad angår kommende prisfald
Hør nu lige her:

  • Det drejer sig overhovedet ikke om boligmarkedet og boligejerne. Det er noget meget mere væsentligt: Den fast forrentede annuitet. Det havde Du fattet, hvis Du havde fulgt lidt med.
  • Prisfaldet hænger overhovedet ikke på finansieringen mere - slet ikke: Det afhænger af dødsboer - og evt. alternativ finansiering.
  • Det er ikke gået op for Dig, at vi bevæger os mod en invers rentestruktur, hvor den korte rente overstiger den lange.
  • Det egentlige hug kommer med udløbet af afdragsfriheden. Den mellemliggende periode kan man bruge til at redde dem ud, der har en chance for at betale.


Det var fire komplette misforståelser af alt i løbet af en sætning: Det må være noget nær rekord. Jeg har ikke gidet kikke nærmere efter.

At Du så også viser Dig hoven, uvidende og stupid - det må gå til den kunstneriske bedømmelse af præstationen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Plyds Tirs Aug 20, 2013 11:16 pm

doctor skrev:Ja nu bevæger vi os jo langsomt væk fra 0-rente scenariet og så kunne enhver jo sige sig selv, at det ville skabe enorme problemet. At de ikke fik kniven for struben noget før af nationalbanken/finansiel stabilitet er ganske ubegribeligt. 5 år har de tosset rundt uden at gøre en fis for at komme ud af problemerne.
'
Har I skrevet om Sjælsøes konkurs eller er det nu så almindeligt, at I end ikke gider nævne det?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-70845063:fire-banker-i-milliardtab-på-sjælsøkonkurs.html
Sjælsø har vi i mange år vist, stod på kanten af konkurs, Så intet nyt der. Det hed jo iøvrigt Flexplan, inden det blev til Sjælsø gruppen, såååå - intet nyt under solen der - eller ikke konkurser!

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Thomas Ons Aug 21, 2013 12:20 am

Plyds skrev:
doctor skrev:Ja nu bevæger vi os jo langsomt væk fra 0-rente scenariet og så kunne enhver jo sige sig selv, at det ville skabe enorme problemet. At de ikke fik kniven for struben noget før af nationalbanken/finansiel stabilitet er ganske ubegribeligt. 5 år har de tosset rundt uden at gøre en fis for at komme ud af problemerne.
'
Har I skrevet om Sjælsøes konkurs eller er det nu så almindeligt, at I end ikke gider nævne det?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-70845063:fire-banker-i-milliardtab-på-sjælsøkonkurs.html
Sjælsø har vi i mange år vist, stod på kanten af konkurs, Så intet nyt der. Det hed jo iøvrigt Flexplan, inden det blev til Sjælsø gruppen, såååå - intet nyt under solen der - eller ikke konkurser!

Skoleridt for konkursryttere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af moniulven Ons Aug 21, 2013 7:07 am

thomas du vrøvler. standard og poors er sgu da ikke ude i en mission for at redde den lange annuitet. de har bare sagt at at finansieringen skal være længere en et år ellers skal instituterne binde mere kapital, hvilket gør det dyre for den, så F1 lån vil nok udgå og blive erstatet med F3, intet med den lange annuitet at gøre. fint nok at du du forstår den lange og vil have den genindført, men du er næsten den eneste.

du snakker om at dødsboer styrer prisfaldet, men nu har vi ikke prisfald længere. faktisk 3 %
stigning på villaer på landsplan det seneste år efter dansk statistik, så nej dødsboer styrer ikke noget prisfald

"•Det er ikke gået op for Dig, at vi bevæger os mod en invers rentestruktur, hvor den korte rente overstiger den lange."

sludder og vrøvl. du drømmer, tværtimod er den lange på det seneste blevet dyre en fleks

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Thomas Ons Aug 21, 2013 7:23 am

moniulven skrev:thomas du vrøvler. standard og poors er sgu da ikke ude i en mission for at redde den lange annuitet.
Muligt; men det kan jeg love Dig for at Nationalbanken er.
de har bare sagt at at finansieringen skal være længere en et år ellers skal institutterne binde mere kapital, hvilket gør det dyre for den, så F1 lån vil nok udgå og blive erstattet med F3
En tid, for problemet er at institutterne ikke kan blive ved med at opkøbe flexlortet, fordi deres likviditet vil blive stadig strammet.
, intet med den lange annuitet at gøre. fint nok at du du forstår den lange og vil have den genindført, men du er næsten den eneste.
Hvad jeg vil er lige meget. Problemet er, at landet kan ikke holde til flexlortet.Du tror da vel ikke på, at man bare vil købe for 1000 mia. op fra Nationalbanken til tid og evighed? Det skal jo finansieres med statsobligationer. At sælge 1000 mia. i statsobligationer uden forøget rente - kan ikke lade sig gøre - 100 mia. måske - til nød.

du snakker om at dødsboer styrer prisfaldet, men nu har vi ikke prisfald længere. faktisk 3 %
stigning på villaer på landsplan det seneste år efter dansk statistik, så nej dødsboer styrer ikke noget prisfald.
Det er jo ikke rigtigt! Der er intet volumen bag ved. Der er noget volumen i stråmandshandler bag ejerlejlighederne.


"•Det er ikke gået op for Dig, at vi bevæger os mod en invers rentestruktur, hvor den korte rente overstiger den lange."

sludder og vrøvl. du drømmer, tværtimod er den lange på det seneste blevet dyre en fleks
Det skyldes da udelukkende, at der ikke er lange obligationer til salg. Tror Du det er for sjov, at der er 200 mia. i Nationalbanken til negativ rente?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Gæst Ons Aug 21, 2013 8:31 pm

moniulven skrev:du snakker om at dødsboer styrer prisfaldet, men nu har vi ikke prisfald længere. faktisk 3 %
stigning på villaer på landsplan det seneste år efter dansk statistik, så nej dødsboer styrer ikke noget prisfald
Jeg fristes til at sige Platugle. Dit hjemmeboard fortæller jo det stik modsatte:

http://www.boliga.dk/boligpriser/BoligpriserSearch.aspx?AreaSelection=72000&PropertyTypeSelection=0&DatatypeSelection=0

Eller du er måske hoppet på mæglermelodien: "Vore pt. ikke-offentlige analyser viser prisstigninger. (Heldigvis er der så lang tid til de korrekte tal kommer ud, at du vil have glemt vores løgn til den tid. Så fremsætter vi en ny løgn...)."

I øvrigt styrer dødsboerne stort set handlerne i Udkantdanmark. Priserne er faldet og falder vedvarende så meget at kun de mest solvente døde har råd til at sælge hhv. må sælge for deres bank...

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af moniulven Ons Aug 21, 2013 8:44 pm

nu referede jeg til dansk satistik som viser 3 % stigning seneste år så hvordan du kommer frem til dit vrøvl angående mæglermelodien og det andet ævl er lidt uforståelig, du må være lidt så tosset med dine ideer/fantasier som thomas er med hans

og så er det noget ævl at dødsboer styrer udkantsdammark og bolig salget. selvom priserne er faldet er vi stadig kun tilbage til 2004.2005 priser i kroner og øre i udkandts danmark og hovedparten af sælgerne har boet der længere pg kan derfor fint sælge til nuværende priser 25-30 % under toppen.

du har overhovedet intet at underbygge din påstand omkring at dødsboerne styrer markedet mod prisfald. gå ind på dansk statistiks hjemmeside og du vil blive klogere

link til dansk statistik http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2013/NR407.pdf

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Thomas Ons Aug 21, 2013 9:06 pm

moniulven skrev:nu referede jeg til dansk satistik som viser 3 % stigning seneste år så hvordan du kommer frem til dit vrøvl angående mæglermelodien og det andet ævl er lidt uforståelig, du må være lidt så tosset med dine ideer/fantasier som thomas er med hans

og så er det noget ævl at dødsboer styrer udkantsdammark og bolig salget. selvom priserne er faldet er vi stadig kun tilbage til 2004.2005 priser i kroner og øre i udkandts danmark og hovedparten af sælgerne har boet der længere pg kan derfor fint sælge til nuværende priser 25-30 % under toppen.

du har overhovedet intet at underbygge din påstand omkring at dødsboerne styrer markedet mod prisfald. gå ind på dansk statistiks hjemmeside og du vil blive klogere

link til dansk statistik  http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2013/NR407.pdf
Du roder stadig rundt i den vrangforestilling, at der er nogen der bekymrer sig om, at Du er død eller levende!

Bolig priserne har betydning alene for så vidt som at de er en indikation af dækningen bag flexlortet.

Det Moody's og andre konstaterer er: Det er der - IKKE!
Priserne er ligegyldige, for den dækning bankerne længe har postuleret er, at Nationalbanken og skatteyderne står bag ved.
Det er jo åbenlyst ikke korrekt!

Det betyder, at Du er solgt til stanglakrids - og ellers meget labil mave. Beklager; men Du har tabt - formentlig alt.

Det man ligger og roder med i øjeblikket med Sjælsø Gruppen og mindre (og stærkt insolvente) provinsbanker. Det er at få spekulantejendommene over i pensionskasserne til en pris, så pensionskasserne kan udleje uden at tabe alt for mange penge på det.
Disse ejendomme vil helt og aldeles gå udenom obligationsmarkedet - det er nemlig fidusen!

Ejerboliger er som handelsvare en saga blot.

Hvad Du og jeg MENER er ligegyldigt.

Sagen er bare den, at mine vurderinger er nok en hel del mere præcise, retvisende og konsistente end Dine. Dermed også sagt, at Dine betragtninger er rent vrøvl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Gæst Ons Aug 21, 2013 9:50 pm

moniulven skrev:nu referede jeg til dansk satistik som viser 3 % stigning seneste år så hvordan du kommer frem til dit vrøvl angående mæglermelodien og det andet ævl er lidt uforståelig, du må være lidt så tosset med dine ideer/fantasier som thomas er med hans

og så er det noget ævl at dødsboer styrer udkantsdammark og bolig salget. selvom priserne er faldet er vi stadig kun tilbage til 2004.2005 priser i kroner og øre i udkandts danmark og hovedparten af sælgerne har boet der længere pg kan derfor fint sælge til nuværende priser 25-30 % under toppen.

du har overhovedet intet at underbygge din påstand omkring at dødsboerne styrer markedet mod prisfald. gå ind på dansk statistiks hjemmeside og du vil blive klogere

link til dansk statistik  http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2013/NR407.pdf
Hids dig ned eller ser at få taget den syvende klasse om i dansk.

I Udkantsjælland ER vi længere tilbage end niveau 2004/2005. Nogle steder er vi tæt på 2000. Og sivningen fortsætter. Jyder er lidt længere om at lære. Men det skal nok komme.


Du henviser til den nye meget usikre månedsbasede statistik. Jeg henviser til den traditionelle (sløve) kvartalsvise men meget pålidelige statistik, som typisk opgøres ca. 6 til 8 uger efter kvartalets slutning. Vi får se, hvordan landet reelt ligger, når tallene fra "min" mere pålidelige statistik kommer meget snart - ie. for kvartal 2, 2013.


/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Jomsviking Ons Aug 21, 2013 10:50 pm

Sagen er bare den, at mine vurderinger er nok en hel del mere præcise, retvisende og konsistente end Dine. Dermed også sagt, at Dine betragtninger er rent vrøvl.
Hvad jeg siger er vrøvl.
Du vrøvler mere end mig
Ergo er dine betragtninger vrøvl.

Very Happy 

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Thomas Ons Aug 21, 2013 11:14 pm

Jomsviking skrev:
Sagen er bare den, at mine vurderinger er nok en hel del mere præcise, retvisende og konsistente end Dine. Dermed også sagt, at Dine betragtninger er rent vrøvl.
Hvad jeg siger er vrøvl.
Du vrøvler mere end mig
Ergo er dine betragtninger vrøvl.

Very Happy 
Nix: Det jeg siger står så milevidt over Dit vrøvl at sammenligning er irrelevant - ja umulig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Jomsviking Ons Aug 21, 2013 11:20 pm

Nu begynder det at blive svære:

Mit udsagn er sandt.
Dit udsagn er forskelligt fra mit udsagn
Ergo dit udsagn er falsk

holder den??

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Thomas Tors Aug 22, 2013 12:13 am

Jomsviking skrev:Nu begynder det at blive svære:

Mit udsagn er sandt.
Dit udsagn er forskelligt fra mit udsagn
Ergo dit udsagn er falsk

holder den??
Nej, den er OMVENDT: Alt, hvad Du siger er noget vrøvl!
Gør det det, jeg siger sandt?

Ikke nødvendigvis. Meeeeenn.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

F1 lånet forsvinder Empty Sv: F1 lånet forsvinder

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum