Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

V+S = 89

3 deltagere

Go down

V+S = 89 Empty V+S = 89

Indlæg af Thomas Man Maj 20, 2013 2:59 pm

I dagens måling:

Voxmeter

Ok, så slipper vi nok ikke for de radikale - det vil dog hænge på om SF og Konservative (evt. begge) ryger under spærregrænsen.

Så regeringen sidder trygt og godt.

Læg mærke til, at der kommer jo ikke noget til hverken LA eller Dansk Folkeparti.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Cirb Man Maj 20, 2013 9:57 pm

V+C+I+B=90

Det er vist første gang.

Nu er der lang tid til noget valg, og meget kan ændre sig, men hvis det flertal skulle ske, at holde ville både tullemanden, den kommende pædagog medhjælper og Løkke få mere end almindeligt svært ved at finde en grimasse, der kan passe.

Corydon ville til gengæld være ved at vælte ned af stolen af grin Very Happy

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Thomas Man Maj 20, 2013 11:28 pm

Cirb skrev:V+C+I+B=90

Det er vist første gang.

Nu er der lang tid til noget valg, og meget kan ændre sig, men hvis det flertal skulle ske, at holde ville både tullemanden, den kommende pædagog medhjælper og Løkke få mere end almindeligt svært ved at finde en grimasse, der kan passe.

Corydon ville til gengæld være ved at vælte ned af stolen af grin Very Happy

Mvh
Cirb

Nu er der ikke noget til hinder for, at Dronningen udpeger statsministeren efter et folktingsvalg til at forestå en kongerunde - trods et måske ugunstigt resultat for socialdemokratiet.

Sker valget som resultat af at valgperioden udløber, så skal der direkte være et flertal imod regeringen for at den ikke fortsætter. Derfor kan Venstre afholde sig fra at pege på nogen. Statsministeren vil så formentlig kunne påpege, at hendes regering fortsætter - indtil den får et flertal imod sig.

Men ja: Fri mig for mine "venner"; mine fjender skal jeg nok klare.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Cirb Tirs Maj 21, 2013 9:46 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:V+C+I+B=90

Det er vist første gang.

Nu er der lang tid til noget valg, og meget kan ændre sig, men hvis det flertal skulle ske, at holde ville både tullemanden, den kommende pædagog medhjælper og Løkke få mere end almindeligt svært ved at finde en grimasse, der kan passe.

Corydon ville til gengæld være ved at vælte ned af stolen af grin Very Happy

Mvh
Cirb

Nu er der ikke noget til hinder for, at Dronningen udpeger statsministeren efter et folktingsvalg til at forestå en kongerunde - trods et måske ugunstigt resultat for socialdemokratiet.

Sker valget som resultat af at valgperioden udløber, så skal der direkte være et flertal imod regeringen for at den ikke fortsætter. Derfor kan Venstre afholde sig fra at pege på nogen. Statsministeren vil så formentlig kunne påpege, at hendes regering fortsætter - indtil den får et flertal imod sig.

Men ja: Fri mig for mine "venner"; mine fjender skal jeg nok klare.

Hvis B får samme greb om kronjuvelerne på venstre, som B har haft i nu snart 2 år på S, hvorfor skulle Corydon dog så være interesseret i regeringsmagten ? Det kunne være han syntes det var "Jensen" og "Scary Eyes" tid til en tur i reform og ansvarlighedsmaskinen Smile
Hvis folk tror man bliver upopulær på de småting der er gjort indtil nu - så bare vendt indtil den nye regering efter 2015 skal til at rydde op i realkredit belåningen og boligbeskatningen; samtidig med at effekten fra udløbet af afragsfrihed for alvor knalder ind Twisted Evil

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Marovingian Fre Maj 31, 2013 5:58 am

Cirb skrev:V+C+I+B=90

Det er vist første gang.

Nu er der lang tid til noget valg, og meget kan ændre sig, men hvis det flertal skulle ske, at holde ville både tullemanden, den kommende pædagog medhjælper og Løkke få mere end almindeligt svært ved at finde en grimasse, der kan passe.

Corydon ville til gengæld være ved at vælte ned af stolen af grin Very Happy

Mvh
Cirb
V + C + I kan jo så både lave ting med RV, S og DF. De kan vel finde en makker til alle deres ting så.

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Thomas Fre Maj 31, 2013 7:16 am

Marovingian skrev:
Cirb skrev:V+C+I+B=90

Det er vist første gang.

Nu er der lang tid til noget valg, og meget kan ændre sig, men hvis det flertal skulle ske, at holde ville både tullemanden, den kommende pædagog medhjælper og Løkke få mere end almindeligt svært ved at finde en grimasse, der kan passe.

Corydon ville til gengæld være ved at vælte ned af stolen af grin Very Happy

Mvh
Cirb
V + C + I kan jo så både lave ting med RV, S og DF. De kan vel finde en makker til alle deres ting så.
Venstre gider da ikke høre på Barfoed - og endnu mindre på idioterne i LA - nu er man jo sluppet af med DF tåberne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Cirb Fre Maj 31, 2013 10:14 am

Marovingian skrev:
Cirb skrev:V+C+I+B=90

Det er vist første gang.

Nu er der lang tid til noget valg, og meget kan ændre sig, men hvis det flertal skulle ske, at holde ville både tullemanden, den kommende pædagog medhjælper og Løkke få mere end almindeligt svært ved at finde en grimasse, der kan passe.

Corydon ville til gengæld være ved at vælte ned af stolen af grin Very Happy

Mvh
Cirb
V + C + I kan jo så både lave ting med RV, S og DF. De kan vel finde en makker til alle deres ting så.

I er en radikal udbryder gruppe. De har sat en række populistiske tilvalg på programmet, men eller er deres økonomiske og fordelings politiske holdninger stort set identiske med B´s (hvis økonomiske politik iøvrigt mig bekendt ikke er blevet afgørende ændret siden Anders Samuelsen formulerede den i start 00`erne). Spørgsmålet er naturligvis (som Thomas skriver), hvor tilregnelige de egentlig er......

Løkkes dilemma er at Venstre over for befolkningen, og i høj grad over for erhverslivet, har påstået at have de samme økonomiske holdninger som B og I, men med DF som figenblad istedet har ført en økonomisk stærkt uansvarlig populistisk julemands politik, der har ført lige lukt ned i det hul, vi nu sidder i.
Med et B+I+V+C flertal ville venstre risikere at komme til at føre en ansvarlig blå erhvervs-og samfundspolitik i 4 år.
Mit bud er, at V efter sådan en omgang ville være nede under 10% .

Så kunne de lære det Twisted Evil

Men det er dagdrømmerier - flertallet er væk igen i den seneste prognose. Sad

Mvh
Cirb


_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Thomas Fre Maj 31, 2013 11:03 am

Cirb skrev:
Marovingian skrev:
Cirb skrev:V+C+I+B=90

Det er vist første gang.

Nu er der lang tid til noget valg, og meget kan ændre sig, men hvis det flertal skulle ske, at holde ville både tullemanden, den kommende pædagog medhjælper og Løkke få mere end almindeligt svært ved at finde en grimasse, der kan passe.

Corydon ville til gengæld være ved at vælte ned af stolen af grin Very Happy

Mvh
Cirb
V + C + I kan jo så både lave ting med RV, S og DF. De kan vel finde en makker til alle deres ting så.

I er en radikal udbryder gruppe. De har sat en række populistiske tilvalg på programmet, men eller er deres økonomiske og fordelings politiske holdninger stort set identiske med B´s (hvis økonomiske politik iøvrigt mig bekendt ikke er blevet afgørende ændret siden Anders Samuelsen formulerede den i start 00`erne). Spørgsmålet er naturligvis (som Thomas skriver), hvor tilregnelige de egentlig er......

Løkkes dilemma er at Venstre over for befolkningen, og i høj grad over for erhverslivet, har påstået at have de samme økonomiske holdninger som B og I, men med DF som figenblad istedet har ført en økonomisk stærkt uansvarlig populistisk julemands politik, der har ført lige lukt ned i det hul, vi nu sidder i.
Med et B+I+V+C flertal ville venstre risikere at komme til at føre en ansvarlig blå erhvervs-og samfundspolitik i 4 år.
Mit bud er, at V efter sådan en omgang ville være nede under 10% .

Så kunne de lære det Twisted Evil

Men det er dagdrømmerier - flertallet er væk igen i den seneste prognose. Sad

Mvh
Cirb

Det centrale er, at Venstre ikke har nogen intention om valg - Venstre vil da ikke i regering.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Cirb Man Jun 17, 2013 10:49 am

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/259970/ny_meningsmaaling_konservative_gaar_tilbage.html

De misser det interessante
http://www.voxmeter.dk/index.php/meningsmalinger/?lang=da

B+I+C+V=88

Det hele hænger på de nordatlantiske mandater, men lige nu er der på ny et rent økonomisk blåt flertal bag Løkke, hvis han skulle være så uheldig at blive statsminister. Hvor meget tror i der er tilbage af venstre, hvis de skal tage 4 år med det flertal ?
10-14 % ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Thomas Man Jun 17, 2013 12:01 pm

Cirb skrev:http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/259970/ny_meningsmaaling_konservative_gaar_tilbage.html

De misser det interessante
http://www.voxmeter.dk/index.php/meningsmalinger/?lang=da

B+I+C+V=88

Det hele hænger på de nordatlantiske mandater, men lige nu er der på ny et rent økonomisk blåt flertal bag Løkke, hvis han skulle være så uheldig at blive statsminister. Hvor meget tror i der er tilbage af venstre, hvis de skal tage 4 år med det flertal ?
10-14 % ?

Mvh
Cirb
Jeg tror Du ser forkert på det: Begreberne rød og blå blok giver ikke nogen mening mere. Det er en forestillingsverden, der hører hjemme i DF, Enh. og LA. Det er den eneste mulighed de har for at blive taget i betragtning - jeg tror ikke det har nogen tilknytning til realiteterne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

V+S = 89 Empty Sv: V+S = 89

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum