Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter

3 deltagere

Go down

Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter Empty Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter

Indlæg af Smedegade Tirs Jun 04, 2013 11:16 pm

Er det her en af dem, hvor pengeinstituttet garanterer overfor kridte?
Og hvorfra kommer de 10% i rente?

Tvangsauktion. Røjlemosevej 4, 5500 Middelfart.

Ejendom købt i 2007 for 935.000.

Realkreditlån Totalkredit 1.045.000 - rente angivet både til 5 og var.
Ejerpantebrev 150.000 til Middelfart Sparekasse.

Fordring er angivet til 1.510.000 og ingen restancer. Overdraget fra Totalkredit til Sparekassen.
På salgsopstilling side 36 er det angivet hovedstol 980.000 i 2008 + 10% i rente 530.000 siden 2007 dvs. Fordring 1.510.000.


Og så kunne jeg gætte på, at det er en som Finanstilsynet ikke kan lide ved gennemgang af bøgerne så nu skal den bare ud. Og den vil efterfølges af en række andre ...

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter Empty Sv: Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter

Indlæg af Thomas Ons Jun 05, 2013 12:58 am

Smedegade skrev:Er det her en af dem, hvor pengeinstituttet garanterer overfor kridte?
Og hvorfra kommer de 10% i rente?

Tvangsauktion. Røjlemosevej 4, 5500 Middelfart.

Ejendom købt i 2007 for 935.000.

Realkreditlån Totalkredit 1.045.000 - rente angivet både til 5 og var.
Ejerpantebrev 150.000 til Middelfart Sparekasse.

Fordring er angivet til 1.510.000 og ingen restancer. Overdraget fra Totalkredit til Sparekassen.
På salgsopstilling side 36 er det angivet hovedstol 980.000 i 2008 + 10% i rente 530.000 siden 2007 dvs. Fordring 1.510.000.


Og så kunne jeg gætte på, at det er en som Finanstilsynet ikke kan lide ved gennemgang af bøgerne så nu skal den bare ud. Og den vil efterfølges af en række andre ...

Jeg tror, det er renteopruldning fra Middelfart Sparekasse. Men ja, kridte ville byde 980.000, hvorved Sparekassen ville få nul af deres fordring.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter Empty Sv: Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter

Indlæg af Smedegade Ons Jun 05, 2013 1:10 am

Hvorfor vil kridte byde? De er ude af den sag, når fordringen er overdraget til MS.
Og jeg forstår ikke at fordring kan være 1.510.000 eller mao. hvordan kan renten være (ændres til) 10%.

http://tvang.dk/Auction/pages/auction.aspx?lbnr=71342

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter Empty Sv: Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter

Indlæg af Plyds Ons Jun 05, 2013 4:48 pm

Det ser pudsigt ud, men fordringen er overdraget til sparekassen, og så ligger der et pantebrev.
Begge dele kan man som byder være ligeglad med. Byd hvad du mener huset er værd, og læg der til størstebeløbet, og du har dermed den sum der skal betales - kontant vel at mærke....
Men jeg må indrømme, at jeg ikke er 100% inde i reglerne omkring sikkerhedstillelse. Hvis du f.eks. byder 1 krone, og får ejendommen - så kan der vel ikke være tale om at der skal stilles noget videre ud over størstebeløbet?

Hvis kreditorerne ikke er tilfreds med buddet kan de bede om en anden auktion eller selv byde over.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter Empty Sv: Tvangsauktion - fordring overdraget fra kridte til pengeinstitutter

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum