Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

5 deltagere

Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Cirb Man Jun 17, 2013 3:33 pm

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE5627905/s-ordfoerer-om-politisag-anholdte-skal-holde-kaeft/

Svært at være andet end 110 % enig med Hækkerup.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Thomas Man Jun 17, 2013 3:40 pm

Cirb skrev:http://jyllands-posten.dk/indland/ECE5627905/s-ordfoerer-om-politisag-anholdte-skal-holde-kaeft/

Svært at være andet end 110 % enig med Hækkerup.

Mvh
Cirb

Jeg kryber op på 125%.

Spørgsmålet er imidlertid hvem, der har optaget filmen - om det er nogle af kommunistsvinene i Enhedslisten, der støtter deres stormtropper?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af dkguy66 Tirs Jun 18, 2013 2:57 pm

Tjaa. Det var dog en dybt usmagelig holdning til ytringsfriheden I 2 har.

Uanset om man er anholdt og lagt i jern, eller ej har man lov til at ytre sig præcis som man vil.

Og jeres facistiske holdning til deete spørgsmål viser blot at I ikke har en disse kendskab til hvordan disse sager rent faktisk behandles hos domstolene.

Rent faktisk frikendes en stor del de tiltalte for div. "vold mod tjenestemand i funktion - forstyrrelse af den offentlige orden" når det kommer til betjente der føler sig "forulempet" af enten anholdte eller vidner.

Og ærlig talt, når man rent faktisk ser denne video, så er der en og kun en der burde få en irettesættelse, nemlig den mandlige betjent, der uden grund overreagerer og smider anholdte på jorden. Og uanset hvad han end skulle kalde dem, er der intet der retfærdiggør denne handling.

Tror snart at poilitiet er ligeså pylret som pædagogerne i div institutioner, med alle deres øv-dage.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af dkguy66 Tirs Jun 18, 2013 3:00 pm

Og nej, anholdte skal IKKE holde deres kæft. undtagen naturligvis på stationen, indtil de har fået en beskikket forsvarer til stede.

Det er stadig et frit demokratisk samfund vi lever i, på trods af politikernes ønske om det modsatte, og deres konstante slice-by-slice forsøg på at underminere friheden.

Og havde denne sag været fremme i 2010, kan jeg da lige love for at Hækkerup havde haft præcis det modsatte synspunkt, skulle en V eller K minister havde udtalt samme.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Jomsviking Ons Jun 19, 2013 11:02 am

@DKguy

I dette tilfælde er jeg uenig med dig. Jeg så videoen uden lyd, og anholdte opfører sig både aggresivt og modsættende.

Jeg synes man kan dele situationen op i to dele:

Før og efter de når hen til politibilen:

FØR.
Jeg synes at politifolkene håndterer situationen meget fint.   
Da anholdte begynder at lave triks med "pælen" og udvise modsættende adfærd, er det helt i orden at han bliver lagt i håndjern. Det er også helt i orden at han bliver pacificeret ved samme lejlighed.

Efter.
Det ser noget voldsomt ud, men den i håndjern lagte anholdte udviser indiskutabel aggresiv adfærd, er ved at hidse sig op og det er svært at vurdere hvor ligevægtig han er. Det er i mine øjne helt i orden at han bliver lagt ned på gaden og fikseret, ind til  han slapper nok af til at Politibetjentene kan forudsige hans reaktioner.
Politiforretning afsluttes herefter ganske roligt, hvilket nok skyldes at den unge mand lige har fået adrenalin-niveauet ned, da han lå ned.

Et spørgsmål man kan stille sig selv er, hvordan situationen kunne have udviklet sig ved politibilen, havde han ikke været i håndjern og havde han ikke blevet lagt ned, mhbp. "nedkøling"? Vi har at gøre med en ganske stor ung mand samt en ven, og en mandlig og en kvindelig betjent, der hurtigt ville kunne få problemer med at kontrollere en ophidset situation, uden brug af voldsomme magtmidler.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jun 19, 2013 11:21 am

  Hans kongelige majestæts  Sognefogeden og hans drenge/piger udviser i langt de fleste tilfælde langmodighed ud over alle grænser,i kampen mod 

http://politiken.dk/debat/profiler/poulaaroee/ECE1972390/mig-mig-mig-generationen-skal-have-et-spark/

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1998117/i-gjorde-os-til-narcissister/



Hvad kan vi mavesure voksenfascister så stille op med denne generation af snotforkælede og forskruede narcissister ???


Sidst rettet af klogeaage 35 Ons Jun 19, 2013 11:23 am, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : @ wh :spørgsmål er kopi fra artikel)
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Jomsviking Ons Jun 19, 2013 11:27 am

Tæv dem!

Det var godt at revselses-retten blev afskaffet, den skulle dog være blevet erstattet af en revselses-pligt.

Hvor er vi henne når en mand ikke længere tæver kone, hund, børn, au pairpige og andre ting i hans husholdning???

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Thomas Ons Jun 19, 2013 11:33 am

Jomsviking skrev:Tæv dem!

Det var godt at revselses-retten blev afskaffet, den skulle dog være blevet erstattet af en revselses-pligt.

Hvor er vi henne når en mand ikke længere tæver kone, hund, børn, au pairpige og andre ting i hans husholdning???

Det er det, jeg hele tiden har sagt: Prygl, tørre tæsk og flade lussinger - så bliver tegnsprogsordbogen til at overskue.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jun 19, 2013 11:40 am

Korrekt her er  den nemme vej til den rigtige løsning
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Thomas Ons Jun 19, 2013 1:24 pm

klogeaage 35 skrev:Korrekt her er  den nemme vej til den rigtige løsning
Jeg har prøvet at være med til at lægge sådan en varyler i håndjern. Han var slet ikke ubehagelig eller voldelig - han ville bare ikke med! Men man skulle på en eller anden måde forhindre, at han i sin brandert forvildede sig ind i flyvefeltet. Det var flere timers arbejde! - for 5 mand! Ja her har jeg så ikke regnet to-tre FO inden vi den rigtige løsning, at hans chef kørte ham hjem i seng.
Vi måtte endda have Stesolid-Dam (havde sådan en umanerlig beroligende effekt på utilpassede gemytter - kunne løfte en voksen mand i strakt arm) til hjælp.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af dkguy66 Ons Jun 19, 2013 8:04 pm

Jomsviking skrev:@DKguy

I dette tilfælde er jeg uenig med dig. Jeg så videoen uden lyd, og anholdte opfører sig både aggresivt og modsættende.

Jeg synes man kan dele situationen op i to dele:

Før og efter de når hen til politibilen:

FØR.
Jeg synes at politifolkene håndterer situationen meget fint.   
Da anholdte begynder at lave triks med "pælen" og udvise modsættende adfærd, er det helt i orden at han bliver lagt i håndjern. Det er også helt i orden at han bliver pacificeret ved samme lejlighed.

Efter.
Det ser noget voldsomt ud, men den i håndjern lagte anholdte udviser indiskutabel aggresiv adfærd, er ved at hidse sig op og det er svært at vurdere hvor ligevægtig han er. Det er i mine øjne helt i orden at han bliver lagt ned på gaden og fikseret, ind til  han slapper nok af til at Politibetjentene kan forudsige hans reaktioner.
Politiforretning afsluttes herefter ganske roligt, hvilket nok skyldes at den unge mand lige har fået adrenalin-niveauet ned, da han lå ned.

Et spørgsmål man kan stille sig selv er, hvordan situationen kunne have udviklet sig ved politibilen, havde han ikke været i håndjern og havde han ikke blevet lagt ned, mhbp. "nedkøling"? Vi har at gøre med en ganske stor ung mand samt en ven, og en mandlig og en kvindelig betjent, der hurtigt ville kunne få problemer med at kontrollere en ophidset situation, uden brug af voldsomme magtmidler.


Tjaaa vi er her så ikke enige.

Havde betjentene eks. valgt at give ham håndjern på ved anholdelsen villle enhver episode, optræk til episode og andre problemer være forhindret.

At du forholder dig til mandskabet - en mand og lille kvinde - viser jo dårlig bedømmelse af betjentene, der stille og roligt kunne havde fortalt anholdte at de blev nødt til at lægge ham i jern  for hans og deres sikkerhed. I stedet for at reagerer på denne måde.  Bemærk at det ikke er ved betonstolpen at de reagerer, men ca 2 meter EFTER stolpen, at den mandlige betjent lige skal vise sin magt. Det er her kæden hopper af.

Men som jeg plejer at sige, vent til du selv en dag står i en situation hvor du er på dt forkerte sted på det forkerte tidspunkt, og pludselig befinder dig en en lignende situation. Så er det sjovt så mange der pludselig ser helt anderledes på denne sag.
Skal jeg nævne COP11 topmødet, og den overreaktion blot fordi nogle folkevalgte mødes i Kbh ?  Og at alle disse anholdte blev frikendt og tilkendt erstatning ?

Der er situationer hvor en hurtig og aggressiv indsats er nødvendig, og tidspunkter hvor man som betjent skal holde hovedet koldt og lade div. ukvemsord går ind og ud.

Der er faktisk mange betjente der er fabelagtig gode til at holde hovedet kold og venligt men bestemt klarer selv den mest tilspidsede situation.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Jomsviking Tors Jun 20, 2013 11:45 am

@DKguy

Det afgørende er at manden optræder på den måde han gør, hvilket retfærdigøre mild magtanvendelse. Man kan ikke argumentere med "hvad betjentene kunne have gjort bedre", de gør ikke noget forkert, og det er det afgørende.
  
Jeg er helt enig i COP15, det var beskæmmende.
De deltog i en lovlig demonstration der på 3. verdens maner blev "opløst" af politi, med politistatsmetoder. Det kan undre at der ikke er blevet fyret et par politichefer - men de er jo statsansatte og "ledere" dem kan man selvfølgelig ikke fyre, kun forfremme.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Thomas Tors Jun 20, 2013 12:13 pm

Jomsviking skrev:@DKguy

Det afgørende er at manden optræder på den måde han gør, hvilket retfærdigøre mild magtanvendelse. Man kan ikke argumentere med "hvad betjentene kunne have gjort bedre", de gør ikke noget forkert, og det er det afgørende.
  
Jeg er helt enig i COP15, det var beskæmmende.
De deltog i en lovlig demonstration der på 3. verdens maner blev "opløst" af politi, med politistatsmetoder. Det kan undre at der ikke er blevet fyret et par politichefer - men de er jo statsansatte og "ledere" dem kan man selvfølgelig ikke fyre, kun forfremme.

Det med COP15 er jeg nok ikke enig i - jeg mener ikke de forhold foreligger fuldt opklaret.

Det er faktisk forbudt at modsætte sig arrestation eller tilbageholdelse - og politiet ikke alene må; men skal anvende den fornødne og tilstrækkelige magt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft Empty Sv: S-ordfører om politisag: Anholdte skal holde kæft

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum