Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

5 deltagere

Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Thomas Man Aug 05, 2013 2:39 pm

Stop for flere anlægsprojeker.

Man skal sgu heller ikke have boligbyggeri til at loppe priserne op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Smedegade Man Aug 05, 2013 10:51 pm

Metrobyggeriet i København, tunnelen under Femern Bælt, nye jernbaner og hospitaler er nogle af de store planlagte byggerier til en samlet værdi af næsten 200 milliarder kroner - alene i Østdanmark - der er planlagt over de næste år frem mod 2021.

Man kan måske fordele lidt. De stoppede udvidelsen af den vestfynske motorvej. Og der er sikkert andet i Vestdanmark man har standset. Vi betaler også skat herovre ...

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Gæst Man Aug 05, 2013 11:05 pm

Smedegade skrev:
Metrobyggeriet i København, tunnelen under Femern Bælt, nye jernbaner og hospitaler er nogle af de store planlagte byggerier til en samlet værdi af næsten 200 milliarder kroner - alene i Østdanmark - der er planlagt over de næste år frem mod 2021.

Man kan måske fordele lidt. De stoppede udvidelsen af den vestfynske motorvej. Og der er sikkert andet i Vestdanmark man har standset. Vi betaler også skat herovre ...

Infrastruktur bør placeres, hvor behovet er?

Eller hvor der er en god business case for fremtidig udnyttelse af denne infrastruktur?

Dvs. most bang for the buck?


Jeg er godt klar over, at der ligger studehandler bag, men jeg blive alligevel hver gang skuffet som skatteborger, når jeg ene bil kører på en nordjysk motorvej kl. 10 om formiddagen på en hverdag udenfor skoleferierne.

Og omvendt, når højtlønnede nordsjællændere spilder timevis hver dag på underdimensionerede lokale motorveje.


Vi flytter jo heller ikke dele af Vestkysten til Sjælland for at vi alle kan få del i gode brede sandstrande?


/BF





Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Thomas Man Aug 05, 2013 11:21 pm

BamsesFar skrev:
Smedegade skrev:
Metrobyggeriet i København, tunnelen under Femern Bælt, nye jernbaner og hospitaler er nogle af de store planlagte byggerier til en samlet værdi af næsten 200 milliarder kroner - alene i Østdanmark - der er planlagt over de næste år frem mod 2021.

Man kan måske fordele lidt. De stoppede udvidelsen af den vestfynske motorvej. Og der er sikkert andet i Vestdanmark man har standset. Vi betaler også skat herovre ...

Infrastruktur bør placeres, hvor behovet er?

Eller hvor der er en god business case for fremtidig udnyttelse af denne infrastruktur?

Dvs. most bang for the buck?


Jeg er godt klar over, at der ligger studehandler bag, men jeg blive alligevel hver gang skuffet som skatteborger, når jeg ene bil kører på en nordjysk motorvej kl. 10 om formiddagen på en hverdag udenfor skoleferierne.

Og omvendt, når højtlønnede nordsjællændere spilder timevis hver dag på underdimensionerede lokale motorveje.


Vi flytter jo heller ikke dele af Vestkysten til Sjælland for at vi alle kan få del i gode brede sandstrande?


/BF

I glemmer jo hele tiden det, jeg fortæller jer!

Resultatet bliver så derefter.

Den infrastruktur, der skal bygges i Danmark skal bygges af hensyn til Tyskland - den kan man nemlig tjene penge på. Vi skal have transittrafikken væk fra motorvejene og over på bane. Så bliver vi betalt pr. jernbane ton km - i stedet for kun at have udgifterne.

Elnettet skal bygges sammen med jernbanen for at forbinde Tyskland med Norge og Sverrigs vandkraftværker.

Men I pladrer videre om trafikken i Nordjylland og i Søllerød.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Smedegade Man Aug 05, 2013 11:25 pm

Jeg vil også pladre om den nye fine vej til Als. Det er helt hen i skoven. Derimod mener jeg at der et behov på mellem Lillebælt og Odense. Bruger selv småveje / skovveje når hovedvejen og motorvejen er lukket til. Og det går da også. Ligeså langsomt.

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Åh jo - der skal skam nok blive bygget masser af boliger

Indlæg af wh Fre Feb 21, 2014 9:15 am

Uanset hvad den infame klakør-Thomas siger. Hvem betaler dig egentlig for at skrive 24/7/365??

http://epn.dk/brancher/byggeri/ECE6503398/behov-for-130000-flere-boliger/

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Thomas Fre Feb 21, 2014 10:10 am

wh skrev:Uanset hvad den infame klakør-Thomas siger. Hvem betaler dig egentlig for at skrive 24/7/365??

http://epn.dk/brancher/byggeri/ECE6503398/behov-for-130000-flere-boliger/

Der er der ikke nogen, der siger, at de skal bygges? Danske Banksvin!

De er der skam allerede.

Der kommer jo ikke et større behov i Hovedstaden, fordi der ikke fødes videre med børn i Hovedstaden.

Hvem, der betaler mig? Ja, det kunne Du lide at vide? Din modbydelige parasit! Bare rolig turen skal nok komme til Dig. Der skal nok blive taget hånd om Din kære chef, der sidder med til direktionsmøderne!

Det glæder mig imidlertid, at jeg har haft en vis effekt - ellers havde Du ikke meldt ind! Jeg håber, det kommer til at gøre ondt når bøderne regner ned og sigtelserne indløber på samlebånd. Så vidt jeg kan se, så er man i øjeblikket ved at køre diverse chefer gennem vridemaskinen. Tro mig - de vil gøre hvad de kan for at slippe, hvorfor Du er solgt til stanglakrids: Alt hvad der kan fedtes af på Dig vil blive fedtet af!

Jeg synes Du skulle smutte i sommerhuset og hænge Dig - de skal nok få fat i Dig: Politiet mener jeg. Den med børsmanipulation ser man traditionelt med nogen alvor på - også forsøg på at skjule den.

Jeg glæder mig til at høre, hvorfor den Norske Tophue vil udbetale udbytte, når der ikke er foretaget hensættelser til retsomkostninger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af KPE Fre Feb 21, 2014 10:24 am

wh skrev:Uanset hvad den infame klakør-Thomas siger. Hvem betaler dig egentlig for at skrive 24/7/365??

http://epn.dk/brancher/byggeri/ECE6503398/behov-for-130000-flere-boliger/
En af årsagerne til at folk læser med herinde er NETOP at det IKKE er betalt af nogen. Nu poster du et link der udspringer direkte fra Dansk Byggeri, og den slags udtalelser har nogen efterhånden lært sig man ikke nødvendigvis skal lægge for meget faktum i. Lige indtil 2008 kunne vi jo ikke læse andet om hvor godt boligmarkedet kørte, og det var nu man skulle "investere" i sin fremtid. Der sidder nok en små 100.000 børnefamilier som har fået lært lektien af deres "investeringer" fra 2004 og frem, og en eller anden dag får du måske også anledning til at sortere lidt mere kritisk i din nyheds strøm.
KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Thomas Fre Feb 21, 2014 11:01 am

KPE skrev:
wh skrev:Uanset hvad den infame klakør-Thomas siger. Hvem betaler dig egentlig for at skrive 24/7/365??

http://epn.dk/brancher/byggeri/ECE6503398/behov-for-130000-flere-boliger/
En af årsagerne til at folk læser med herinde er NETOP, at det IKKE er betalt af nogen. Nu poster du et link der udspringer direkte fra Dansk Byggeri, og den slags udtalelser har nogen efterhånden lært sig man ikke nødvendigvis skal lægge for meget faktum i. Lige indtil 2008 kunne vi jo ikke læse andet om hvor godt boligmarkedet kørte, og det var nu man skulle "investere" i sin fremtid. Der sidder nok en små 100.000 børnefamilier som har fået lært lektien af deres "investeringer" fra 2004 og frem, og en eller anden dag får Du måske også anledning til at sortere lidt mere kritisk i din nyheds strøm.

Det gør han ikke!

Sagen er jo den, at Dansk Byggeri vil have entreprenørerne - dem, der på et eller andet plan overlever - beskæftiget med bygning af infrastruktur. Problemet for bankerne er, at hovedentreprenøren vil gå konkurs; men underentreprenørerne vil have en chance for at byde.

De vil så evt. ansætte enkelte af medarbejderen fra den nu afdøde hovedentreprenør; men boliger - det bliver der sgu ikke bygget.

Baggrunden er nok en helt anden: Ser vi på de morsomme afskrivninger, som småbankerne foretager i denne så glade tid for konkursadvokaterne, så lægger man an til en sanering af udlejningsejendomme.

Det betyder, at disse ejendomme vil komme ned i en pris, hvor investorerne - som f.eks. Jeudan og ATP, PFA kan få tingene til at hænge sammen. De vil beregne sig et afkast på 3-4 % efter vedligehold mm.; men af en udlejningspris, der tager højde for de udlejningsproblemer, som de almennyttige byggeri har.
Jeg ved da godt, at Jeudan har lavet nogle underlige manøvrer med BRF; men lur mig: BRF hæfter i sidste ende. Jeudan kan da godt udleje disse boliger; men da publikum ikke er specielt spendabelt i øjeblikket, så vil boligerne aldrig kunne forrente og afskrive den pris, som man officielt har betalt, hvorfor de vil blive solgt tilbage. Større idioter er Jeudan ikke.
ATP og PFA leder helt korrekt efter solide investeringsmuligheder - og de har masser af penge - masser. De penge skal gerne bringes i sikkerhed INDEN skattefar hugger dem. Det sker udmærket ved at placere dem i boligbyggeri, som altså kan give det afkast, der skal til for at opretholde formuen. Der har banksvinet så den pris, man vil give - igen under forbehold for de huslejenedsættelser, som man løbende må foretage som konsekvens af overbyggeriet.

Se de priser vil ikke være høje uden for Hovedstaden, hvorfor småbankerne får lov til at afskrive på nærområdet. Du kan se, at udenfor Hovedstaden er har kridterne opgivet at finansiere, for der er priserne - reelt - nede på 2.000 kr/kvm. Parcelhuse er umulige at finansiere.

Se det er årsagen til at wh's lånte, ædlere dele ligger i klemhærken. Boliger bliver finansieret dyrt; men til en vanvittig lav pris udenfor Hovedstaden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af wh Fre Feb 21, 2014 3:46 pm

Du er en syg sjæl i et sygt legeme Thomas. Din hjerne er efterhånden så forskruet af at sidde i din lejlighed i Charlottenlund og skrive herinde nonstop. Og det er vitterligt NONSTOP!

Var det iøvrigt ikke mig der var Klinkby fra Danske Bank? Såvidt jeg husker er han vist skiftet til ATP ikke sandt? Så få nu hold på dine fantasier ik? Razz

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Thomas Fre Feb 21, 2014 4:03 pm

wh skrev:Du er en syg sjæl i et sygt legeme Thomas. Din hjerne er efterhånden så forskruet af at sidde i din lejlighed i Charlottenlund og skrive herinde nonstop. Og det er vitterligt NONSTOP!

Var det iøvrigt ikke mig der var Klinkby fra Danske Bank? Såvidt jeg husker er han vist skiftet til ATP ikke sandt? Så få nu hold på dine fantasier ik? Razz
Nå blev han fyret! Men et banksvin er Du alligevel.

Jeg bliver så glad når banksvin knalder hovedet i betonen fra 5. sal.

Det er der nu ikke den store chance for med Dig: Narcissistiske psykopater begår sjældent selvmord.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af wh Fre Feb 21, 2014 5:26 pm

Det er godt lille Thomas Basketball Håber at du fik det bedre

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Plyds Tirs Feb 25, 2014 12:23 am

146.000 boliger står tomme i DK. Hvorfor fanden skulle man dog bygge flere?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Thomas Tirs Feb 25, 2014 12:39 am

Plyds skrev:146.000 boliger står tomme i DK. Hvorfor fanden skulle man dog bygge flere?
Man kan jo også bare dele de skotøjsæsker i København, der hedder ejerlejligheder, op i tændstikæsker, så får vi rigtigt mange flere boliger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere. Empty Sv: Der skal aldrig bygges boliger i Danmark mere.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum