Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

De har fat om bollerne, og de slipper ikke

4 deltagere

Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af ren_øko Tors Apr 25, 2013 11:49 am

Jeg er ret chokeret.
Efter at have holdt stædigt fast i det latterligt dyre (i en samtidig kontekst) 5% realkredit siden 2006, tænkte jeg at tiden var kommet til en nedkonvertering til 3%.
Goddaw do, trunten bag disken kan så oplyse mig om at det ikke længere er muligt uden en to lags belåning. Men at hun da kan tilbyde en vidunderlig kombo af 3% og F5..
Er det virkeligt mig der har en miserabel økonomi, eller er det bare de facto standarden i dag. Det er jo umuligt at kæmpe mod et boligmarked i frit fald, man kan simpelthen ikke afdrage sig ud af insolvesen, så konverteringer er åbenbart lukket land for os "nye" i realkreditterne.

ren_øko

Antal indlæg : 60
Join date : 31/07/11

Tilbage til toppen Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty Sv: De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af Thomas Tors Apr 25, 2013 12:42 pm

ren_øko skrev:Jeg er ret chokeret.
Efter at have holdt stædigt fast i det latterligt dyre (i en samtidig kontekst) 5% realkredit siden 2006, tænkte jeg at tiden var kommet til en nedkonvertering til 3%.
Goddaw do, trunten bag disken kan så oplyse mig om at det ikke længere er muligt uden en to lags belåning. Men at hun da kan tilbyde en vidunderlig kombo af 3% og F5..
Er det virkeligt mig der har en miserabel økonomi, eller er det bare de facto standarden i dag. Det er jo umuligt at kæmpe mod et boligmarked i frit fald, man kan simpelthen ikke afdrage sig ud af insolvesen, så konverteringer er åbenbart lukket land for os "nye" i realkreditterne.

Har Du prøvet andre kreditforeninger? Hvad er din belåningsprocent ved et nyt lån og aktuel ejendomsværdi?

Men ja, det lyder som de fast forrentede annuiteter, der er ikke må røres.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty Sv: De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af ren_øko Tors Apr 25, 2013 12:46 pm

Nej men jeg ringer nok rundt senere i dag.
Belåningsprocenten ved realistisk vurdering er nok tæt på 100% (ejendomsværdi 1000000kr)

ren_øko

Antal indlæg : 60
Join date : 31/07/11

Tilbage til toppen Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty Sv: De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af Thomas Tors Apr 25, 2013 12:56 pm

ren_øko skrev:Nej men jeg ringer nok rundt senere i dag.
Belåningsprocenten ved realistisk vurdering er nok tæt på 100% (ejendomsværdi 1000000kr)
Så tror jeg godt, du kan opgive det på nuværende tidspunkt. Men jeg ville da prøve.

Jeg tror bare at Du må indstille Dig på, at man ikke vil realkreditbelåne mere 80%.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty Sv: De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af wh Tors Apr 25, 2013 1:33 pm

Jeg forstår ikke trådstarters problem.

Med et fastforrentet afdragsfrit 3%-lån på 800K og et F5-lån på 200K burde F5-lånet jo rimelig let kunne afdrages på de 5 år. Dvs renterisiko = 0. Efter 5 år påbegynder du så at afdrage på 3%-lånet.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty Sv: De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af Thomas Tors Apr 25, 2013 1:57 pm

ren_øko skrev:Nej men jeg ringer nok rundt senere i dag.
Belåningsprocenten ved realistisk vurdering er nok tæt på 100% (ejendomsværdi 1000000kr)
Jeg tror faktisk Du skal være glad for det lån, Du har!

Det er ikke et dårligt lån.

Alene det, at Du formentlig kan holde fast i et rimelig lavt administrationsbidrag ift. din belåningsprocent.

Jeg formoder Du kun betaler 60-80% skiven på 250.000 - ved en omlægning vil Du formentlig skulle betale den procent af 400.000
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty Sv: De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af Merkur Tirs Apr 30, 2013 11:33 pm

wh skrev:Jeg forstår ikke trådstarters problem.

Med et fastforrentet afdragsfrit 3%-lån på 800K og et F5-lån på 200K burde F5-lånet jo rimelig let kunne afdrages på de 5 år. Dvs renterisiko = 0. Efter 5 år påbegynder du så at afdrage på 3%-lånet.

Hvem er tøsen i dit nye profilbillede?

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

De har fat om bollerne, og de slipper ikke Empty Sv: De har fat om bollerne, og de slipper ikke

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum