Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab

2 deltagere

Go down

Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab Empty Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab

Indlæg af Gorrion Søn Aug 18, 2013 12:54 am

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70830188:anklage-teenager-stjal-800000-fra-bedstefars-pengeskab.html

Jeg har set det mange gange de senere år når man har lavet arbejde for ældre velhavere i samfundet.
De har et eller flere pengeskabe i huset, jeg har selv været med til at montere disse eller ligefrem indstøbe dem i beton/mursten så de kan gemmes af vejen.

Flere gange har jeg hørt at de nævner ældre check som et argument for at de har over halve millioner liggende i kontanter, rigtig mange har ikke tillid til værdipapir, og renter kan de ikke få nogen steder.
Ældre check som de kan dræne ud af samfundet til trods for de er velhavere både i kontanter og friværdi er åbenbart den store drivkraft der får dem til at bruge 10.000 kroner på et solidt pengeskab.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab Empty Sv: Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab

Indlæg af Thomas Søn Aug 18, 2013 1:59 am

Gorrion skrev:http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70830188:anklage-teenager-stjal-800000-fra-bedstefars-pengeskab.html

Jeg har set det mange gange de senere år når man har lavet arbejde for ældre velhavere i samfundet.
De har et eller flere pengeskabe i huset, jeg har selv været med til at montere disse eller ligefrem indstøbe dem i beton/mursten så de kan gemmes af vejen.

Flere gange har jeg hørt at de nævner ældre check som et argument for at de har over halve millioner liggende i kontanter, rigtig mange har ikke tillid til værdipapir, og renter kan de ikke få nogen steder.
Ældre check som de kan dræne ud af samfundet til trods for de er velhavere både i kontanter og friværdi er åbenbart den store drivkraft der får dem til at bruge 10.000 kroner på et solidt pengeskab.
Det er da skattesvegne midler. Ellers har man ikke brug for et pengeskab.

Det er også årsagen til at skifteretten forsegler boligen i tilfælde af dødsfald og låser bankbokse. Hvis folk har snydt i skat, så skal man i det mindste kunne få fat i pengene, når personen dør.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab Empty Sv: Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab

Indlæg af Gorrion Søn Aug 18, 2013 11:21 am

At der i flere tilfælde kan være tale om skattesvegne midler vil jeg ikke anfægte, men det kan jeg jo ikke bevise, men jeg ved at den sølle ældre check er nok til at de gemmer penge.

De pengeskabe bliver i de fleste tilfælde tømt, efter en planlagt aftale af børn/børnebørn hvis døden banker på døren, det er trods alt sjældent at begge forældre dør pludseligt og samtidigt, og i de fleste tilfælde indtræder døden efter et kort, eller længere sygdomsforløb.
Så ligger der kun få hunderede kroner i det pengeskab og et værdiløst ravsmykke.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab Empty Sv: Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab

Indlæg af Thomas Søn Aug 18, 2013 12:27 pm

Gorrion skrev:At der i flere tilfælde kan være tale om skattesvegne midler vil jeg ikke anfægte, men det kan jeg jo ikke bevise, men jeg ved at den sølle ældre check er nok til at de gemmer penge.

De pengeskabe bliver i de fleste tilfælde tømt, efter en planlagt aftale af børn/børnebørn hvis døden banker på døren, det er trods alt sjældent at begge forældre dør pludseligt og samtidigt, og i de fleste tilfælde indtræder døden efter et kort, eller længere sygdomsforløb.
Så ligger der kun få hunderede kroner i det pengeskab og et værdiløst ravsmykke.
Selvfølgelig gør man da det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab Empty Sv: Teenager stjal 800.000 fra bedstefars pengeskab

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum