Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvorfor kommer det frem nu?

Go down

Hvorfor kommer det frem nu? Empty Hvorfor kommer det frem nu?

Indlæg af Thomas Søn Jul 21, 2013 2:08 am

Mærkeligt tidspunkt.
Det har ikke noget med en 50 års grænse at gøre - med mindre der kommer noget i forbindelse med Cuba-krisen.

At man har haft den slags - ja selvfølgelig har man det! Alt andet ville være mærkeligt.

Jeg har også en fornemmelse af at dette ikke bliver til en "sag".

Jeg har undret mig over - ikke alene at Frihedsmuseet skulle brændes af; men det lykkes at antænde ilden to steder (efter det oplyste) og at "tændstikæsken" åbenbart brændte ned til grunden. Bemærkelsesværdigt er samlingerne "intakte" - enkelte ting lettere sodede; men.....
Den historie hænger ikke sammen.

Man har nok noget på nogen af dem, der vil blive "forargede" (angste er nok mere rammende), så de ikke føler trang til at gøre indsigelse.

Hvis vi tænker på datoer:

Arkivalier om Grønland er i visse tilfælde hemmelige i 100 år. Nu er trakten om overdragelse af De Dansk-Vestindiske Øer ved grimt at nærme sig den fødselsdag.
En ting er, at USA ikke offentliggør den; men at holde den - inklusiv hemmelige alonger og smånussede stykker madpapir - hemmelig, det er nok ikke holdbart ret meget længere.

En anden lille sag er mordet på Marie Lock-Hansen på Hestehavevej i Højbjerg 10. november 1967. Den "uopklarede" forbrydelse nærmer sig sin 50 års dag med raske og lettere slingrende fjed.

Selvfølgelig er alle disse arkiver jo ødelagt! Hvordan kan man få tanken om noget som helst andet? Fy, skamme sig.


Sidst rettet af Thomas Tors Jul 25, 2013 6:04 am, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor kommer det frem nu? Empty Ja selvfølgelig gjorde man det.

Indlæg af Thomas Tors Jul 25, 2013 5:57 am

Thomas skrev:Mærkeligt tidspunkt.
Det har ikke noget med en 50 års grænse at gøre - med mindre der kommer noget i forbindelse med Cuba-krisen.

At man har haft den slags - ja selvfølgelig har man det! Alt andet ville være mærkeligt.

Jeg har også en fornemmelse af at dette ikke bliver til en "sag".

Jeg har undret mig over - ikke alene at Frihedsmuseet skulle brændes af; men det lykkes at antænde ilden to steder (efter det oplyste) og at "tændstikæsken" åbenbart brændte ned til grunden. Bemærkelsesværdigt er samlingerne "intakte" - enkelte ting lettere sodede; men.....
Den historie hænger ikke sammen.

Man har nok noget på nogen af dem, der vil blive "forargede" (angste er nok mere rammende), så de ikke føler trang til at gøre indsigelse.

Hvis vi tænker på datoer:

Arkivalier om Grønland er i visse tilfælde hemmelige i 100 år. Nu er trakten om overdragelse af De Dansk-Vestindiske Øer ved grimt at nærme sig den fødselsdag.
En ting er, at USA ikke offentliggør den; men at holde den - inklusiv hemmelige alonger og smånussede stykker madpapir - hemmelig, det er nok ikke holdbart ret meget længere.

En anden lille sag er mordet på Marie Lock-Hansen på Hestehavevej i Højbjerg 10. november 1967. Den "uopklarede" forbrydelse nærmer sig sin 50 års dag med raske og lettere slingrende fjed.

Selvfølgelig er alle disse arkiver jo ødelagt! Hvordan kan man få tanken om noget som helst andet? Fy, skamme sig.
Men nu kommer næste skridt

For hvad afslørede disse registre?

Jeg tror de kære kommunistsvin skal være lidt varsomme med forargelsen. Næste skridt igen kunne komme med nogle stærkt ubehagelige oplysninger om kommunisterne - og så kommer næste og næste og næste.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum