Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvad laver Hellepigen EFTER sommerferien?

Go down

Hvad laver Hellepigen EFTER sommerferien? Empty Hvad laver Hellepigen EFTER sommerferien?

Indlæg af Thomas Tors Jun 06, 2013 2:15 am

Jeg lagde mærke til at både Hellepigen og Løkkefar havde travlt med at sige, at der sandelig skal skiftes mening, holdning, standpunkt. Nu er en grundlovstale det bedste sted at sige noget væsentlig - dér er man sikker på, at ingen hører efter!

Denne artikel ser jo pudsig ud:
Polack

Skulle Hellepigen virkelig være så sveden, at hun nationaliserer SIFI'erne efter sommerferien? Ekspropriation må kun foretages mod fuld erstatning. Det skulle være til at overkomme, da alle SIFI'er jo render rundt med negativ egenkapital!

Det eneste problem, jeg egentlig kan se er at få viklet Nordea ud af Danmark og Danske Bank ud af Sverrig. Men hvis man kunne skabe forståelse mellem Danmark og Sverrig for at den gensidige nationalisering ophæver hinanden.
Nordea's meget udfordrende opførsel i SAS-sagen kunne have gødet jorden for en samlet kontrareaktion fra regeringerne i de nordiske lande. Det kunne jo være sådan, at man kunne blive enige om, at visse truede dyrearter er for generende til at man vil redde dem.

Ellers kan jeg ikke se noget videre problem. Man har trukket Danske Bank ud af de andre EU-lande.

Pensionsselskaberne og ordningerne ligger jo også på slagtebænken. Den omtale af Søjle 1 og Søjle 2 - passer besnærende godt med folkepension og ATP. Jeg har tidligt lært at høre efter Rohdes henkastede bemærkninger. Hans sagde i 2008/09, at ATP var et supplement til pensionen.

Jeg kan ikke se noget alternativ til en beskatning af pensionsordningerne (eksklusiv ATP) for at rekapitalisere finanssektoren - halvdelen af formuerne er jo udskudte skattemidler alligevel. Dennis har jo måtte medgive, at han er uansvarlig og idiot.

ER Hellepigen virkelig så sveden? Jeg vil ikke udelukke ret meget med den dame. Kan hun lave en lokumsaftale med Lars Løkke? Mon ikke? Bankerne og finanssektoren er jo ét af de områder, man meget omhyggeligt har undladt at sige noget som helst om. De standpunkter regeringen og Venstre har er nogle, "man" tror de har - det har i det forløbne vist sig at være en meget farlig antagelse.

Kommer vi virkelig så langt, at der vil blive udvist den tilstrækkelige brutalitet overfor finansfolk? Jeg tvivler! Jeg er bange for at både stadsdyrlægen og miljøministeriet vil skride ind og erklære offentlige henrettelser på Kgs. Nytorv for uhygiejnisk.
Jeg er så også lidt spændt på, hvordan man vil få skrevet sig udenom slaveriets ophævelse for flextumper. Det ligger jo lige til stilletten at nedskrive deres gæld i videst muligt omfang med deres pensionsopsparing. Dér, hvor det betyder noget, vil der nok kun være en almen og skadefro gnækken.

Jeg ved det ikke; men det ville ikke overraske mig - der er så megen rokeren og flytten rundt i kulisserne i øjeblikket. Der var heller ikke nogen, der havde set Kanslergade-forliget - slet ikke Madsen-Mygdal og Stauning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum