Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Bank KAN ikke skaffe penge.

2 deltagere

Go down

Danske Bank KAN ikke skaffe penge. Empty Danske Bank KAN ikke skaffe penge.

Indlæg af Thomas Ons Jul 17, 2013 3:17 pm

S & P: Danske Bank ikke kan medregne den 1 mia. kr. kapitaludstedelse sidste år i sin risikojusterede kapitalprocent.

Den ændrede vurdering fra S&P betyder ifølge rating-bureauet, at den risikojusterede kapitalprocent falder med 40 basispunkter. Det er dog ikke værre, end at Danske Bank beholder sin rating og fortsat anses for at have tilstrækkeligt med kapital.

Hvis man kan læse indenad, så er det en indikation af, at Danske Bank ikke kan fortsætte:

- Når man ikke kan skaffe ansvarlige penge.

- Når kreditkvaliteten er under middel.

Så vil en seriøs investor slutte, at det er nok fordi, der rent faktisk ikke er egenkapital.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank KAN ikke skaffe penge. Empty Sv: Danske Bank KAN ikke skaffe penge.

Indlæg af Merkur Ons Jul 17, 2013 4:01 pm

Hvorfor vil SP ikke Anderkende udstedelsen?

Og hvem er køberen?

Og - sidst men ikke mindst - utrolig så stor magt et rating bureau kan have, at man tager forbehold for deres vurdering (kunne man ikke have hørt deres mening inden, eller er netop salget og køber også noget der indgår i deres vurdering)

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank KAN ikke skaffe penge. Empty Sv: Danske Bank KAN ikke skaffe penge.

Indlæg af Thomas Ons Jul 17, 2013 5:03 pm

Merkur skrev:Hvorfor vil SP ikke anerkende udstedelsen?

Og hvem er køberen?
Det er lige dér, jeg tror den ligger! Den kop kaffe, jeg køber af mig selv er rigelig de 325,50 kr. værd, som jeg betaler mig selv! Hvad andre synes er dårlig smag og påholdenhed!


Og - sidst men ikke mindst - utrolig så stor magt et rating bureau kan have, at man tager forbehold for deres vurdering (kunne man ikke have hørt deres mening inden, eller er netop salget og køber også noget der indgår i deres vurdering)
Jeg betvivler stærkt, at Danske Bank har spillet ærligt spil - hvilket egentlig er det, som S&P giver udtryk for. De tal S & P har set er såmænd gode nok; men er de rigtige - dvs. retvisende?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank KAN ikke skaffe penge. Empty Sv: Danske Bank KAN ikke skaffe penge.

Indlæg af Merkur Ons Jul 17, 2013 6:54 pm

Har man nogensinde set noget lignende?

Jeg syntes det virker helt grotesk at et rating firma ikke anderkender rejst kapital - Og hvorfor graves der ikke mere i årsagen hertil (hvis det altså ikke er noget som sker med jævne mellemrum)

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank KAN ikke skaffe penge. Empty Sv: Danske Bank KAN ikke skaffe penge.

Indlæg af Thomas Ons Jul 17, 2013 9:13 pm

Merkur skrev:Har man nogensinde set noget lignende?

Jeg syntes det virker helt grotesk at et rating firma ikke anerkender rejst kapital - Og hvorfor graves der ikke mere i årsagen hertil (hvis det altså ikke er noget som sker med jævne mellemrum)

Og anerkender beholdning af egne aktier, beholdning af egne obligationer, beholdning af egne aktier hos stråmand?

Det er vel bare et udtryk for, at man ikke ønsker at samarbejde med Danske Bank.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank KAN ikke skaffe penge. Empty Sv: Danske Bank KAN ikke skaffe penge.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum